Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم -امیرحسین پروان معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم،گفت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی در دستگاه‌های مختلف که در زمینه تامین و توزیع کالا فعال هستند، باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود و این کار بستر نظارت مستمر و آنی وضعیت بازار استان را ممکن می‌سازد.

پروان گفت: این سامانه می‌خواهد مسیر عرضه کالا‌ها را برای دستگاه‌های نظارتی و مردم شفاف کند، در این سامانه از زمانی که کالایی توسط تولید کننده عرضه و یا وارد کشور می‌شود تا زمانی که توسط حلقه‌های واسط به دست مصرف کننده نهایی برسد تمام مسیر روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: کالا‌هایی از جمله پودر شوینده، سیمان، مقاطع فولادی، لوازم خانگی، روغن موتور، پوشک بچه، ماکارانی، قند، شکر، روغن، برنج، حبوبات، غلات و برخی میوه‌ها شامل این طرح است و به مرور کالا‌های دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

پروان گفت: این سامانه با شفاف سازی از ایجاد احتکار جلوگیری می‌کند، یعنی زمانی که در سامانه مسیر تبادل کالا دنبال شود از طریق سامانه می‌توان فهمید در انبار هر کدام از واحد‌های اقتصادی فعال استان چه میزان کالا ذخیره شده‌است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حتی موجودی فروشگاه‌های بزرگ فعال در استان نیز مشخص است، یعنی اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تجارت این امکان را فراهم می‌کند که ما به صورت لحظه‌ای بتوانیم میزان ذخیره کالا‌ها در بازار قم را متوجه شویم.

او گفت: همچنین مسئولان دستگاه‌های متولی بازار می‌توانند به صورت دقیق مساله تامین کالای مورد نیاز مردم را رصد و آن را مدیریت کنند و اقدام لازم را انجام دهند، یعنی اگر نیاز به واردات کالایی است آن را وارد کنند، اگر محصول داخلی است تولید آن را افزایش دهند و اگر میزان ذخیره سازی کالایی بیش از نیاز است، سطح مازاد را صادر نمایند.

پروان با اشاره به این که رصد اطلاعات ثبت شده در سامانه میزان تخلف‌های احتمالی در بازار تامین و توزیع کالا را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد، گفت: بنابراین سامانه جامع تجارت موجب می‌شود موجودی کالا در کشور و استان در لحظه قابل رصد و مدیریت باشد و از احتکار آن جلوگیری شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که برای اجرای موفق این طرح، جلسات هماهنگی با حضور بخش‌های مرتبط با موضوع برگزار و نکات لازم به فعالان اقتصادی ارائه شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری فعالان اقتصادی استان، هم اکنون قم عملکرد مطلوبی در زمنیه ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه جامع تجارت در سطح ملی دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن کالاهای اساسی سامانه جامع تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093780

دیگر خبرها

  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود