Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در این سیاره خاکی که در آن روزگار می‌گذرانیم مردمان در حصاری زندگی می‌کنند که خروج از آن تابع قوانین و مقرراتی است؛ در محدوده‌ای به نام کشور. زمینی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر است از کشور‌های کوچک و بزرگ که شاید نام برخی از آن‌ها را هم تا کنون نشنیده باشید. تعدادی بسیار وسعت دارند و تعدادی به اندازه‌ی یک شهر کوچک‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سفر به کشور‌های مختلف به دلایل گوناگونی می‌تواند هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد.

شاید بتوان گفت که درک فرهنگ، تاریخ، اعتقادات و مذهب مردمان این کشور‌ها فقط چند مورد از دلایل سفر به این مکان هاست. اما در اغلب موارد هنگام سفر، تعداد جمعیت این کشور‌ها نادیده گرفته می‌شود و این موضوعی است که واقعاً برای اکثر افراد اهمیت ندارد.

با این حال هستند کسانی که دانستن جمعیت کشور‌ها برایشان جالب است و مایلند کمی بیشتر درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنند بدانند.

بر اساس شواهد تاریخی در حدود ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد، زمانی که مردم تازه به کشاورزی روی آورده بودند، جمعیت جهان تقریبا ۵ میلیون نفر بود. در طول ۸۰۰۰ سال، جمعیت جهان به ۲۰۰ میلیون نفر رسید و برخی حتی تا ۶۰۰ میلیون هم تخمین زده‌اند.

اما جالب است بدانید که با انقلاب صنعتی تحول عظیمی در تعداد جمعیت جهان رخ داد. با آنکه ۱۸۰۰ سال طول کشید تا جمعیت جهان به یک میلیارد نفر برسد، اما تنها در زمانی در حدود ۱۳۰ سال جمعیت جهان به دو میلیارد افزایش یافت (تا سال ۱۹۳۰) و رکورد سه میلیارده شدن جمعیت در مدت ۳۰ سال به ثبت رسید (تا سال ۱۹۶۰). بهبود کیفیت زندگی عاملی اساسی بود تا در زمانی در حدود ۱۵ سال جمعیت جهان به چهار میلیارد برسد (تا سال ۱۹۷۴) و در ۱۳ سال به پنج میلیارد نفر (تا سال ۱۹۸۷).

این آمار نشان می‌دهد که تنها در طول قرن بیستم، جمعیت جهان از ۱.۶۵ میلیارد نفر به ۶ میلیارد نفر افزایش یافته است. اما اکنون به دلیل کاهش نرخ رشد، پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۰۰ سال طول بکشد تا جمعیت جهان دوباره دو برابر شود.

جمعیت کنونی کره زمین بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۷,۹۱۸,۵۲۸,۷۲۰ نفر بود.

حال باید پرسید که با توجه به آمارها، کدام کشور‌ها بیشترین تعداد جمعیت را در خود جای داده‌اند؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان آشنا شوید.

۱۰. مکزیک (Mexico) – ۱۳۰ میلیون

در لیست پرجمعیت‌ترین کشورها، مکزیک در رتبه دهم قرار دارد.

براساس آمار تفصیل ورلدومتر، جمعیت مکزیک تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۱۳۰,۹۷۸,۴۵۷ نفر بود.

یعنی مکزیک با جمعیت کنونی ۱۳۰ میلیون نفری توانسته کشور‌های ژاپن و فیلیپین را پشت سر بگذارد و جایگاه خود را در بین ۱۰ کشور پرجمعیت دنیا به دست آورد.

مساحت مکزیک در حدود ۱,۹۷۲,۵۵۰ متر مربع است و تقریباً ۱.۶۵ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است. تراکم جمعیت این کشور حدود ۶۶ نفر در هر کیلومتر مربع است و اکثریت جمعیت آن بین ۲۵ تا ۵۴ سال سن دارند. میانگین سنی در مکزیک ۲۹.۲ سال است.

۸۳.۸ درصد از جمعیت این کشور در شهر‌ها سکونت دارند. مکزیکو سیتی (Mexico City)، ایتزاپالپا (Itzapalpa) و اکاتپک (Ecetepec) پرجمعیت‌ترین شهر‌های مکزیک هستند که در مجموع در حدود ۱۶ میلیون نفر را در خود جای داده ۲ اند.

۹. روسیه (Russia) – ۱۴۶ میلیون

در رتبه بعدی پرجمعیت‌ترین کشورها، کشوری با ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت و مساحت کل ۱۶، ۳۷۶، ۸۷۰ کیلومتر مربع قرار دارد؛ کشور روسیه.

بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل متحد، جمعیت روسیه تا پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۱۴۶,۰۲۹,۰۱۶ نفر بود.

تراکم جمعیت در روسیه تقریباً معادل ۹ نفر در هر کیلومتر مربع است. شاید جالب باشد بدانید که با وجود پهناور بودن این کشور، جمعیت روسیه فقط تقریباً معادل ۱.۸۹ درصد از کل جمعیت جهان را در خود جای داده و میانگین سنی مردم این کشور نیز ۳۹.۶ سال است.

مانند بسیاری از کشورها، اکثریت جمعیت روسیه یعنی در حدود ۷۳.۷ درصد در مناطق شهری مانند پایتختش مسکو ساکن هستند. شهر مسکو در حدود ۱۲.۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

با این وجود انتظار نمی‌رود جمعیت روسیه به این زودی‌ها افزایش یابد و در واقع، به احتمال زیاد در دهه‌ی آینده به آرامی کاهش نیز خواهد یافت. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۰ جمعیت کل روسیه در حدود ۱۴۰ میلیون نفر شود. به همین خاطر، دولت روسیه خانواده‌ها را با دادن وعده‌ی پاداش و ... به داشتن فرزندان بیشتر تشویق می‌نماید.

۸. بنگلادش (Bangladesh) – ۱۶۷ میلیون

بنگلادش هشتمین کشور پرجمعیت جهان است. اما درباره این کشور چه می‌دانید؟

جمعیت بنگلادش تا پنجشنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۲ بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل متحد، ۱۶۷,۱۶۷,۳۰۵ نفر بود.

جمعیت بنگلادش معادل ۲.۱۱ درصد از کل جمعیت جهان است.

مساحت کل این کشور در حدود ۱۳۰,۱۷۰ کیلومتر مربع است و تقریباً ۱۲۶۵ نفر در هر کیلومتر مربع ساکن هستند.

در این کشور ۳۹.۴ درصد از جمعیت شهری هستند و شهر داکا، پایتخت بنگلادش، ۱۴.۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

میانگین سنی افراد در بنگلادش ۲۷.۶ سال است و در حال حاضر، رشد جمعیت این کشور مثبت بوده و تقریباً ۱ درصد است. بر همین اساس انتظار می‌رود جمعیت بنگلادش تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۸۶ میلیون نفر برسد.

۷. نیجریه (Nigeria) – ۲۱۴ میلیون

جمعیت فعلی نیجریه تقریباً ۲۱۴ میلیون نفر است یا به طور دقیق‌تر تا روز پنج‌شنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل متحد ۲۱۳، ۸۴۵، ۱۹۹ نفر بود.

مساحت نیجریه ۹۱۰,۷۷۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن معادل ۲.۶۴ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

همچنین بیش از ۵۰ درصد (یا طور دقیق‌تر ۵۲.۰ درصد) از مردم در مناطق شهری زندگی می‌نند. نیجریه شهر‌های زیادی دارد که در پنج شهر آن بیش از یک میلیون نفر جمعیت سکونت دارند.

لاگوس، پایتخت نیجریه و بزرگترین شهر این کشور است که تقریباً ۱۷.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

میانگین سنی مردمان نیجریه ۱۸.۱ سال است و تقریباً ۲۲۶ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

پیش بینی می‌شود که جمعیت نیجریه تا سال ۲۰۳۰ به ۲۶۴ میلیون نفر برسد. همچنین اگر این نرخ رشد ادامه یابد، جمعیت نیجریه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ از مرز ۳۰۰ میلیون نفر نیز عبور کند.

۶. برزیل (Brazil) – ۲۱۵ میلیون

برزیل با حدود ۲۱۵ میلیون نفر جمعیت، ششمین کشور پرجمعیت جهان است.

بر اساس تفصیل ورلدومتر از آخرین داده‌های سازمان ملل متحد، جمعیت برزیل تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۲۱۴,۸۴۱,۷۶۵ نفر بود.

جمعیت برزیل معادل ۲.۷۳ درصد از کل جمعیت جهان است.

این کشور با تراکم جمعیت ۲۴.۶۶ نفر در هر کیلومتر مربع، پرجمعیت‌ترین کشور قاره‌ی آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

در بزرگترین شهر برزیل یعنی سائوپائولو، ۱۱.۹ میلیون نفر ساکن هستند و پایتخت آن برازیلیا ۲.۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

مساحت کل برزیل ۸,۳۵۸,۱۴۰ کیلومتر مربع است و تقریباً ۲۵ نفر در هر کیلومتر مربع را در خود جای داده است.

۸۷.۶ درصد از جمعیت، شهری هستند و میانگین سنی در برزیل ۳۳.۵ سال است.

با توجه به اینکه خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند برای بچه‌دار شدن بیشتر منتظر بمانند و تعداد بیشتری از زنان برزیلی وارد محیط کار می‌شوند، نرخ تولد در برزیل از سال ۱۹۷۰ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پیش بینی می‌شود که جمعیت برزیل تا سال ۲۰۵۰ به آرامی به رشد خود ادامه دهد و سپس تأثیرات کاهش نرخ زاد خود را نشان داده و جمعیت شروع به رکود و یا کاهش کند.

۵. پاکستان (Pakistan) – ۲۲۷ میلیون

در رتبه پنجم لیست پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان پاکستان با جمعیتی بیش از ۲۲۷ میلیون نفر قرار دارد.

بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل، جمعیت پاکستان تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۲۲۷,۳۶۴,۵۵۰ نفر بود.

کشور پاکستان معادل ۲.۸۳ درصد از کل جمعیت جهان را در خود جای داده و تراکم جمعیت در این کشور ۲۸۷ نفر در هر کیلومتر مربع است.

مساحت کل آن ۷۷۰,۸۸۰ کیلومتر مربع است و بیشتر جمعیت را می‌توان در شهر‌های بزرگ و مناطق شهری آن یافت یعنی ۳۵.۱ درصد از جمعیت شهری هستند. پاکستان ۱۰ شهر دارد که در هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نفر ساکن هستند.

میانگین سنی فعلی در پاکستان ۲۲.۸ سال است و نرخ رشد جمعیت در حال حاضر حدود ۲ درصد است، با این حال انتظار می‌رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به ۱ درصد کاهش یابد.

همچنین پیش بینی می‌شود که جمعیت پاکستان تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲۴۵ میلیون نفر برسد.

۴. اندونزی (Indonesia) – ۲۷۷ میلیون

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است.

بر اساس آمار، جمعیت فعلی اندونزی تا روز پنج‌شنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۲۷۷ ٬ ۸۹۱ ٬ ۵۰۶ نفر بود و تراکم جمعیت آن ۱۵۱ نفر در هر کیلومتر مربع.
اندونزی از حدود ۱۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده و مساحت آن ۱,۸۱۱,۵۷۰ کیلومتر مربع است. حدود ۵۶.۷ درصد از جمعیت اندونزی، در جاوه، پرجمعیت‌ترین جزیره این کشور، زندگی می‌کنند.

جمعیت اندونزی معادل ۳.۵۱ درصد از کل جمعیت جهان است. ۵۶.۴ درصد از جمعیت شهری هستند و میانگین سنی در اندونزی ۲۹.۷ سال است.

جمعیت اندونزی در ۴۰ سال گذشته دو برابر شده و از ۱۱۹ میلیون نفر در سال ۱۹۷۱ به ۲۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده است. پیش بینی می‌شود که جمعیت این کشور در دهه‌های آینده به رشد خود ادامه دهد.

۳. ایالات متحده آمریکا (the United States of America) – ۳۳۳ میلیون

جایگاه سوم در لیست پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان به ایالات متحده آمریکا تعلق دارد، جایی که این کشور با جمعیتی بالغ بر ۳۳۳ میلیون نفر قرار گرفته است.

به طور دقیق‌تر، جمعیت ایالات متحده آمریکا بر اساس تفصیل ورلدومتر از آخرین داده‌های سازمان ملل متحد تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۳۳۳، ۹۳۴، ۷۸۷ نفر بوده است.

وسعت آمریکا در مقایسه با برخی از کشور‌های دیگر در این فهرست بسیار بزرگ است، با مساحت کل زمین ۹,۱۴۷,۴۲۰ کیلومتر مربع.
با این وجود کشور ایالات متحده تنها معادل ۴.۲۵ درصد از کل جمعیت جهان را در خود جای داده است.

تراکم جمعیت آن ۳۶ نفر در هر کیلومتر مربع است و ۸۲.۸ درصد از مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند. میانگین سنی در ایالات متحده نیز ۳۸.۳ سال است.

پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آن کالیفرنیا و تگزاس هستند. کالیفرنیا ۳۹.۵ میلیون نفر و تگزاس ۲۸.۷ میلیون نفر جمعیت دارد. بزرگترین شهر ایالات متحده یعنی نیویورک نیز تقریباً ۸.۴ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰، جمعیت ایالات متحده به ۴۳۸ میلیون نفر افزایش یابد.

۲. هند (India) – ۱.۴۰۰ میلیارد

دومین کشور پرجمعیت جهان، هند است که در مجموع بیش از ۱.۴۰۰ میلیارد نفر جمعیت دارد.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل، جمعیت هند تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۱,۴۰۰,۴۹۴,۸۳۴ نفر بوده است.

جمعیت این کشور در ۴۰ سال گذشته تقریباً دو برابر شده و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در حدود ۱۸۱.۵ میلیون نفر به آن اضافه شده است.

مساحت کل هند ۲,۹۷۳,۱۹۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حال حاضر معادل ۱۷.۷ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و تراکم جمعیت بسیار بالای ۴۶۴ نفر در هر کیلومتر مربع را داراست. همچنین میانگین سنی در هند ۲۸.۴ سال است.

همانطور که در اکثر کشور‌های این لیست دیدیم، اکثریت جمعیت هند را نیز می‌توان در شهر‌های بزرگ و مناطق شهری یافت. یعنی ۳۵.۰ درصد از جمعیت شهری هستند و در شهر‌های بزرگ آن مانند بمبئی، دهلی و بنگلور زندگی می‌کنند.

انتظار می‌رود با ادامه روند رشد، جمعیت هند، تا سال ۲۰۲۴ از چین پیشی بگیرد و هند به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود.

۱. چین (China) – ۱.۴۴۷ میلیارد

رتبه و جایگاه اول لیست پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان به چین می‌رسد با جمعیتی در حدود ۱.۴۴۷ میلیارد نفر.

به طور دقیق‌تر بر اساس آخرین داده‌های سازمان ملل، جمعیت چین تا روز پنجشنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۱,۴۴۷,۷۲۰,۹۱۳ نفر بوده است.

مساحت کل چین ۹,۳۸۸,۲۱۱ کیلومتر مربع است و تراکم جمعیت آن ۱۵۳ در هر کیلومتر مربع.

جمعیت چین معادل ۱۸.۴۷ درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و ۶۰.۸ درصد از جمعیت شهری هستند. بیشتر جمعیت چین را می‌توان در شهر‌های بزرگ مانند شانگ‌های و پکن یافت. میانگین سنی در چین نیز ۳۸.۴ سال است.

از زمان اجرای سیاست تک فرزندی، نرخ رشد جمعیت چین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که این روند کاهشی ادامه داشته باشد به طوری که جمعیت این کشور تا سال ۲۰۳۰ به بعد شروع به کاهش کند.

با این وجود، در حال حاضر فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، چرا که هند برای تصاحب عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان خیز برداشته است!

حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور عزیزمان ایران در کجای لیست پرجمعیت‌ترین کشور‌ها قرار دارد؟

ایران (Iran) – ۸۵ میلیون

ایران رتبه ۱۸ را در فهرست کشور‌ها از نظر تعداد جمعیت داراست.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، جمعیت جمهوری اسلامی ایران تا روز پنجشنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۲، ۸۵,۶۱۶,۱۸۸ نفر بوده است.

آیا می‌دانستید که جمعیت ایران معادل ۱.۰۸ درصد از کل جمعیت جهان بوده و تراکم جمعیت در ایران ۵۲ نفر در هر کیلومتر مربع است.

مساحت کل ایران ۱,۶۲۸,۵۵۰ کیلومتر مربع است و ۷۵.۵ درصد از جمعیت ایران در شهر‌ها ساکن هستند. میانگین سنی در ایران نیز ۳۲ سال است.

امیدواریم از لیست ۱۰ کشور پرجمعیت جهان لذت برده باشید و این مقاله نیز مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد.

احتمالاً دیدن نام کشور‌های چین، هند و آمریکا در سه جایگاه برتر لیست پرجمعیت‌ترین کشور‌ها چندان تعجب آور نبود. اما وجود نام برخی کشور‌ها در این لیست، مانند مکزیک و نیجریه، حتما شما را شگفت زده کرده‌اند. در هر حال باید در سال‌های آینده روند رشد جمعیت این کشور‌ها را زیر نظر داشت تا ببینیم آیا موقعیت آن‌ها به دلیل مهاجرت، مرگ و میر و نرخ زاد و ولد تغییر خواهد کرد؟ آیا این کشور‌ها همچنان جزو ده کشور پرجمعیت جهان باقی خواهند ماند یا اینکه جایگاه خود را به دیگر کشور‌ها خواهند سپرد؟!

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمعیت جهان جالبترین ها پرجمعیت ترین کشور های جهان نفر در هر کیلومتر مربع درصد از جمعیت شهری هستند درصد از کل جمعیت جهان پیش بینی می شود که جمعیت میلیون نفر جمعیت خود جای داده کیلومتر مربع کشور پرجمعیت جهان شهر های بزرگ تا روز پنجشنبه جمعیت این کشور میانگین سنی جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۰ تراکم جمعیت ۶ ژانویه ۲۰۲۲ انتظار می رود زندگی می کنند جمعیت جهان ایالات متحده ۵ میلیون نفر ۴ میلیون نفر شهری هستند نفر بوده جمعیت روسیه تعداد جمعیت میلیارد نفر کشور ها حال حاضر ساکن هستند مناطق شهری تا روز پنج رشد جمعیت جمعیت چین ۸ درصد حدود ۱ شهر ها نفر برسد ۷ میلیون مساحت کل جمعیت آن ترین شهر نرخ رشد معادل ۲ معادل ۱ ۱ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟