Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: در صورتی که حکومت‌های محلی و شهری حس تعلق شهروندان را سرکوب کنند، ساکنان چه در سطح محلات و چه در سطح شهر نسبت به محیط اطراف خود بی‌تفاوت می‌شوند.

حسین حاتمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین معیارها در شکوفایی و رونق شهر «پایداری» است که ابعاد گوناگونی دارد و از منظرهای مختلف قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین اصل در شکوفایی و رونق یک شهر مشارکت جمیع شهروندان در مسائل و موضوعات شهری است که این مهم از طریق حکمروایی خوب محقق می‌شود.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: نحوه تعامل شهروندان با مدیران، مشارکت فعالانه شهروندان، اعتماد دوسویه و شفافیت در ارائه اطلاعات از جمله معیارهای یک حکمروایی خوب است که در نهایت سرزندگی و شکوفایی را برای شهرها در پی دارد.

حاتمی‌نژاد تاکید کرد: زمانی که ساکنان محلات و مناطق شهر در فرآیندها و روندهای محل سکونت خود دخیل باشند و نسبت به امور محلی که در آن زندگی می‌کنند، احساس مسئولیت داشته باشند، شکوفایی و رونق شهری نیز اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: در صورتی که حکومت‌های محلی و شهری به خواست و نیاز شهروندان خود احترام نگذارند، در ارائه اطلاعات شفافیت لازم نداشته باشند و آنها را در امور شهری مشارکت ندهند، به نوعی حس تعلق شهروندان را سرکوب می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که ساکنان چه در سطح محلات و چه در سطح شهر نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشند.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تصریح کرد: مشارکت دادن شهروندان در مسائل شهر تنها در نظرسنجی از آنها خلاصه نمی‌شود بلکه نیاز است آن‌ها در تمام فرآیندها و روندهای شهری از بررسی وضعیت شهر گرفته تا تهیه طرح و اجرا و بازنگری در آن دخیل باشند.

حاتمی‌نژاد افزود: مشارکت پذیری و مشارکت‌جویی در سایه حکمروایی خوب شهری از مهمترین ارکان یک شهر شکوفا است و تا زمانی که ساکنان شهرها، خواسته‌ها، نیازها و سلامت آنها مورد توجه نباشد، رسیدن به شهری پویا و زنده امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر 547763

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر برنامه ریزی شهری رونق شهر شكوفايي شهري شهر پویا حکمروایی خوب شهری حکمروایی شهر مشارکت شهروندان مشارکت مردمی محیط شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق چه در سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد