Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس مدعی شد یک روز پس از انتخابش به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه از سمت خود استعفا کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رویانیان درباره اسناد رسمی که منتشر شده و  از او و زنده‌‌یاد کاشانی به‌عنوان مالک 2 درصد سهام پرسپولیس نام برده شده است، گفت:  من همین الان از این موضوع اطلاع پیدا کردم و این حرف‌ها اصلاً سندیت ندارد و با عقل جور در نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نه اطلاع دارم و نه تأیید می‌کنم. این موضوع برای زمان علی‌آبادی است که در سال 84 رئیس  سازمان تربیت بدنی بوده. من سال90 به پرسپولیس آمدم. یعنی علی‌آبادی از شش سال آینده اطلاع داشته است؟

وی در پاسخ به این سوال که «چرا از این اسناد اسم شما درآمده است؟»، تصریح کرد: نمی‌دانم چه نامه‌هایی زده شده است. از سال 84 که علی‌آبادی رئیس بود، بعد از او سعیدلو آمد و بعد از آن هم عباسی در وزارت ورزش بود. ممکن است در زمان علی‌آبادی یک چیزی را طبق یک بند قانونی به اعضای هیئت مدیره یا مدیرعامل داده‌اند و  بعد از آن بررسی کرده‌اند. من نیمه دوم سال 90 با رأی مجمع مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شدم و تا سال 97 در ثبت شرکت‌ها بنده مدیرعامل شناخته می‌شدم و این یکی از تخلفات بَیِن وزارت ورزش بوده است. بعد از من هفت مدیر آمدند و همه سرپرست بودند که خلاف بوده است و باید در ثبت شرکت‌ها مدیر بعد از من معرفی می‌شد که هیچکدام از این مراحل اداری بعد از رفتن من طی نشده است. متأسفانه ثبت‌شرکت‌ها من را تا سال 97 مدیرعامل می‌دانست در حالی که من سال 92 رفته بودم. شاید در رسیدگی‌ به پرونده پرسپولیس به این مسئله استناد کردند که رسماً مدیرعامل چه کسی بوده است در صورتی که من اسماً مدیرعامل نبوده‌ام. بعد از اینکه سازمان تربیت بدنی تبدیل به وزارت ورزش شد، تنها مدیرعاملی که رسماً در مجمع باشگاه انتخاب شد من بودم که در ثبت شرکت‌ها تا سال 97 اسم من بود. تا زمان گرشاسبی همه مدیرانی که آمدند رسمی و قانونی مدیرعامل باشگاه نبودند.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره مدیرعاملی آجورلو در استقلال اظهار داشت: سردار آجورلو سابقه ورزشی‌اش از من بیشتر بوده است. او در باشگاه پاس مدیرعامل بوده و همچنین مسئولیت تربیت بدنی نیروهای مسلح را برعهده داشته است. آجورلو سابقه ورزشی زیادی دارد. به قول معروف شورت ورزشی هم شاید داشته باشد و به مسائل فوتبال آشناست.

رویانیان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در پاسخ به این سؤال که «اگر به گذشته برگردید مدیرعامل پرسپولیس می‌شوید؟»، خاطرنشان کرد: اگر الان پیشنهاد شود، دوباره به پرسپولیس نمی‌آیم و مسئولیت قبول نمی‌کنم. در آن زمان هم که به من پست مدیرعاملی پرسپولیس را دادند، فردای آن روز استعفا دادم، ولی وزیر گفت که یک مدتی بماندم که این مدت نزدیک سه سال شد.

وی در واکنش به این موضوع که شاید اسناد را به جای شما امضا کردند و سهام را به نام شما زدند، تصریح کرد: نه بعید است. من مدیرعامل رسمی پرسپولیس بودم و در آن زمان اسم پیروزی را به پرسپولیس برگرداندیم. اینطور نیست که من در جریان نبوده باشم.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره حذف سرخابی‌ها از آسیا گفت: میلیون‌ها نفر طرفدار این دو باشگاه هستند و می‌خواهند تیم محبوب‌شان در آسیا باشد. حذف استقلال و پرسپولیس شوکی بزرگ برای هواداران‌شان است و چنین اتفاقی حق این تیم‌ها و هواداران‌شان نبود. اینکه چرا سال‌های سال دست روی دست گذاشتیم، قابل قبول نیست. چرا سیستم مدیریتی ما قبل از اینکه فیفا و AFC نظر بدهد اصلاح نشد. از سال 90 مصوبه مجلس است که استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار بگیرد و هرگونه تخصیص پول از منابع دولت از سال 90 به این دو باشگاه ممنوع شد. خیلی تأسف‌بار است که می‌شنویم می‌گویند جعل اسناد شده است. نباید با عجله کسی را تخریب کنیم، ولی باید بپذیریم که نظام مدیریت فوتبال ما مسئول است و از صدر تا ذیل باید پاسخگو باشند و با دقت این موضوع را بررسی کنیم.

رویانیان در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود حضور افراد سیاسی در ورزش باعث مشکلات استقلال و پرسپولیس بوده است، گفت: وقتی یک درختی می‌افتد تبردار زیاد می‌شود. این اتفاق شوکه‌‌کننده است و همه به دنبال زمین و آسمان می‌گردند و به همه جا وصل می‌کنند. من به‌عنوان مدافع این موضوع هستم و می‌گویم مجمع پرسپولیس به بنده حکم داد که باید باشگاه را خصوصی کنیم. چندمدت کار و شرکت ایجاد کردیم و بعد از آن کنار رفتیم. تقریبا هشت سال است این موضوع رها شده و فقط می‌گوییم می‌خواهیم واگذار کنیم. وقتی دولت رها نمی‌کند مجبور است از خودش مدیر بگذارد و هر کسی را هم نمی‌تواند بیاورد و مجبور است که یا سیاسی باشد یا نظامی. نظام مدیریتی فوتبال ما اشکال دارد و عدم اجرای قانون یکی از اشکالات کار است. حالا هر فردی را دولت گذاشته، دندانپزشک یا ساختمان‌ساز که مدیر می‌شود تقصیر ندارد. دولت باید این دو باشگاه را رها کند.

«حوض بسته» فوتبال ایران با جعل و دروغ‌هایی که به فیفا و AFC گفته‌ایم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس استقلال پرسپولیس ثبت شرکت ها علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • علی خطیر: کادرفنی شایسته‌ای داریم؛ هوادار دیروز، امروز و فردای استقلال هستم!
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • مدیرعامل استقلال برکنار شد
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • بررسی دیدارهای سرخابی ها در هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال