Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی مشکلات قلبی در معاینات شناسایی نمی‌شوند، لازم است همگی با کلیه سطوح پیشگیری از مرگ و میر قلبی در فوتبال آشنا باشیم.

به گزارش برنا؛ دکتر بهار حسن میرزایی، رییس دپارتمان پزشکی به موضوع مرگ قلبی بازیکنان در زمین فوتبال اشاره کرد و گفت: تمامی مشکلات قلبی در معاینات شناسایی نمی‌شوند. برای مثال، در موارد میوکاردیت یا التهاب بافت عضلانی قلب ناشی از عفونت با برخی ویروس ها، پیشگیری از ایجاد این عارضه بسیار مهم است زیرا به راحتی قابل شناسایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، هیچ بازیکنی، نباید در حالیکه مبتلا به یک بیماری ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و یا کرونا است و علامت دار هم هست، اجازه تمرین و بازی داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع اخیرا و طی دوران پاندمی کرونا اهمیت بالای خود را نشان داده است. علی رغم اینکه درگیری های قلبی حین ابتلا به کرونا وجود دارد، احتمال ایجاد میوکاردیت با تاخیر در بازیکن به دنبال ابتلا به کرونا وجود دارد. این موضوع حتی در مواردی بدنبال واکسیناسیون هم گزارش شده. با وجودیکه میزان گزارشات بسیار اندک است، اما اهمیت آن بالاست.

حسن میرزایی افزود: علاوه بر میوکاردیت که ممکن است طی ارزیابی های قلبی شناسایی نشود و میتواند کشنده باشد، حالت دیگری به نام "کومورشیو کوردیس" نیز میتواند رخ دهد که ناشی برخورد جست سفت با سرعت بالا به قفسه سینه است و منحر به ایست قلبی میشود. این حالت نیز ناشی از حادثه بوده و در ارزیابی های قلبی قابل شناسایی نیست. پیشگیری از ایجاد کومورشیو کوردیس شاید تقریبا غیر ممکن باشد، با این حال با تشخیص و احیا صحیح و به موقع میتوان جان بازیکن را نجات داد.

رییس دپارتمان پزشکی تصریح کرد: با وجودیکه معاینات قلبی نمیتواند ۱۰۰٪ مشکلات قلبی را شناسایی کند ولی یک شرح حال دقیق فردی و خانوادگی، معاینه قلبی، نوار قلب، اکوکاردیوگرافی و در موارد لازم تست ورزش، تست های خونی، ارزیابی های هسته‌ای و ام آر قلب میتواند قسمت عمده ی مشکلات قلبی در بازیکن را شناسایی کند.

وی ادامه داد: با این وجود که این اقدامات لازم هستند ولی کافی نیستند. از این رو لازم است بعد از الزام معاینات قلبی در بازیکنان، در قدم اول بازیکنان دارای علایم، به هیچ وجه تا بهبودی کامل و ارزیابی های‌ لازم اجازه ی بازگشت به تمرینات و مسابقه را نداشته باشند. استادیوم ها و محل تمرین تیم ها نیز مجهز به امکانات پزشکی و پرسنل آموزش دیده باشد. برگزاری تمرینات و مسابقات بدون حضور کادر پزشکی آموزش دیده، آمبولانس و دستگاه شوک قلبی مجاز نیست.

حسن میرزایی افزود: ابزار بعدی ما در پیشگیری از مرگ افراد در فوتبال آموزش است. کلیه ی بازیکنان، کادر تیم، کادر برگزار کننده بازی، داوران و .. باید در ارتباط با تشخیص صحیح و به موقع مرگ قلبی، نحوه ی مدیریت شرایط، اقدامات لازم، احیای قلبی، استفاده از دستگاه شوک، آموزش ببینند. در کنار انجام معاینات کامل سالانه در مرکز ایفمارک و الزام برگزاری مسابقات فوتبال با حضور آمبولانس، دستگاه شوک قلبی و کادر پزشکی، برگزاری دوره های آموزشی نیز شروع شده و با همکاری سازمان لیگ، ایفمارک، هیات های استانی و باشگاه ها گسترش و ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرگ زمین مشکلات قلب ویروس بازی واکسیناسیون فوتبال دوره های آموزشی مرگ و میر در فوتبال مشکلات قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی

شاگردان اوسمار ویرا پس از بازگشت از اراک امروز عصر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند. 

بازیکنان اصلی در بازی دیروز زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان به مدت ۷۵ دقیقه برنامه‌های مختلفی را انجام دادند. 

پاسکاری تحت فشار، ارسال از جناحین و مینی فوتبال از سوی کادر فنی برای این گروه از بازیکنان در نظر گرفته شده بود. 

امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!