Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از مورنینگ کنسالت،  اکثر رای دهندگان آمریکایی همچنان از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران حمایت می‌کنند و معتقدند در صورت از سرگیری مذاکرات، تحریم‌ها علیه تهران باید کاهش یابد. حتی با وجود اینکه تعداد اندکی گفته‌اند که توافق جدید ممکن است مانع از تولید سلاح هسته‌ا ی ایران نشود.

با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای و پررنگ شدن سایه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، فرصت‌های جو بایدن برای اقدام در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از خروج ترامپ از برجام، مخالفان رئیس‌جمهور پیشین حسن روحانی از دولت وی به دلیل به خطر انداختن امنیت ایران بدون تضمین کافی انتقاد کردند. این منتقدان اکنون در قدرت هستند و به خواسته های خود برای شرایط بهتری نسبت به توافق ۲۰۱۵ برای ایران پایبند هستند، این در حالی است که نظرسنجی ۲۸ تا ۲۹ دسامبر در آمریکا حمایت گسترده‌ای از توافق ۲۰۱۵ ایران را نشان می‌دهد.

تریتا پارسی، معاون اجرایی موسسه کوئینسی، گفت: بایدن با عدم کاهش تحریم‌ها و تلاش برای پیوستن مجدد به توافق از طریق یک فرمان اجرایی در روزهای آغازین دوره ریاست‌جمهوری، موقعیتی را از دست داد. پیوستن مجدد واشنگتن به برجام باعث افزایش اعتبار بایدن می‌شود.

پارسی گفت: «استراتژی بایدن به هشت دور مذاکرات بی‌نتیجه و ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران تا غنی‌سازی ۶۰ درصد منجر شده است»

یک مقام ارشد دولت در پاسخ گفت که ایالات متحده تنها به لطف تلاش‌های دولت بایدن برای متحد کردن سایر طرف‌های توافق ۲۰۱۵ توانسته است در مذاکرات شرکت کند. این مقام همچنین خروج ترامپ از برجام را عامل قرار دادن ایران در مسیر تحریک آمیز کنونی آن دانست - مسیری که در وهله اول مذاکرات را بیش از پیش دشوار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا بایدن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه

شهرک‌نشینان شنبه شب بار دیگر در تل‌آویو دست به تظاهرات زده و بر لزوم توافق هرچه زوتر درباره تبادل اسرا تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان شنبه شب نیز مجددا در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی به توافقی برای مبادله اسرا و توقف جنگ در غزه شدند.

در همین زمینه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد اسرائیلی‌ها امشب در خیابان کاپلان تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار انتخابات زودهنگام و رسیدن به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند نتانیاهو عمدا مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا می‌شود و اسرای اسرائیلی در اسارت در غزه کشته می‌شوند.

القسام شاخه نظامی حماس ساعاتی قبل در پیامی ویدئویی از کشته شدن ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

به دنبال این پیام ویدئویی قسام، خانواده‌های اسرای صهیونیست عنوان کردند «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی