Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ارادت و عشق اهل سنت به ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ اثبات شده و تنها موضوعی که در عصر حاضر باید به آن توجه شود ورود جدی به مساله جهاد تبیین در امور‌ مذهبی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در نشست ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: اگر جهاد تبیین توسط علما و دلسوزان انقلاب اسلامی انجام نشود یقینا خواهیم دید که توسط دشمنان و مزدوران انجام می‌شود و به این ترتیب زمینه برای رشد تخطئه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارادت اهل سنت در ادوار مختلف تاریخی به ائمه(ع) اثبات شده و در این وادی هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، تنها چیزی که باید به آن توجه کرد این است که متاسفانه ورود تبیینی به مباحث نبوده و همین موجب شده تا شبهات بیشتر از سایر موارد دیده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر اینکه دخالت دادن تعصبات در موضوع وحدت اسلامی امری بیجا و نادرست است، گفت: پرداختن به وحدت اسلامی با تکیه بر اصول دینی را باید در میان عامه مردم رواج دهیم. اینکه در موضوعات فرعی تاکید داشته باشیم و در کنار آن از وحدت آفرینی نیز دوری کنیم موجب خواهد شد تا دشمنان و دارندگان عناد با مسلمانان برنامه‌های خود را بهتر و با قدرت‌تر پیش برند.

وی بیان داشت: انجام کار فرهنگی برای تبیین وحدت در میان امت اسلامی نیازی اساسی است که باید در تمام دوران به آن توجه می‌شد، متاسفانه نبود نگاه فرهنگی درست و نداشتن برنامه مناسب فرهنگی برای افزایش وحدت در جامعه بسیاری پررنگ تر از سایر موارد است.

‌قریشی همچنین به مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه وحدت آفرینی نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که در قانون اساسی هیچ تفاوتی میان مسلمانان و سایر ادیان و میان شیعه و سنی وجود ندارد، در نگاه کلی نیز همین موضوع رواج دارد و نباید چنین تعبیر شود که وحدت تنها برای قشر خاصی از جامعه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مطالب با نگاه عالمانه و در عین حال با تکیه بر مبانی استوار دینی از مهم‌ترین مواردی است که مردم در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها از ائمه جمعه انتظار دارند، در این خصوص باید تمام ائمه جمعه تلاش جدی داشته باشند و مسیر خود را به سمت و سوی دعوت عالمانه مردم به وحدت اسلامی سوق دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ورود جدی ائمه جمعه در مباحث و موضوعات سیاسی را خواستار شد و ابراز داشت: ارائه مباحث و موضوعات کلی در خطبه‌های نماز جمعه کفایت نمی‌کند، باید روشنگری و شفافیت در سخنرانی را در تمام خطبه‌ها رعایت کنیم تا به عنوان امین مردم شناخته شویم.

آیت‌الله خاتمی: "جهاد تبیین" مصداق مهم روشنگری برای بصیرت‌افزایی استعضو مجلس خبرگان رهبری: ابعاد قیام 19 دی و نقش مردم قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای جوانان تبیین شود

وی در پایان سخنان خود، اذعان داشت: ارائه مطالب و نقدها توسط دلسوزان نظام موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود و بر همین اساس بهترین روش برای جلوگیری از هزینه تراشی برای نظام ورود دلسوزان و در راس آن ائمه جمعه به عرصه مطالبه‌گری است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ائمه جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت حضرت منجی عالم بشریت بر اساس تقوا خواهد بود و همه را بر اساس و محور تقوا متحد خواهد کرد.

وی به عنوان اینکه عصر حضرت منجی عالم بشریت عصر تقوا خواهد بود، گفت: پایه‌های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اساس ایمان عدالت و تقوا خواهد بود.

وی با اظهار اینکه ۴۸ هزار شهید از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است، گفت: همچنین ۱۱۲ هزار جانباز و آزاده از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه ارتش ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زیادی را به خرج داده است، گفت: بسیار از مشکلات کشور زیر سر شبکه‌های فساد بوده و باید بساط آن را در جامعه برهم چید و مدیران مسئولان باید مواظب باشند که آلوده فساد نشوند تا بتوانند با فساد مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با گرامی داشت روز و هفته معلم بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند.

امام جمعه ساری در بخشی از سخنانش به فتح آندلس اشاره و اضافه کرد: آندلس واسطه ایمان فتح شد اما بی بند باری آندلس و اسپانیا را از سرزمین‌های اسلامی گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از تلاش‌های از استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید گفت امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

آیت الله لائینی به مناسبت روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل گفت: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات و مبهوت کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.

امام جمعه ساری گفت عملیات وعده صادق نشان داد که ابهت رژیم صهیونیستی و کودک کش پوشالی و شکستنی است و و می‌توان با اسرائیل و اربابانش مقابله کرد.

کد خبر 6089049

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست