Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های تهدید آمیز به هموطنان با نام و عنوان سامانه ملی املاک و اسکان کشور مترصد کلاه برداری از آنان هستند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ پاشایی رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا، اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات دریافتی از شهروندان گرامی مشخص گردید مجرمان سایبری در ترفندی جدید با سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه ملی املاک و اسکان کشور با ارسال پیامک های تهدید آمیز به هموطنان مبنی بر تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خالی و ابلاغ بخشنامه های قانونی سازمان مالیاتی کشور مترصد هدایت هموطنان به لینک های جعلی و آلوده به منظور ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه فریب خوردگان و یا برداشت غیرمجاز از حساب های مالی آنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی در ادامه افزود: در این شیوه کلاه برداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک از شماره تلفن های شخصی خود از اپراتورهای مختلف تلفن همراه به هموطنان همانند سایر شیوه های کلاه برداری مشابه سوء استفاده با نام و اعتبار سازمان ها و واحدهای اجرای کشوری پس از هدایت فریب خوردگان به لینک های جعلی و آلوده که در ذیل متن پیامک ارسالی قرار داده شده است زمینه دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه از جمله پنل پیامکی تلفن همراه را ایجاد نموده و با خواندن پیامک های ورودی به گوشی تلفن فریب خوردگان و یا ارسال پیامک های کلاه برداری از طریق تلفن همراه آنان، مترصد برداشت غیرمجاز از حساب مالی و همچنین گسترش شگرد مجرمانه خود هستند که خوشبختانه با هوشیاری همکاران در مجموعه پلیس فتا این شیوه و شگرد مجرمانه بلافاصله احصاء و ضمن مسدود سازی تعدادی شماره تلفن و شماره حساب بانکی از مرتکبین اقدام انتظامی و قضائی در جهت برخورد با این متهمین در جریان هستند.

سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این ترفند کلاه برداری مجرمان سایبری را نخورند و همواره آگاه باشند که ارسال پیامک با نام سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره پوششی با نام V.Maskan  به هموطنان واجد شرایط ارسال می گردد و آدرس دقیق سامانه مذکور amlak.mrud.ir بدین شکل بوده و به هیچ عنوان سازمان های اداری و اجرائی کشور به جهت ابلاغ دستور العمل های جاری و یا سایر اطلاع رسانی ها از شماره تلفن های شخصی و یا پیام رسان واتساپ استفاده نمی نمایند پس در صورت مواجه با این گونه پیامک ها که از طریق شماره تلفن های شخصی و یا از طریق پیام رسان واتساپ برای شما ارسال می گردد توجه ننموده و مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  گزارش نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فتا فضای مجازی پیامک تلفن همراه شماره تلفن کلاهبرداری پلیس فتا سامانه ملی املاک و اسکان کشور مجرمان سایبری کلاه برداری ارسال پیامک شماره تلفن تلفن همراه پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آنها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگرد‌های متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، اضافه کرد: با صدور دستورات قضایی شعبه ۲ دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

حجت الاسلام غریب در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگرد‌های متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سند‌های رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب قم استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سند‌های عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۰ شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ ۱۸ مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

حجت الاسلام غریب با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آنها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آنها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، گفت: برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

دادستان قم افزود: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟