Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:50:39 GMT

آغاز سرشماری پرندگان در فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۹۸۳۲

آغاز سرشماری پرندگان در فارس

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - کارشناس مسوول امور حیات وحش محیط زیست فارس گفت: در برنامه‌ی سرشماری امسال، تالاب‌ها، آبگیر‌ها و دریاچه‌های پشت سد استان پایش و مشخص می‌شود چند قطعه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های فارس زمستان گذرانی دارند.

بردبار با بیان این که برنامه پایش در کشور سابقه‌ای حدود نیم قرن دارد، گفت: در این سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع اردک‌ها، لک لک سیاه، اگرت کوچک و بزرگ، حواصیل، پلیکان خاکستری و باکلان، کشیم سانان و آبچیلک سرشماری می‌شوند که عمده این پرندگان، خاص مناطق سردسیر شمالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرندگان مهاجر هرساله با آغاز فصل سرما و یخبندان از عرض‌های جغرافیایی بالاتر مثل سیبری و اسکاندیناوی به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

این طرح با همکاری کارشناسان و نیرو‌های اجرایی محیط زیست فارس در حال اجرا است.

براساس آخرین گونه شناسی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی، مهاجر، بومی و نیمه مهاجر در فارس شناسایی شده است. استان فارس ۱۰ تالاب دارد که از این تعداد ۵ تالاب بین المللی است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش فارس سرشماری پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)
  • (ویدئو) استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • فیلم استفاده متفاوت از پهپاد نظامی در استان فارس برای اولین بار
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!
  • ببینید | استفاده از پهپاد رزمی مهاجر در استان فارس؛ علت چیست؟
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله