Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گرافولوژیست گفت: در این دست‌خط تمام سطور روی خطوط تحریر شده است، این نوع تحریر نشان‌دهنده تبعیت از قوانین کلی است، همچنین فاصله کلمات و سطور تقریبا از یکدیگر کم است که نشان می‌دهد فرد توانایی فعالیت در محیط‌های شلوغ را دارد.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اظهار کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نوع خط هر شخص ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن و فرهنگ و شغل فرد است، ادامه داد: همین موضوع سبب می‌شود دستخط افراد با هم متفاوت باشد.

این گرافولوژیست با بیان اینکه کشیدن یک خط بر کاغذ، اثری است که باقی می‌ماند و حرکات و احساس نویسنده آن را در هنگام نوشتن که با انبساط خاطر، شک و تردید یا با عکس‌العمل فرد در مقابل واقعیت‌ها انجام شده است، منعکس می‌کند، اضافه کرد: گرافولوژی در گزینش متقاضیان استخدام، شناخت افراد در زمینه ازدواج یا دوست‌یابی، تشخیص اصالت و یا جعل دستخط و امضا در زمینه جرم شناسی کاربرد دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای نوشتن، برخی افراد به سمت چپ و برخی دیگر به سمت راست منحرف می‌شوند، گفت: یک نفر رو به بالا می‌نویسد و یکی رو به پایین، بعضی‌ها تو در تو می‌نویسند و بعضی با فاصله، یکی تند و سریع می‌نویسد، در حالی که دیگری با بردباری می‌نویسد که این تفاوت‌ها را در هنگام نوشتن به گرایش‌های مختلف خلق و خوی نویسنده نسبت می‌دهند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۲۱ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط زن جوان و راست دست

محجوب در خصوص ویژگی‌های دست‌خط زن ۲۱ ساله راست دست، افزود: اولین چیزی که از این دستخط استخراج می‌شود پاره خط‌هایی است که دقیقاً سر جای خود قرار نگرفته و یا زودتر از جای خود شروع و یا دیرتر از زمان خود به پایان رسیده که این امر باعث شده است ابتدا و انتها پاره خط‌ها به شکل خنجری درآید.

وی ادامه داد: شکل خنجری ابتدا و انتهای پاره خط‌ها را می‌توان با قرار دادن نوک قلم بر روی کلمات و دنبال کردن متن متوجه شد که نشان از خودمختاری‌هایی در رفتار روزمره دارد. هر چه متن را از چشمان خود دورتر کنیم منظم‌تر به نظر می‌آید و هرچه نزدیک‌تر کنیم از نظم آن کاسته می‌شود که نشان از نظم در مسائل کلی است به طوری که رعایت این نظم در جزئیات فرد را عصبی می‌کند.

این گرافولوژیست با تاکید بر اینکه در این دست‌خط تمام سطور روی خطوط تحریر شده است، تصریح کرد: این نوع تحریر نشان‌دهنده تبعیت از قوانین کلی است، همچنین فاصله کلمات و سطور تقریباً از یکدیگر کم است که نشان می‌دهد فرد توانایی فعالیت در محیط‌های شلوغ را دارد.

وی با اشاره به اینکه در این دست‌خط اندازه متن تقریباً ریز و سرعت تحریر تقریباً بالا است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل این دست‌خط می‌توان به ویژگی‌هایی از جمله دقت، ترس از سکون، توانایی سریع انجام دادن کارها، آرمانگرایی همراه با پایبندی به مادیات در فرد اشاره کرد، البته قالب کلی متن یک دست است و کلمات سوار هم نشده که نشان از رعایت کلیات و عدم تکبر در فرد است؛ گاهی ممکن است رفتار پرخاشگرانه فرد به عنوان تکبر تعبیر شود.

محجوب در خصوص ویژگی‌های امضای این فرد، گفت: امضا این فرد ساده، عمودی و از نظر اشغال فضا باریک است و بعد از پیچشی به بالا می‌رود و بعد پایین می‌آید و در آخر نیز خط افقی و یک نقطه زیر امضا ترسیم می‌شود، این امضا نشان‌دهنده این است که فرد خود را از دور بیهودگی خارج می‌کند تا اعتماد به نفس و راسخیت خود را نشان دهد و بعد از خستگی مربوط به آن راسخیت، سراغ منطق می‌رود و در آخر دقت خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 547710

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستخط ویژگی های دستخط افراد علم گرافولوژی گرافولوژی شخصیت شناسی تحليل شخصيت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نشان دهنده دست خط بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

***

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

هنگامی که پرتو خورشید هنگام طلوع یا غروب خورشید از میان ابرها می تابد، به نظر می رسد که از نقطه‌ای درست در پشت ابرها می آیند، اما این توهمی بیش نیست. خورشید در واقع 150 میلیون کیلومتر با ما فاصله دارد. کارمندان مجتمع ارتباطی فضای عمیق کانبرا هنگام صبح که به سمت محل کار می رفتند، از پرتوهای بامدادی که محل را روشن می کرد، عکس گرفتند.

تصویر روز ناسا

ماه در سمت چپ، مشتری در سمت راست و زحل در بالای مشتری (متمایل به چپ) قرار دارد. این تصویر پس از غروب خورشید از زیر بنای یادبود واشنگتن در روز پنجشنبه، 17 دسامبر 2020 در واشنگتن ثبت شد. دو سیاره مشتری و زحل در حالی که در 21 دسامبر به سمت یک مقارنه بزرگ در حرکت بودند، در آسمان به هم نزدیک‌تر می شدند. این دو سیاره غول پیکر در طی این رویداد بسیار نزدیک به هم ظاهر شدند و فقط یک دهم درجه از هم فاصله داشتند.

تصویر روز astronomy

این تصویر توسط دن کروسون (Dan Crowson) از رانچو هیدالگو در آنیماس نیومکزیکو گرفته شده است. NGC 4274 نوعی کهکشان است که به‌عنوان مارپیچ میله‌ای شناخته می‌شود که در فاصله 45 میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی گیسو (Coma Berenices) قرار دارد. NGC 4274 دارای خطوط گرد و غبار و بازوهای مارپیچی است که به هم می رسند و حلقه ایجاد می کنند. این تصویر با 13.6 ساعت شاتر باز با استفاده از یک تلسکوپ 12 اینچی با نسبت کانونی f/8 ایجاد شده است.

تصویر روز earthsky

در 1 می 2024، ساعت 9:30 شب، گِرِگ ردفرن (GREG REDFERN) با کشتی تفریحی Azamara Onward در اقیانوس هند این عکس را ثبت کرد. این عکس صورت فلکی چلیپا، آلفا قنطورس، بتا قنطورس، سحابی گونی زغال سنگ (coalsack) و کهکشان راه شیری را به تصویر کشیده است. عکس با آیفون 15 پرو مکس گرفته شده است.

تصویر روز skyandtelescope

این عکس توسط الساندرو راوگنین (Alessandro Ravagnin) در  نامیبیا به تاریخ فوریه و مارس 2024 با تجهیزات شامل لنز 135 میلی متری سامیانگ ثبت شد. این عکس صورت فلکی کانیس ماجور (Canis Major) را به تصویر می‌کشد. در این میدان گسترده بسیاری از اشیاء شناخته‌شده قابل مشاهده هستند: سیریوس، مرغ دریایی، کلاه ثور (Thor's helmet)، دلفین (Dolphin)، موزاییک M41 از 4 پانل ساخته شده با سامیانگ و ASI2400MC با فیلتر دوگانه باند باریک ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • سوپرگل بازیکن ایرانی از فاصله 50 متری در لیگ ژاپن!