Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی پروژه واکسن کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تاکنون حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و وزارت بهداشت به ما قول داده است ۵ میلیون دوز را تحویل بگیرد، البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. وزارت بهداشت قراردادی با ما نبسته‌ و پولی هم به موسسه رازی پرداخت نشده است.

دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی سخنگوی پروژه واکسن کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی درباره آخرین وضعیت پروژه واکسن کووپارس و تولید این واکسن سه دوزه (دوز سوم استنشاقی است)، گفت: پیگیری مطالعات فاز یک و دو با نتایج بسیار خوب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز سوم کارآزمایی بالینی هم که واکسن‌مان را با واکسن سینوفارم مقایسه کردیم تقریبا به اتمام رسیده است و در کل جمعیت مورد مطالعه واکسن کووپارس اثربخشی بهتری نسبت به سینوفارم داشت و عوارض جدی هم در حدود ۲۳ هزار داوطلب‌مان نداشتیم.

وی افزود: در فاز اول کارآزمایی بالینی ۱۳۳ نفر و در فاز دوم ۵۰۰ نفر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با پایان فاز سوم کارآزمایی بالینی، پیگیری داوطلبان و انجام مطالعاتِ بیشتر تا پایان سال به اتمام برسد. بیشترین چیزی که در حال کار روی آن هستیم بررسی طول دوره اثربخشی واکسن است که آیا در شرایط واقعی هم می‌تواند تا شش ماه اثربخش باشد یا خیر یا ممکن است عوارضی در بلندمدت داشته باشد یا خیر.
هنوز وزارت بهداشت قراردادی با ما نبسته‌ و پولی هم پرداخت نکرده

وی درخصوص ورود به فاز صنعتی تولید انبوه واکسن کووپارس، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید کردیم که وزارت بهداشت به ما قول داده است ۵ میلیون دوز را تحویل بگیرد که هنوز این اتفاق نیفتاده است. امیدواریم ظرف این هفته واکسن را تحویل بگیرند البته هنوز قراردادی با ما نبسته‌اند و پولی هم به موسسه رازی پرداخت نشده است.
قابلیت تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال را داریم

فلاح تاکید کرد: طبق روال باید مستندات CTD برای هر محموله واکسن کامل باشد؛ پیش از این مقرر شده بود این ۵ بچ واکسن را با مستندات اولیه CTD ( مستندات کامل پرونده) تحویل بگیرند که متاسفانه تاکنون این موضوع عملی نشده است. مستندات دیروز ( ۱۹ دی) به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و امیدواریم تا پایان هفته قرارداد ما را ببندند زیرا ما قابلیت تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال را داریم که تاکنون ۱۰ میلیون دوز آن تولید شده است.

وی درباره تکلیف تزریق دوز یادآور افرادی که در کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس شرکت کردند و بیش از ۳ ماه از تزریق واکسن‌هایشان گذشته است، گفت: ما مطالعه بوستر دوز را برای واکسن رازی انجام دادیم که با همه واکسن‌ها آن را مقایسه کردیم و نتایج آن هم به زودی مشخص می‌شود. برای شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بالینی فاز اول و دوم که خودشان تمایل داشتند، مجددا یک دز واکسن رازی تزریقی و یک دز استنشاقی به عنوان بوستر دز تزریق شده است؛ هرچند دریافت دوز استنشاقی چندان ضروری نیست اما دریافت می‌کنند.

سخنگوی پروژه واکسن کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در پایان بیان کرد: بر اساس مطالعه صورت گرفته که نتایج بیشتر آن روزهای آتی منتشر خواهد شد، مشخص شد تزریق واکسن رازی پس از هر واکسن دیگری عارضه ایجاد نمی‌کند، اما تعیین نوع دقیق واکسن مجاز برای بوستر دوز کووپارس روزهای آتی صورت می‌گیرد. با نتایجی که فعلا می‌بینیم ممکن است از خود واکسن کووپارس به صورت تک‌دوز برای دوز یادآور استفاده شود. اصل، ایمنی‌زایی با واکسن تزریقی است اما می‌توانند واکسن استنشاقی را هم دریافت کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پروژه واکسن کووپارس کارآزمایی بالینی میلیون دوز واکسن وزارت بهداشت تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد

سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفت: قلیان اکسیژن یک اسم شبهه‌ناک است زیرا ماده مورد استفاده در این دستگاه فقط گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N۲O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کیانوش جهانپور؛ سخنگوی سابق وزارت بهداشت در واکنش به خبر تایید قلیان اکسیژن در قالب یک طرح مطالعتی از سوی وزارت بهداشت اظهار کرد: آن‌چه در سالهای اخیر در ایران تحت عنوان قلیان اکسیژن شناخته می‌شود به نوعی الگوبرداری و تغییر فرم چیزی است که در کشورهای دیگر تحت عنوان "اکسیژن کلاب" شناخته می شود؛ یک اسم شبهه‌ناک است چرا که ماده مورد استفاده در این دستگاه، صرفاً گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N2O یا نیتروز اکسید استفاده می‌شود که به‌عنوان گاز خنده نیز شناخته می‌شود.

سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند

سخنگوی سابق وزارت بهداشت متذکر شد: این گاز کاربردهایی در حوزه پزشکی و صنایع غذایی و شیمیایی دارد؛ پس اصل موضوع جدید نیست اما الگوی مصرف به سمت استفاده نابجا از این ماده رفته و به عنوان سرگرمی رفته است و گاهی به آن لقب "روانگردان" نیز می‌دهند البته باید در نظر داشت اثر تخریبی و روانگردان آن مشابه بسیاری از موادمخدری که مرسوم است نیست.

جهانپور گفت: گاز خنده‌آور در برخی از کشورها مجاز و در برخی کشورها نیز به طور کلی این نوع استفاده از آن، ممنوع است و بیشتر در صنایع دارویی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار