Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی نیروی محرکه واحدهای تولیدی هستند و یکی از مهم‌ترین اجزای صنعت به شمار می‌آیند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام انتاکالا، اهمیت و تاثیر این ماشین‌آلات را می‌توان در کیفیت محصولات و خدمات یک سازمان مشاهده کرد. چنانچه یک سازمان تجهیزات و قطعات موردنیازش را از بهترین برندها و مرغوب‌ترین کالاهای موجود در بازار انتخاب کند، یک گام به تولید محصولات باکیفیت نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر تجهیزات مرغوب برای مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده هستند و در طی سال‌های زیاد، عملکرد مناسبی را از خود بروز می‌دهند. بنابراین احتمال خرابی و ازکارافتادگی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه‌های سازمان نیز تقلیل می‌یابد. به این ترتیب می‌توان دریافت که تهیه تجهیزات صنعتی مناسب، اقدامی بنیادی است که زیرساخت سازمان را مستحکم‌تر می‌کند. در ادامه دو مورد از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی، یعنی بلبرینگ و کلید و پریز را بررسی می‌کنیم و نکاتی را که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنید، شرح می‌دهیم.

خرید آنلاین انواع بلبرینگ

بلبرینگ (Ball Bearing) یکی از انواع بیرینگ است که به عنوان بیرینگ ساچمه‌ای نیز شناخته می‌شود. این قطعه دارای ساچمه‌های کروی شکل است و برای کاهش اصطکاک و ساییدگی در ماشین‌آلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بلبرینگ‌ها علاوه بر اینکه از اصطکاک و سایش قطعات جلوگیری می‌کنند، در انتقال قدرت بین قطعات نیز تاثیر می‌گذارند. این قطعات می‌توانند بار شعاعی و محوری را تحمل کنند و در موقعیت‌هایی که شدت بار وارده کم باشد، استفاده می‌شوند؛ چرا که بلبرینگ‌ها برای بارهای سنگین مناسب نیستند و چنانچه بار سنگین به آن‌ها اعمال شود، تغییر حالت می‌دهند و خرد می‌شوند.

بلبرینگ‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱. بلبرینگ شیارعمیق: بلبرینگ شیارعمیق شناخته‌شده‌ترین نوع بلبرینگ است که یک شیار عمیق دایره‌ای شکل دارد.

۲. بلبرینگ تماس زاویه‌ای: بلبرینگ تماس زاویه‌ای، بار محوری را فقط از یک جهت تحمل می‌کند و به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

۳. بلبرینگ کف‌گرد: بلبرینگ‌ کف‌گرد، بار محوری را در سرعت‌های بالا تحمل می‌کند اما توانایی تحمل بار شعاعی را ندارد.

۴. بلبرینگ خودتنظیم: بلبرینگ خودتنظیم دارای دو ردیف ساچمه است و خاصیت خودتنظیمی دارد.

برند TIMKEN، FAG و SKF سه مورد از بهترین برندهای جهانی در حوزه تولید انواع بیرینگ از جمله بلبرینگ و رولبرینگ هستند که در سراسر جهان شناخته شده‌اند. TIMKEN برندی آمریکایی است که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد و تقریبا در ۳۳ کشور جهان فعالیت می‌کند.

FAG برندی اروپایی است که در کشور آلمان فعالیتش را آغاز کرد و بیش از یک قرن تجربه دارد. این برند زیرمجموعه شرکت Schaeffler، تولیدکننده آلمانی انواع بیرینگ است. برند SKF نیز از دیگر برندهای بزرگ جهانی است که در ۱۳۰ کشور جهان نمایندگی دارد و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی آن در ۲۴ کشور مستقر هستند.

بهترین برندهای کلید و پریز صنعتی

کلید و پریز از دیگر تجهیزات صنعتی و از آشناترین لوازم الکتریکی هستند که برای کنترل و انتقال جریان الکتریکی به کار برده می‌شوند. کلید و پریزهای صنعتی در برابر فشار بالای برق مقاومت خوبی دارند و امنیت آن‌ها در برابر خطرات احتمالی نیز بیشتر است. در برخی محیط‌های صنعتی از کابل فشار قوی و ولتاژ و جریان الکتریکی بالا برای انجام فرایندها استفاده می‌شود، بنابراین در این محیط‌ها به‌کارگیری کلید و پریز صنعتی به جای معمولی، ضرورت دارد.

کلید و پریزها دارای انواع مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

کلید و پریز روکار

این نوع کلید و پریز در فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا دارای سیم‌کشی روکار نیز هستند. کلید و پریزهای روکار انواع مختلفی دارند: از جمله آن‌ها می‌توان به کلید و پریز فانتزی و ضدآب اشاره کرد.

کلید و پریز توکار

کلید و پریز توکار در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد، چرا که در ساختمان‌ها سیم‌کشی‌ها به‌گونه‌ای است که سیم‌ها از طریق لوله و از داخل دیوار به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین این قطعات از کاربردی‌ترین تجهیزات برقی ساختمان محسوب می‌شوند. این کلید و پریزها نیز می‌توانند به انواع مختلف ضدآب، لمسی، اهرمی و چرخشی تقسیم شوند.

برندهای زیادی در ایران و سایر کشورها به تولید لوازم برقی صنعتی از جمله کلید و پریز می‌پردازند. برند Siemens یکی از برندهای بزرگ جهانی است که در ۴ حوزه مختلف انرژی، سلامت، صنعت و زیرساخت فعالیت می‌کند و یکی از تولیداتش کلید و پریز صنعتی است. Schneider Electric از دیگر برندهای معروف در عرصه برق و الکترونیک است که ۱۸۰ سال سابقه دارد.

از تولیدکنندگان ایرانی لوازم برقی نیز می‌توان برند ایران الکتریک، دلند، رعد الکتریک، پیچازتابان، مهسان، آسیا الکتریک، هانتا و ایران بکر را نام برد.

کلید و پریزها مانند سایر تجهیزات صنعتی، با توجه به برند سازنده و ویژگی‌های متفاوتی که دارند، دارای قیمت‌های متنوعی هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌ها در نظر گرفت. شما به عنوان خریدار این کالای صنعتی باید ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید، سپس با توجه به بودجه در نظر گرفته شده به بررسی محصولات مختلف بپردازید و بهترین آن را متناسب با نوع نیازتان خریداری کنید.

انتاکالا، بازار آنلاین کالاهای صنعتی، بستری را برای خرید و فروش محصولات صنعتی فراهم کرده است؛ چنانچه قصد خرید یا فروش این محصولات را دارید، به سایت انتاکالا مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلید و پریز فروش بلبرینگ تجهیزات صنعتی انواع مختلفی انواع مختلف کلید و پریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۹  میلیون دلار و برای خدمات ۱۲۱ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۷۴۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 

 

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۷ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.   معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۰۹ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۴۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۷۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۴۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۰۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۲۸، ۳۳، ۱۸۸، ۱۰۸ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۹ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۸ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات