Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: بازار نفت با توجه به افزایش تقاضای چهار میلیون بشکه‌ای نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی و کنترل کرونا، برای تعادل نیازمند نفت ایران است.

«محمد علی خطیبی»  با اشاره به اینکه تلاش وزارت نفت در دولت سیزدهم در افزایش تولید و صادرات موثر بوده است، افزود: عمده دلیل افزایش تولید و صادرات نفت این است که تقاضای نفت به شدت قوی شده و پیش‌بینی شده که امسال تقاضای نفت چهار میلیون بشکه افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از این افزایش چهار میلیون بشکه‌ای تقاضا، سه میلیون بشکه توسط تولیدکنندگان غیر اوپک تامین خواهد شد و یک میلیون بشکه نیز توسط اوپک تولید می‌شود.

خطیبی با بیان اینکه در تولید یک میلیون بشکه نفت بیشتر توسط اوپک تردیدی نیست و این ظرفیت در کشورهای عضو اوپک وجود دارد، ادامه داد: اما با توجه به اینکه اغلب تولیدکنندگان غیر اوپکی با حداکثر ظرفیت تولید انجام می‌دهند، در مورد تولید سه میلیون بشکه بیشتر توسط غیر اوپکی‌ها تردید وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و کاهش تقاضای نفت سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت انجام نشده است، بیان داشت: در بازار این نگرانی وجود دارد در حالی که اکثریت صادرکنندگان با حداکثر ظرفیت خود نفت تولید می‌کنند چگونه پاسخگوی افزایش تولید سه میلیون بشکه‌ای در روز خواهند بود؟

این کارشناس بازار نفت، کشورهای تولیدکننده نفت با ظرفیت مازاد را محدود دانست و گفت: تعداد محدودی از کشورها ظرفیت مازاد تولید نفت دارند که این میزان پاسخگوی نیاز بازار نیست.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط ظرفیت ایران می‌تواند به کمک بازارهای جهانی نفت بیاید، اظهار داشت: برخی مشتریان در خصوص رفع تحریم‌های ایران مطمئن هستند و از این رو برای تامین نیاز، خودشان را به یک منبع مطمئن نزدیک می‌کنند.

خطیبی اضافه کرد: همزمانی افزایش تقاضا و کنترل نسبی کرونا با هم، شرایطی را به وجود آورده که با وجود تحریم‌ها اقبال به نفت ایران زیاد شده است.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهوری آمریکا در ماه‌های گذشته مبنی بر اینکه جهان به نفت ایران احتیاجی ندارد، گفت: دولت آمریکا اگر واقعا به این موضوع اعتقاد دارد باید تحریم‌ها را بردارد تا مشخص شود توان واقعی ایران برای بازگشت به جایگاه خود در بازارهای جهانی تا کجا است.

خطیبی افزود: اکنون اگرچه مشتری جدید و قوی وارد بازار نفت نشده است، اما ایران با تهاتر و توجه به مشتریان جدید توانسته تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهد و در این میان افزایش تقاضا نیز موثر بوده است.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان کشورمان را نمودی از اقتدار و توانمندی‌های جمهوری اسلامی دانست.

دکتر حسینی -معاون امور مجلس رییس‌جمهور- در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان از عملکرد موفق شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان در بازارهای جهانی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، تصریح کرد: عملیات وعده صادق و پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی، اقتدار کشورمان را به جهانیان نشان داد.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق بار دیگر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با گرامیداشت هفته کار و کارگر، به ترویج فرهنگ کار و کارگر و مهارت آموزی به ویژه برای جوانان تاکید و تصریح کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم دیده شده و لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون امور مجلس رییس جمهور استقبال بازار جهانی در خرید محصولات دانش بنیان وطنی در نمایشگاه‌های بین‌المللی رایادآور شد و گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است ضروری است محصولات این شرکت‌ها با کمک مسئولان رونق پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقاء رفاه کارگران از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون گفت: دولت به حوزه کارگری توجه ویژه داشته است.

حسینی اظهار کرد: کارگران کشورمان از انقلاب ۵۷ به این سو با شجاعت و شهامت در عرصه‌های مختلف حضور پرشور داشتند.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت آیت‌الله رئیسی خدمات زیادی به قشر کارگر داشته و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌ کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از جمله اقدامات حمایتی از این قشر زحمت‌کش است.

وی با اشاره به تحقق بخش زیادی از وعده‌های دولت ادامه داد: در این دولت دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت