Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت اوج‌گیری مجدد موج‌ شیوع کرونا افزون بر ۶۰ درصد از پرستاران واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در بخش‌های کرونایی مستقر می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایوب توکلیان افزود: در شرایط کنونی که از اوج‌گیری شیوع کرونا فاصله گرفته‌ایم، تعداد پرستاران فعال در بخش‌های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اینک ۹ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار در بیمارستان‌های شهرهای حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی هستند که از این تعداد ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های مشهد خدمت می‌کنند.
این مسوول درمانی از آمادگی کامل پرستاران برای مقابله با شیوع احتمالی موج ششم ویروس کرونا و مبارزه با ویروس اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
وی با اشاره به جلسه هماهنگی و آماده‌باش کامل تمامی گروه‌های فعال در بحث مبارزه با کرونا از جمله پرستاران گفت: در این جلسه مقرر شد که ضمن حضور ۱۰۰ درصدی تمامی پرستاران در محل کار، از ظرفیت نیروهای توانمند در بخش‌های کرونایی بیش از پیش استفاده شود.
دکتر توکلیان تصریح کرد: ایثارگری پرستاران در تمامی دوران‌ها از جمله جبهه مبارزه با ویروس کرونا به‌خوبی دیده شده است، مانند پرستارانی که داوطلبانه در بخش‌های کرونایی حاضر شدند و یا پرستارانی که در نوبت های اضافه حضور یافتند تا جای خالی همکاران مبتلایشان احساس نشود و همچنین پرستاران کرونایی بهبود یافته‌ای که حتی پس از بهبودی و با وجود درد و رنج فراوان از ناحیه ابتلا به کووید ۱۹، مجدد در بخش‌های کرونایی به ارائه خدمت پرداختند.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روزهای اخیر تمامی پرستاران به‌ویژه نیروهای فعال در بخش‌های کووید ۱۹ با آخرین آموزش‌های به‌ روز در خصوص نحوه مقابله با ویروس اومیکرون و مبارزه با موج ششم بحران کرونا آشنا شده اند و همچنین تمامی آنها دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: در بخش‌های کرونایی از ظرفیت تمامی دانشجویان و استادان پرستاری و حضور همزمان پرستاران جوان، باسابقه و پیشکسوت در کنار هم بهره‌ گرفته می شود، اما از ظرفیت پرستاران باردار و همچنین نیروهای دارای مشکلات تنفسی و جانبازان شیمیایی در بخش‌های غیرکرونا استفاده خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر بردسکن و خلیل آباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز یکشنبه ۱۹ دی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۴۰۳ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.
همچنین تا کنون ۶ میلیون ۳۹ هزار و ۱۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
دو هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۵۵ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۹۸ دُز دوم و ۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۸ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۴۱ دُز رسیده است.
در شبانه روز گذشته نیز ۳۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۰۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۹۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۰ نفر را گرفته است. ۲۵۹ میلیون و ۰۵۹ هزار و ۶۱۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۰ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۰۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۹ هزار و ۰۴۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخش های کرونایی خراسان رضوی ویروس کرونا ۶ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد