Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:32:37 GMT

تمرینات نظامی مشترک نیروهای سعودی و اردنی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۰۵۷۲

تمرینات نظامی مشترک نیروهای سعودی و اردنی

وزارت دفاع عربستان سعودی از اجرای تمرینات نظامی مشترک با نیروهای اردنی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،وزارت دفاع عربستان از آغاز رزمایش «الشط الآمن- 5»  خبر داد که در آن یگان‌های دریایی از نیروهای عربستان و اردن شرکت می‌کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از دریادار «علی بن سعید الشهری» فرمانده نیروهای شرکت کننده در این رزمایش اعلام کرد که این رزمایش با هدف ارتقای آمادگی و توان رزمی یگا‌ن‌های شرکت کننده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رزمایش همچنین با هدف تقویت همکاری‌های نظامی عربستان و اردن به ویژه در زمینه تبادل تجربیات در زمینه رزم انجام می‌شود.

الشهری همچنین تاکید کرد که این تمرین به صورت حرفه‌ای برنامه ریزی شده است.

مصاحبه اختصاصی|مقام ارشد یمنی: هرگونه حماقت عربستان در «الحدیده» عواقب نامشخصی برای متجاوزان به همراه داردگزارش اکونومیست از مخالفان اقدامات افراطی بن سلمان در عربستان

« خالد بن محمد البلاوی» مدیر این رزمایش نیز گفت: که این تمرینات در راستای استراتژی یکپارچه برای تقویت همکاری نظامی بین ارتش‌های سعودی و اردنی برگزار می‌شود.

اردن و عربستان سعودی روابط راهبردی و تاریخی با هم دارند و ریاض سهم قابل توجهی در پشتیبانی سیاسی و اقتصادی از امان داشته است.

این در حالی است که مقام‌های سعودی از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی آن گونه که رسانه‌ها و مقام‌های اردنی اعلام کردند نقش اساسی در کودتای فروردین 1400 اردن علیه «عبدالله دوم» داشت و برخی منابع خبر دادند در پی افشای نقش بن سلمان در این واقعه عبدالله دوم نامه تندی به او نوشت.

دولت اردن از میان 20 نفری که به ظن تلاش برای کودتا در این کشور دستگیر شدند تنها نام دو نفر را اعلام کرد که ارتباط ویژه آنان با محمد بن سلمان احتمال دخالت ریاض در این موضوع را تقویت کرد.

از هر دو نفر به عنوان افرادی نام برده می‌شود که به عربستان نزدیک هستند و گفته شد که این دو افزون بر گذرنامه سعودی، تابعیت عربستان دارند و در این کشور صاحب ملک و مستغلات فراوانی هستند.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح مصر  روز گذشته از آغاز تمرین نظامی مشترک میان این کشور و عربستان سعودی با مشارکت یگان‌های مختلف رزمی خبر داد.

«غریب عبدالحافظ غریب» سخنگوی نیروهای مسلح مصر روز  یکشنبه اعلام کرد که تمرین نظامی مشترک میان نیروهای مسلح مصر و عربستان سعودی آغاز شده و چند روز طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار اردن اخبار عربستان سعودی اخبار اردن عربستان سعودی نظامی مشترک بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد