Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامان احتشامی از ساخت موسیقی فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری خبر داد که قرار است در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آهنگسازی موسیقی فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری به سامان احتشامی نوازنده و آهنگساز کشورمان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو گفت: من از سال‌ها پیش در حوزه موسیقی فیلم فعالیت کردم و اولین موسیقی فیلمی که ساختم اوایل دهه ۸۰ بود که در فیلم «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با سیروس الوند همکاری کرده و با این فیلم وارد حوزه ساخت موسیقی فیلم شدم. بعد از آن با محمد علی اینانلو در برنامه «گردش» در حوزه صداگذاری و موسیقی فیلم همکاری کردم. در تمامی این سال‌ها در حوزه موسیقی فیلم با کارگردان‌های زیادی در فیلم‌های مختلف همکاری داشتم که می‌توان به فیلم «شکاف»، «خط ساغر»، انیمیشن «شازده کوچولو»، «این ترانه عاشقانه نیست» اشاره کرد.

این آهنگساز ادامه داد: من به عنوان یک موزیسین اگر بخواهم موسیقی فیلم بسازم باید مانند یک مایع باشم و در هر ظرفی بتوانم خودم را بگنجانم. من در فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری و تهیه کنندگی کیوان علی محمدی با این گروه همکاری کردم و موسیقی فیلم این کار را ساختم و قرار است این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شود. این فیلم ژانر عاشقانه و جنگی دارد و، چون ژانری متفاوت است دوست داشتم استعداد خودم را در این ژانر هم در حوزه ساخت موسیقی فیلم نشان دهم و بگویم که در این فضا هم توانایی ساخت موسیقی فیلم دارم که خوشبختانه کیوان علی محمدی به عنوان کارگردان موسیقی این فیلم را دوست داشت.

وی عنوان کرد: این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مردم باید درباره آن قضاوت کنند. موسیقی این فیلم عاشقانه است و از ساز‌هایی استفاده کردم که صدای کریستالی داشته باشند. نکته جالب این است که این فیلم در ژانر جنگ است، ولی یک صحنه جنگ در این فیلم دیده نمی‌شود و فیلم سیاه و سفید است که این تفاوت در هر فیلمی دیده نمی‌شود. همچنین یک ویژگی مهم دیگر این فیلم بازی بسیار خوب بازیگران است. به نظر من کارگردان این فیلم فرهنگ و شعوری بی نظیر دارد که این فرهنگ در فیلم هم دیده می‌شود. از این همکاری لذت بردم و مطمئن هستم مورد توجه مخاطبان نیز قرار می‌گیرد.

احتشامی در پایان گفت: سه سال برای موسیقی این فیلم تفکر شده است و اجرای آن یک هفته زمان برد. در این جا لازم می‌دانم از محی نیکو تشکر کنم، زیرا ضبط موسیقی، صدابرداری و مسترینگ این کار را انجام داده است و در این راه بسیار به من کمک کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر جشنواره فجر موسیقی فیلم جشنواره فیلم فجر ساخت موسیقی فیلم کیوان علی محمدی سامان احتشامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه‌شنبه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهارکرد: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در تمامی حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی‌خواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: کشور ما در کلیه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و در این راستا حتماً پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقای سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمارستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از منطقه قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

در ادامه این جلسه تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه طی سال‌ها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهارکرد: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که متاسفانه فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است. ما به‌صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که قبلاً شش ماه بارندگی و شش ماه خشکی بوده، تغییر یابد و ما اکنون برخی سال‌ها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فنآوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این خصوص از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 6093483

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان