Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:04:48 GMT

۱۵ درصد زوجین گیلانی ناباروری اولیه و ثانویه دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۱۰۸۸

۱۵ درصد زوجین گیلانی ناباروری اولیه و ثانویه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده ظهر دوشنبه در نشست خبری اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گیلان با بیان اینکه جمعیت یکی از ارکان توسعه پایدار هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: ایران یکی از پایگاه‌های مهم جمعیتی جهان است و اقوام گوناگون کشور در گذر زمان اختلاط ژنتیکی را ایجاد کردند که منجر به توسعه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش رشد جمعیت، تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت برای حفظ جمعیت و کارهای فرهنگی در این حوزه است و بر خلاف باور عموم، تنها به افزایش فرزند آوری توجه نمی‌کند بلکه به انتخاب خانواده‌ها احترام می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اعتقادات افراد در تعداد فرزندان خانواده تأثیر دارد و این موضوع تنها به مسائل اقتصادی برنمی‌گردد، بیان کرد: باید برای حفظ جوانی جمعیت برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشیم.

حیدرزاده با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور و ۱۳ تا ۱۶ درصد سالمند دارد، گفت: این درصد به سرعت رو به افزایش است و اگر وضعیت نرخ رشد جمعیت با همین روال ادامه یابد در فاصله کوتاهی جمعیت سالمندی گیلان حدود ۲ برابر می‌شود.

رودسر و املش سالمندترین شهرستان‌های گیلان

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان‌های شرق استان مانند رودسر و املش سالمندترین و تقریباً ۱۷ درصد جمعیت سالمند دارند، عنوان کرد: بیشترین نرخ باروری در غرب گیلان و در شهرستان‌های آستارا و تالش است.

حیدرزاده با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ برابر پتانسیل زادآوری دهه شصت را داریم اما مقدار زادآوری کاهش یافته است، تصریح کرد: با نشان دادن اثرات مثبت فرزند آوری می‌توان خانواده‌ها را تشویق کرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ایران سریع‌ترین کاهش زادآوری در دنیا را دارد، افزود: اگر چه دیر به فکر افزایش فرزندآوری هستیم اما چند سالی با توجه به پنجره جمعیتی فرصت داریم.

وی با بیان اینکه ناباروری جز پنج محور اصلی در استان گیلان است، بیان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین گیلانی ناباروری اولیه و ثانویه دارند و برای هر دو مورد مداخله داریم و ظرفیت‌های قانونی برای آن پیش بینی شده است.

حیدرزاده ادامه داد: ۵۰۰ زوج روستایی گیلانی که امکانات مالی استفاده از خدمات درمان ناباروری اولیه را نداشتند شناسایی شدند و قرار است تحت پوشش بنیاد برکت قرار گیرند.

کد خبر 5396391

منبع: مهر

کلیدواژه: ناباروری استان گیلان آبتین حیدرزاده افزایش جمعیت ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها شهید گمنام خسارات سیلاب دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی آمار کرونا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام تشییع شهدا ایام فاطمیه گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند

روح الله مقدم ظهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص ترین موضوعی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته پیگیری شد، حوزه ازدواج و خانواده بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم بحث تسهیلات زوجین بود که با پیگیری‌های انجام شده؛ تقریباً ۸۸ درصد متقاضیان که نزدیک به ۱۱ هزار نفر بودند، توانستند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم شاهد همکاری بیشتری از سوی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام زوجین داشته باشیم و این امر در دستور کار امسال قرار دارد.

مقدم عنوان کرد: دستورالعمل هفته ازدواج به ادارات ورزش و جوانان ابلاغ شده و ستاد ساماندهی نیز بدین منظور در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه هفته ازدواج در سال جاری بصورت متفاوت تری برگزار خواهد شد و از دستگاه‌ها تقاضا داریم تا در امر ازدواج که موضوع اصلی جامعه می‌باشد، پایکار بیایند و نقش خود را ایفا کند.

کد خبر 6092235 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی