Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه ۱۵ دی ماه انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار شد و هادی ساعی با کسب ۲۹ رأی در برابر ۲۷ رأی محمد پولادگر به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. در حالی که پولادگر در جریان برگزاری مجمع دقایقی پس از درخواست بازنگری در شمارش آرا، از این تصمیم خود منصرف شد و به رأی اعضا مجمع احترام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان زمان سایت وزارت ورزش، فدراسیون تکواندو همه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خبر پیروزی هادی ساعی را منتشر کردند. خبری که در رسانه‌های معتبر دنیای تکواندو نیز بازتاب شد.

ساعاتی بعد شبهاتی از برگزاری این مجمع و نتایج آن منتشر شد. اینکه رئیس فدراسیون با تعداد رأی نصف به علاوه یک می‌تواند انتخاب شود. تعداد اعضای حاضر در مجمع تکواندو ۵۷ نفر بوده که با این فرمول باید ۲۹.۵ رأی اخذ می کرده و همین موضوع گویا دلیل تأخیر در صدور حکم ساعی شده است. هر چند با دقت بیشتر در اساسنامه و دستورالعمل مربوطه خیلی ساده می‌شد به این اشتباه به اصطلاح آیین نامه‌ای پی برد.

اولین قدم برای این حاشیه را شکوهی فر معاون پارلمانی مجلس که ریاست مجمع را برعهده داشت انجام داد که به عنوان جانبداری نکردن از کاندیدایی خاص، رأی نداد تا عامل اصلی این حواشی باشد.

اصل داستان اینجاست که رأی دادن وی یعنی دخالت دولت در ورزش که مورد مناقشه مراجع بین المللی است و شکوهی فر به همین دلیل رأی نداد. در چنین مواقعی رئیس مجمع می‌بایست درایت به خرج می‌داد و انتخابات را به دور دوم می‌برد تا مشکلی پیش نیاید. عامل این موضوع نه بی تجربگی شکوهی فر بلکه سخنان صریح علی رغبتی بود که قبل از رأی گیری اعلام کرد که از بین دو نفر کاندیدای باقیمانده هر نفر بیشترین رأی را کسب کند، رئیس فدراسیون خواهد بود.

از سوی دیگر تناقض بین اساسنامه جدید انتخابات فدراسیون و آیین نامه مربوطه را باید یکی دیگر از عوامل بروز این حاشیه‌ها عنوان کرد. در ماده ۱۵ بند یک اساسنامه به صراحت عنوان شده که کلیه تصمیمات مجمع با رأی اکثریت حاضرین رسمیت خواهد داشت. ولی دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت نام و رأی گیری برای داوطلبان پست‌های هیأت رئیسه فدراسیون‌های ورزشی که تبیین و به تصویب رسیده نیز دارای تناقضی آشکار است.

در بند ۱۷ از ماده ۱ این آیین نامه آمده است که حداکثر آرا، نصف به علاوه یک اعضای حاضر می‌باشد. بدون آنکه اشاره کند این حداکثر آرا برای انتخاب کدام مسئولیت مد نظر است. اما در بند ۵ از ماده سیزده همین یئین نامه که شرایط انتخابات را به صورت اختصاصی تشریح کرده، به صراحت آمده است که برای انتخاب رئیس، حداکثر آرا اعضای حاضر در مجمع مورد نیاز است.

موضوع مهمی که نباید نادیده گرفته شود، نگاه و توجه مراجع بین المللی است. شرایط این روزهای تکواندو شاید حساسیت مراجع بین المللی بخصوص فدراسیون جهانی تکواندو و کمیته بین المللی المپیک را در پی داشته باشد چرا که از نگاه آنها رأی مجمع است که ملاک عمل است. مجمعی که رأی به انتخاب هادی ساعی داده و این موضوع صورتجلسه شده و اعضا، برنده و بازنده آن را امضا کرده‌اند.

در پایان ذکر دو نکته اساسی ضروری است. ابتدا باید اشاره کنیم که بعد از حاشیه‌های فوتبالی که حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا را در پی داشته و انتخابات چند فدراسیون ورزشی دیگر، به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش ضمن بررسی کلیه موارد ذکر شده می‌توانند بهترین تصمیم را برای به سرانجام رساندن مجمع تکواندو اتخاذ کنند.

مهمتر آنکه ساعی ۲۹ رای اخذ کرده و در صورتی که نصف به علاوه یک آرا را نیز محاسبه کنیم، بازهم ۵/‏. ‬ رأی با تعداد آرا مورد نظر فاصله دارد و مشکل آنقدر حاد نیست که نتوان با درایت حل و فصل شود.

و اما نکته دوم. حالا که تغییرات ایجاد شده در تکواندو آن هم بعد از ۲۰ و چند سال انگیزه و شادمانی را به خانواده تکواندو بازگردانده، وزیر ورزش نباید اجازه دهد با دخالت برخی افراد بخصوص معاون تازه منصوب شده کام اهالی تکواندو با تصمیمات اشتباه تلخ شود.

کد خبر 5395775

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو معاونت جوانان وزارت ورزش فدراسیون تکواندو ایران تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس حذف استقلال و پرسپولیس تيم مس رفسنجان مهدی طارمی تکواندو لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کشتی آزاد سردار آزمون وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر بسکتبال جهان پهلوان تختی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!

پیرمرد پرحاشیه سپاهانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با محرومیت سنگینی مواجه شد اما آیا واقعا می‌توان چنین حکمی را اجرا کرد؟!

طرفداری | کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، پیرمرد سپاهانی را 10 سال از ورود به استادیوم‌های کشور محروم کرد.

پرسپولیس در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر سپاهان قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد. این دیدار حواشی زیادی داشت و زنان پرسپولیسی با هواداران سپاهان درگیر شدند. موضوعی که به علت جایگاه هواداران دو تیم قابل پیش‌بینی بود اما ظاهرا برخی دوستان توجهی به این موضوع نداشتند و باعث شدند شاهد صحنه‌های زشتی در ورزشگاه آزادی باشیم.

در حاشیه این مسابقه یک پیرمرد سپاهانی حرف‌های عجیبی را در مورد زنان پرسپولیسی مطرح کرد که باعث واکنش گسترده اهالی فوتبال شد. ویدیویی که خشم بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال را برانگیخت و باعث شد کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال، به سرعت وارد عمل شوند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گدشته حکم پیرمرد هتاک را صادر و او را 10 سال از حضور در استادیوم‌های کشور محروم کرد اما آیا واقعا این حکم قابل اجرا است؟

استادیوم‌های فوتبال ایران ساز و کار درستی برای ورود هواداران ندارند. صندلی هیچ فردی در استادیوم مشخص نیست و بارها شاهد اتفاقاتی بودیم که با مسببین آن برخورد نشد. چرا راه دور برویم؟ در چند هفته اخیر بارها شاهد افرادی بودیم که با خود لیزر به استادیوم آوردند و برای بازیکنان تیم حریف مشکل‌ساز شدند اما آیا خبری از برخورد با این موضوع بود؟ افرادی که چهره آن‌ها به لطف عکاسان ثبت هم شده است اما شاهد هیچ برخوردی نبودیم. پیرمرد سپاهانی واقعا دیگر نمی‌تواند با ترفندهایی خاص به استادیوم برود؟ امیدوار هستیم همینطور باشد!

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند