Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و پنجمین سالگرد شهادت حاج احمد کریمی فرمانده گردان حضرت معصومه (س) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از  قم، یادواره سردار شهید حاج احمد کریمی، فرمانده گردان حضرت معصومه (س) لشکر 17 امام علی بن ابی‌طالب(ع) در قم برگزار می‌شود.

سی و پنجمین سالگرد شهادت حاج احمد کریمی با حضور خانواده معظم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس روز پنج شنبه 23 دی بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان مدیرعامل موسسه روایت سیره شهدا در این مراسم به ایراد سخنران می‌پردازد و بستان‌افروز از هم‌رزمان شهید حاج احمد کریمی خاطره گویی می‌کند، سید علی حسینی نژاد  و حسین اردستانی نیز در مراسم مرثیه‌سرایی می‌کنند.

شهید حاج احمد کریمی متولد اول فروردین 1340 در قم و فرمانده گردان حضرت معصومه(س)، از فرماندهانی بود که به سبب رشادت و روحیه معنوی ورزمی خاطراتی ماندگار در ذهن همرزمان خویش به جای گذارده است.

شهید کریمی به همه رزمندگان گردان بخصوص سادات احترام و علاقه خاصی نشان می داد، نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه حساسیت عجیبی داشت و به سادگی از کنار آن نمی‌گذشت، به بچه ها توصیه می‌کرد: همه شما مسئولیت دارید در مقابل هر منکری ایستادگى کنید.

بعد از عملیات کربلای چهار حال و روز خوبی نداشت. شب عملیات کربلای پنج با شهادت حضرت فاطمه(س) مصادف شده بود. حاجی توی سنگر فرماندهی نشسته بود. در آن اوضاع و احوال که همه در تب و تاب عملیات بودند سراغ مدّاح را گرفت. راضی اش کرده بود تا برایش روضه حضرت زهرا(س) بخواند. مدّاح می خواند و حاجی گریه می کرد. همان شب بی بی شهادتش را امضا کرد.

صبح روز 24 دی سال 65 برای سرکشی به خط آمده بود که گلوله توپ (یاخمپاره ای) کنارش زمین خورد و بدنش قطعه قطعه شد، قطعات پیکرش را در کیسه کوچکی جمع کردند و در قبر کوچکی دفنش کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا حضرت معصومه امام علی قم خانواده دفاع مقدس ذهن جامعه گریه زمین شهید کریمی شهید حاج احمد کریمی قم برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم