Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرشد معجونی در برنامه «پرده عشاق» دوشنبه ۲۰ دی ماه، حکایت سنگ صبور را پرده خوانی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  «پرده عشاق» برنامه ای است که در قالب نقالی و نمایش به روایت داستانهای مختلف اختصاص دارد.

نقالی و پرده خوانی یکی از سنت های فرهنگی و تاریخی ماست که بر پایه ادبیات شفاهی ما در ایران شکل گرفته است و نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم، معانی و وقایع تاریخی ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبیات کهن ایران گنجینه‌ی پر‌باری از افسانه‌ها و اسطوره‌هاست ، داستان سنگ‌صبور از همان داستان‌های قدیمی در چند روایت است که در برنامه « پرده عشاق» روایتی از این داستان قدیمی بیان  می شود .

داستان سنگ صبور درباره‌ی زن و مردی است که صاحب فرزند نمی‌شوند. آن‌ها هفت سال و هفت ماه و هفت شبانه‌روز دعا می‌کنند تا خداوند فرزندی به آن‌ها دهد. خداوند دعای آن‌ها را برآورده می‌کند و آن‌ها صاحب دختری می‌شوند.

این داستان پیرامون زندگی این دختر است ، یکی از شنیدنی ترین این روایت ها برای سیدابوالقاسم انجوی شیرازی؛ است که  «عروسک و سنگ صبور»را نوشته است وی  پژوهشگری بود که تمام سال‌های عمرش را در زمینه‌ی پژوهش و شناخت فرهنگ عامیانه‌ی مردم ایران گذراند.

برنامه«پرده عشاق» ساعت ۲۱:۰۰ تهیه‌ کنندگی و سردبیری مریم قاسمی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر ادبیات ایران مردم ایران ادبیات ایران عروسک فرهنگ و هنر مردم ایران سنگ صبور پرده عشاق پرده عشاق سنگ صبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش‌نامه‌خوانی «آسید کاظم‌» به کارگردانی قاسم زارع روز شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریانِ این تماشاخانه اجرا می‌شود.

گفتنی است در این نمایش‌نامه‌خوانی مسعود کرامتی، قاسم زارع، بهرام ابراهیمی، فرهاد بشارتی، بهرام درخشان، علی عطایی‌حور، حسن شفیعی، دانیال ابراهیمی، آیدا قدرتی حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تهیه‌ اینترنتی بلیت‌های این اجرا می‌توانند به سایت تماشاخانه‌ ایران‌شهر و یا سامانه‌ تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • کری خوانی فوتبالی پدر پسری فردین و امیررضا معصومی +فیلم
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود