Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم این استان استقبال خوبی از تزریق دُز سوم واکسن کرونا داشته‌اند و تاکنون بالای ۵۰۰ هزار نفر نوبت سوم را دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شاهین شیرانی اظهار داشت: این روزها با توجه به ابتلای تعدادی از مردم به سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) لازم است که واکسیناسیون کرونا به‌ویژه برای دُز سوم سریعتر انجام شود که برای تحقق آن مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان افزایش یافته است و مراکز بهداشت منتخب در نوبت عصر نیز فعالیت دارند تا مردم برای واکسن زدن، معطل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش حداکثری واکسیناسیون به اراده و مراجعه خود مردم بستگی دارد، تصریح کرد: باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که پیکِ تزریق دُز دوم واکسن کرونا در ماه‌های مهر و آبان امسال بود و باید مردم صبر کنند تا حداقل سه ماه از آن بگذرد و سپس برای تزریق دُز سوم مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان  کرد: بدون شک افرادی که دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند به این کار اعتقاد داشتند و برای تزریق دُز سوم نیز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر فقط مساله کمبود واکسن استرازنکا مطرح بود، تصریح کرد: عده‌ای به‌دلایل مختلف از جمله سفر به کشورهای خارجی قصد تزریق این واکسن را داشتند که وزارت بهداشت اعلام کرد این نوع واکسن تا هفته آینده بین استان ها توزیع می‌شود.

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از 2.7 میلیون نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتترکیب کرونای "دلتا" و "اومیکرون" در قبرس شناسایی شد

 شیرانی درباره شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) تاکید کرد: عادی انگاری در این زمینه بزرگترین خطر است و نباید فریب وضعیت فعلی را بخوریم و بگوییم اوضاع خوب بوده و آمار مرگ و میر به سمت صفر رفته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت ما در زمینه کرونا ثابت است، افزود: کشورهای اطراف ما با شیوع سویه جدید ویروس کرونا مشکل جدی دارند و ما باید بسیار مراقب باشیم زیرا وضعیت موجود شکننده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند هفته متوالی رتبه اول را در بحث نظارت های بهداشت محیط بویژه برای صنوف داشته است.

وی شیرانی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر به خود مردم و رعایت مواردی مانند ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی برمی گردد، از آنها خواست تا در این زمینه و تزریق دُز سوم واکسن کرونا مراقبت داشته باشند.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی اصفهان تزریق د ز سوم واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان