Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:02:09 GMT

چند خبرکوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۱۲۷۳

چند خبرکوتاه از کردستان

به گزارش ایرنا،مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها درسال جاری تعداد یک هزار و  ۱۰۰ مجوز تغییرکاربری اراضی کشاورزی به منظور اجرای طرح‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان صادر شده است.

مهدی فتحی اضافه کرد: در اجرای ماده سه و ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در راستای تامین امنیت غذایی و برخورد با متخلفان در سال ۱۴۰۰  تعداد ۳۸۱ فقره قلع و قمع بناهای غیرمجاز توسط سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی مراجع محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مساحت صدور مجوزها ۱۳۱ هکتار بوده است، گفت: مساحت اعاده شده مربوط به تغییر کاربری‌های غیر مجاز هم ۸۳ هزارمتر مربع بوده است .

مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: بیشترین میزان قلع و قمع بناهای غیرمجاز  مربوط به  شهرستان سنندج است.

راهیابی ۱۲ کانون مساجد کردستان به مرحله کشوری رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان روز دوشنبه در جلسه ارزیابی مرحله استانی فعالیت‌های کانون‌های مساحد استان که با حضور ناظر ستاد کشوری در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سومین رویداد ملی «فهما» از ۱۶ مردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در بین کانون های مساجد استان هم آغاز شد.

  کامل گلباغی با اشاره به اینکه مدت زمان ثبت این فعالیت‌ها تا ۳۰ آذر ماه ادامه داشت، افزود: ۳۸۱ کانون فرهنگی هنری مساجد استان توانستند فعالیت‎های خود را در بستر سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان  با بیان اینکه بعد از اتمام زمان ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، داوری‌ها در ابتدا در سطح ملی برگزار شد، گفت:  قریب به ۳۰ کانون فعال کردستان که توانستند مشارکت بالایی در این رویداد ملی داشته باشند و امتیاز بالای ۱۰ هزار را کسب کنند برای انتخاب کانون های برگزیده هر رواق به ستاد فهما معرفی شدند.

گلباغی یادآور شد: در همین راستا ارزیابی مرحله استانی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد فهما با حضور ناظر ستاد کشوری انجام شد و پس از آن ۱۲ کانون منتخب جواز شرکت در مرحله کشوری این رویداد ملی را از ان خود کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: سومین رویداد ملی «فهما» در قالب ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار «به توان مردم» برگزار شد که در این رویداد برنامه‌های اجرای شده در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی به ثبت رسید.

وی افزود: رویداد ملی فهما یک حرکت ارزشمند در راستای شناسایی و کشف استعدادهای بچه‌های مسجدی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری است و می توان از این ظرفیت برای تسریع در کشف استعداد بچه‌های مسجدی استفاده کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان تاکید کرد: کانون های منتخب هر رواق که به مرحله کشوری معرفی شده است تا ۲۴ دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا با بارگذاری مستندات در رشته معرفی شده به رقابت با کانون‌های راه یافته از سایر استان‌ها بپردازند.

اجرای طرح آموزش یک ساعت با محیط بان در روستاهای حاشیه تالاب زریوار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان در بازدید از پاسگاه محیط بانی برده‌ره شه در حاشیه تالاب زریوار بر انجام طرح آموزشی یکساعت با محیطبان برای مردم روستاهای حاشیه تالاب با همکاری کارشناسان آموزش و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

زانیار نازدار ضمن تقدیر از یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان و محیط بانان تالابی مستقر در پاسگاه محیط بانی شهید محمد تاب اضافه کرد:  در همه ماموریت‌های محوله بایستی از تجهیزات انفرادی و ملبوس سازمانی استفاده کرد.

وی افزود: با رعایت مسائل امنیتی در رسیدگی به موارد مربوط به یگان حفاظت ضمن رعایت نظم کاری و امنیت جانی همکاران از حقوق محیط زیست کوتاه نیامده و در راستای ماموریت های مربوطه اهتمام ورزند.

وی در بازدید از تالاب بین المللی زریوار  و دفاتر پنجگانه یگان مربوط به بازدیدکنندگان از منطقه؛تغییر و تحول شیفت کاری همکاران و نحوه استفاده از سلاح سازمانی و رعایت مقررات یگان را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: طبق قوانین و مقررات ارسالی سازمان باید عمل کرد و  بی شک حفاظت از تالاب در اولویت کاری همه ما قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج رویداد ملی فعالیت ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، در نشست میان رشته‌ای به مناسبت هفته هنر انقلاب با حضور اقشار مختلف هنرمندان ازجمله خبرنگاران، نویسندگان، شاعران، عکاسان و همچنین کارشناسان محیط زیست استان بوشهر، ضمن اکران خصوصی مستند رشاد بالف، معضلات محیط زیستی استان بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر در این نشست با تاکید بر لزوم شراکت همه مردم برای داشتن محیط زیستی سالم گفت: هرگونه دستکاری سواحل، ورود فاضلاب و همچنین مواد آلاینده از جمله آلودگی‌های نفتی به دریا باعث برهم خوردن تعادل زیست‌بوم خلیج‌فارس و در نتیجه از بین رفتن مرجان‌ها می‌شود.

سعید نوذری با اشاره به صید و فروش باله کوسه به‌عنوان یک معضل محیط زیستی گفت: به‌تازگی یک صیاد در بوشهر اقدام به صید افزون بر یک تن کوسه تنها برای فروش باله آنها کرده که این ظلم مسلم به محیط زیست است.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن صید به روش ترال، افزود: استفاده از تور ترال، به زیست‌بوم کف دریا و اقیانوس آسیب زده و تمام موجودات کف زی را از بین خواهد برد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: نخبگان استان اختراع‌هایی انجام دادند که جایگزین صید با تور ترال است، اما حمایت‌های لازم از طرح آن‌ها نشده و گره این مشکل نه به دست سیاستمداران و مسئولان بلکه به دست هنرمندان باز می‌شود.

نوذری با بیان این‌که پویش‌های مردمی از اثرگذارترین روش‌های حفاظت از ظرفیت‌های محیط زیستی است، افزود: مجموعه محیط‌زیست هنرمندان را برای چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه یا هر اثر هنری مربوط به محیط‌زیست همراهی می‌کند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر نیز در این آیین با تاکید بر برگزاری نشست‌های هنری با حضور اقشار مختلف هنرمندان به‌جای نشست‌های رایج خبری مسئولان، گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، این مجموعه اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

مسعود عرب‌زاده عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در ششمین دوره هفته هنر انقلاب مصوب شد، نشست هنرمندان با فعالان محیط‌زیست بود که هنرمندان دغدغه‌مند استان از این برنامه استقبال کردند.

وی اظهار کرد: هنرمندان قدرت زیادی دارند و از این رو یکی از سیاست‌های حوزه هنری استان بوشهر این بود که هنرمندان پای کار حل مسائل محیط زیست بیایند و نه مسئولان و سیاست‌مداران.

نوذری با اشاره به ثبت نام افزون‌بر ۳۰۰ هنرمند استان بوشهر در سامانه راه‌اندازی شده از سوی حوزه هنری در هفته هنر انقلاب، افزود: امید می‌رود با برگزاری موفق این نشست، در ماه‌های آینده نیز اداره‌های و نهاد‌های دیگری همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی و... در برگزاری این گونه نشست‌ها با هنرمندان برای حل مشکلات حوزه خود فعال شوند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی، حوزه هنری استان بوشهر هر ماه نشستی با هنرمندان در هر یک از این اداره‌ها برای رسیدگی به دغدغه‌های محیط زیستی برگزار خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به اکران خصوصی مستند ساخته شده توسط هنرمند مستند ساز رشاد بالف در این نشست، گفت: آثار فاخری از این جنس میتواند تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی جامعه داشته باشد و اکران این فیلم در جمع هنرمندان و توضیحات تکمیلی کارگردان اثر باعث دغدغه‌مند شدن هنرمندان و تولید آثار بیشتر در این حوزه خواهد شد.

ریختن فاضلاب به دریا، قطع درختان شهری به بهانه‌های مختلف، صید بی‌رویه آبزیان، آلودگی‌های نفتی، شکار در محیط‌های ممنوع و بازار فروش گسترده حیوانات بومی استان بوشهر ازجمله مواردی بود که هنرمندان و کارشناسان محیط‌زیست به آن پرداختند.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر