Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@19:58:15 GMT

اخراج ۲ مقام امنیتی دیگر در قزاقستان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۰۲۴۹

اخراج ۲ مقام امنیتی دیگر در قزاقستان

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رئیس‌جمهوری قزاقستان دو مقام عالی رتبه امنیتی دیگر را پس از ناآرامی‌های اخیر این کشور، اخراج کرد.

این ناآرامی‌ها که بدترین ناآرامی از نوع خود در دوران ۳۰ ساله پس از استقلال این کشور از اتحاد جماهیر سابق بوده است، به گفته مقامات، اکنون تحت کنترل قرار دارد و نیروهای نظامی روسیه حفاظت از مراکز مهم و حساس را در این کشور به عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقامات امنیتی اخراج شده، معاونین رئیس پیشین سازمان اطلاعات قزاقستان «کریم ماسیمف» هستند که پس از اعتراضات خشونت‌آمیز هفته گذشته در این کشور تولید کننده نفت و اورانیوم در آسیای مرکزی، به اتهام خیانت بازداشت شده است.  

در جریان اعتراضات ضد دولتی گسترده‌ای که هفته گذشته در قزاقستان روی داد، هزاران نفر دستگیر و ساختمان‌های دولتی به آتش کشیده شدند. 

به گفته روسیه و رسانه‌های دولتی قزاقستان، ۱۶۴ نفر در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مقامات امنیتی قاسم جومارت توکایف ناآرامی های قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند

اعتراضات دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی موجب تعطیلی جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از سان، دانشگاه کالیفرنیا جنوبی (USC) مراسم اصلی فارغ التحصیلی خود را که زمان برگزاری آن برای ۱۰ ماه می تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و اجرای تدابیر امنیتی جدید در پی اعتراضات اخیر حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لغو کرد.

 این اقدامات امنیتی، فرآیند پردازش تعداد زیادی از مهمانان مورد انتظار را کند می‌کند و میزبانی این مراسم سنتی را که حدود ۶۵ هزار شرکت کننده دارد، غیرممکن می‌سازد.

دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در راستای افزایش امنیت، برای افزایش امنیت، برای همه رویدادهای دانشگاه بلیط صادر می‌کند و دسترسی پردیس‌ها و دانشکده‌ها را به نقاط ورودی تعیین شده محدود می‌کند.

در حالی که مراسم اصلی لغو شده است، فعالیت های انفرادی، جشن‌های ویژه و مراسم کلاه‌گذاری فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری طبق برنامه پیش می‌رود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات دانشجویان در آمریکا در طرفداری از فلسطین در سراسر دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، تگزاس آستین، هاروارد، اِم‌آی‌تی و سایر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره