Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، محمدعلی الحوثی، عضور شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به انتشار بخشی از یک فیلم آمریکایی از سوی عربستان و نسبت دادن آن به بندرالحدیدة اظهار داشت: تصاویر ساختگی که از یک فیلم آمریکایی گرفته شده است، گواه آن است که دشمنان همچنان بر نیرنگ هفت ساله خود در خصوص یمن ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی با انتشار صحنه‌ای از یک فیلم‌ مستند درباره حمله ۲۰۰۳ آمریکا به عراق که در سال ۲۰۰۹ توسط کارگردان آمریکایی به نام کریستین ورج ساخته شده بود،  مدعی شد که از بندر الحدیده در یمن به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های نظامی علیه کشورش استفاده می‌شود.

وی ادعا کرد که بندر الحدیده مکانی برای استقرار موشک های بالستیک ایرانی است و حتی صحنه‌ای به اصطلاح از انبارهای موشک های ایرانی در این بندر را نشان داد.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعاء در این باره تصریح کرد: ائتلاف سعودی با ادعای خود در رابطه با پایگاه موشکی در بندر الحدیدة از یک رسوایی به یک رسوایی دیگر و از یک شکست به شکستی دیگر منتقل می‌شود. 

وی افزود: ائتلاف می‌خواهد شکست میدانی خود را با پیروزی‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی ساختگی جبران کند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در این باره گفت: حمله دشمن از ابتدا براساس دروغ، افترا و تلاش برای ریختن خاکستر بر روی چشم‌ها بود.

وزارت خاجه یمن بلافاصله بعد از نمایش این ویدئو تاکیدکرد: تلاش‌های مسخره برای توجیه حملات ائتلاف متجاوز به بندرهای یمن چیزی بیش از یک حرکت سینمایی ارزان قیمت نیست که شکست مفتضحانه‌ای که عربستان سعودی تجربه می‌کند را به دنیا نشان می‌دهد.


 

منبع: تقریب

کلیدواژه: یمن فیلم آمریکایی ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد