Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با کلیات «طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» که به‌دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان این قوه بود، مخالفت کردند.

روزنامه ایران: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با کلیات «طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» که به‌دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان این قوه بود، مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخالفت سرآغاز اعتراض برخی کارکنان قوه قضائیه شد و آنان در انتقاد به وضعیت حقوق خود، در برابر دادگستری‌های شهرهایشان تجمع کردند.  اعتراضات کارکنان این قوه روز یکشنبه هم ادامه یافت و گروهی از آنها در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. معترضان در این تجمع شعارهایی علیه مجلس و دولت سر دادند.  القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز در جمع معترضان مقابل مجلس شرکت کرد و به آنان گفت: ما حرف‌های شما را شنیدیم و مراتب درخواست شما را اعلام کردیم. این صحبت‌های القاصی مهر با فریاد «شعار نده، عمل کن» تجمع کنندگان قطع شد. تجمع‌کنندگان در حالی اجرای «طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» را در رأس مطالبات خود خواستار شدند که یکی از مهم‌ترین ایرادات نمایندگان مخالف هنگام تصویب، بار مالی این طرح و مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی بود.  در اصل 75 قانون اساسی آمده است: طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان درخصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد. ایراد مهم دیگر آنان هم این بود که در وضعیتی که طبق لایحه بودجه قرار است حقوق کارکنان دولت تنها 10 درصد در سال آینده رشد کند، افزایش بالای حقوق کارکنان این قوه تبعیض‌آمیز است. «تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه» در  بهار امسال با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه، در مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با مخالفت نمایندگان و همچنین دولت سیزدهم در جلسه صحن علنی چهارشنبه گذشته، کلیات آن رد شد. میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با این طرح در جلسه آن روز مجلس حاضر شده بود، گفته بود: ما در دولت نگران مطالبه همسان‌سازی حقوق و تسری سایر دستگاه‌ها بوده‌ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه‌ها منتقل شود و مطالبات جدید برای سایر دستگاه‌ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد. او پیشنهاد کرد که باید از راه‌های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه را ایجاد نکند.
پیگیری اژه‌ای برای حل مشکلات کارکنان قضایی
پس از دست به دست شدن نامه یکی از مدیران ارشد قوه قضائیه علیه دولت میان کارکنان این قوه در فضای مجازی، کمپین ها و تجمعاتی صورت گرفت. التهاباتی که در صورت به نتیجه نرسیدن فرایند قانونی مطالبات از طریق مجلس، موجبات نارضایتی کارکنان قوه قضائیه از مدیران خود را فراهم می‌کند. آنان باید این مسأله را به نحو دیگری حل و فصل کنند. یکی از راه‌ها همانی بود که دیروز از سوی معاون اول قوه قضائیه اعلام شد.
پس از اعتراض کارکنان دادگستری‌ها، معاون اول قوه قضائیه، از پیگیری رئیس قوه قضائیه برای جبران این موضوع خبر داد.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمد مصدق در پی تجمع‌های کارکنان قوه قضائیه در اعتراض به مشکلات معیشتی، ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان دستگاه قضا گفت: همکاران قوه قضائیه از پرتلاش‌ترین و محروم‌ترین قشر جامعه در مجموعه کارکنان دولت هستند. معاون اول دستگاه قضا تأکید کرد: توجه به معیشت کارکنان همواره مورد توجه مسئولان دستگاه قضایی بوده و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، از نخستین روز مسئولیت خود، همواره بر این موضوع تأکید کرده است. وی با اشاره به ابراز ناراحتی رئیس قوه قضائیه از عدم تصویب طرح فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضا در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری رئیس قوه قضائیه برای جبران این موضوع خبر داد و گفت: در روزهای اخیر با پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه، هماهنگی‌هایی در این زمینه با دولت انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی رئیس قوه قضائیه کارکنان این قوه قوه قضائیه سایر دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است