Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ ساینس دیلی، محققان پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو به‌طور ناگهانی دریافتند که موش‌های مبتلا به آرتریت روماتوئید ناشی از آنتی‌بادی در مفاصل خود دچار ضایعات ستون فقرات مشابه ضایعات اسپوندیلوآرتریت محوری (AxSpA) شدند که باعث خم شدن ستون فقرات می‌شود.

«نیرمال باندا»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که یک بیماری خودایمنی، مانند آرتروز التهابی، ممکن است منجر به یک بیماری خودایمنی ثانویه مانند AxSpA نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط جالب بیماری ممکن است به دلیل اتصال اتوآنتی بادی‌های ضد کلاژن به ستون فقرات یا تغییراتی در سیستم ایمنی بدن باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.»

همین آنتی بادی‌های ضد کلاژن در انسان‌های مبتلا به آرتروز نیز وجود دارد. آنها به طور مستقیم به غضروف مفصل حمله می‌کنند و در نتیجه باعث التهاب و درد می‌شوند.

به گفته باندا، «ما برای اولین بار به وجود این رابطه پی بردیم.»

اما اینکه دقیقاً چگونه یک بیماری خودایمنی می‌تواند باعث ایجاد بیماری دیگر شود، همچنان یک راز باقی مانده است، موضوعی که باندا امیدوار است آن را بررسی کند.

او گفت: «ما می‌خواهیم به مکانیسم این رابطه پی ببریم. با این حال توصیه می‌کنیم مبتلایان به یک بیماری خودایمنی در صورت ابتلاء به بیماری دیگری، هوشیار باشند.»

به گفته محققان، در حال حاضر ارتباطی بین بیماری لثه و آرتریت روماتوئید، و دژنراسیون ماکولا خشک مرتبط با سن و آرتریت روماتوئید وجود دارد.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوپوس روماتیسم مفصلی آرتریت روماتوئید بیماری خود ایمنی آرتروز التهابی یک بیماری خودایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد

بی‌احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ساعت حدود 5:45 صبح امروز؛ بی‌احتیاطی و برخورد یک دستگاه پژو پارس با آیلند جداکننده و بشکه‌های ترافیکی و سپس برخورد با پاکبان؛ منجر به فوت پاکبان شهرداری مشهد شد.

این سانحه در قسمت کندرو بزرگراه شهید میرزایی رخ داد و منجر به فوت پاکبان شریف؛ «موسی شیرویه» شد.

براساس گزارش اولیه پلیس؛ سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل خودرو؛ عامل اصلی این سانحه بوده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • مرگ ۲ نفر در یک تصادف زنجیره‌ای خوزستان
  • ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف