Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمایشگاه‌ پس از هفت دوره برگزاری و یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالاهای مورد استفاده در کشاورزی، در عین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت‌هاست گریبان‌گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین،  با عنایت به اینکه استفاده بجا و اصولی از سموم و کودهای استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت می باشد.

کاربرد صحیح آفت‌کش‌ها و کودهای کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به‌عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی‌رویه از نهاد‌ه‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کودهای کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون‌سازی شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل‌شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.

 درنتیجه، نمایشگاه مذکور به خوبی فضایی مناسب جهت گرد‌همایی تمام متخصصان و دست اندرکاران صنعت کشاورزی ایران است  و می تواند نقش بارزی را در کاهش مشکلات کشاورزی کشور ایفا کند.

شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال 1400 و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور «رونق کشاورزی، توسعه پایدار» انتخاب شده است.

علاقه مندان در طول مدت برگزاری از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در محل مجتمع نمایشگاهی گفتگو می توانند بازدید کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه نهاده بوستان گفت وگو نهاده های کشاورزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد