Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست مجازی فوق العاده امروز سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) که به درخواست رئیس جمهور قزاقستان درباره تحولات اخیر این کشور برگزار شده است، گفت که «روش های میدانی» در قزاقستان به کار رفته و این کشور با تهدیدی واقعی جهت موجودیتش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین همچنین هشدار داد که آنچه با اعتراضات مسالمت آمیز در برابر افزایش قیمت بنزین آغاز و به سرعت به شورش‌های خشونت آمیز و اقدامات تروریستی تبدیل شد، اولین تلاش برای مداخله در امور منطقه از خارج نیست و آخرین آنها نیز نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به درخواست کمک رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی در مواجهه با «چالشی بی سابقه در برابر امنیت، تمامیت و حاکمیت آن»، افزود که این تهدید ناشی از اعتراضات خودجوش به قیمت سوخت نیست، بلکه به دلیل این واقعیت است که «نیروهای مخرب داخلی و خارجی از این موقعیت سو استفاده کرده اند».

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد که سناریوی «انقلاب های رنگی» در آستانه مرزهایش تحقق یابد.

پوتین همچنین بر نیاز سازمان پیمان امنیت جمعی برای توسعه اقدامات مشترک برای مقابله با تروریسم و حفاظت از امنیت تاکید کرد.

همچنین «قاسم جومرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این اجلاس اعلام کرد که هدف اصلی تروریست‌ها در ناآرامی اخیر، تضعیف قانون اساسی، قبضه کردن قدرت و تلاش برای انجام کودتا بود.

گفتنی است که از دوم ژانویه تظاهراتی در مناطق غربی قزاقستان و در مخالفت با افزایش بهای سوخت مصرفی خودروها آغاز شد. این اعتراضات به شهرهای دیگر از جمله آلماتی رسید و به شورش و ناآرامی و حملات مسلحانه به سازمان‌های حکومتی تبدیل شد که مقامات قزاقستان را بر آن داشت تا در تمامی مناطق کشور حالت آماده‌باش اعلام کنند.

وزارت کشور قزاقستان از بازداشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و این در حالی است که شماری از این افراد، اتباع کشورهای بیگانه هستند.

طبق شواهد موجود، درگیری‌ها و بحران اخیر در قزاقستان ناشی از دخالت کشورهای بیگانه‌ای است که در پی ایجاد ناامنی و انقلاب‌های مخملی و رنگی در این کشور هستند.

کد خبر 5396430

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو ولادیمیر پوتین پوتین قزاقستان عراق قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین ایران مذاکرات وین اوکراین سوریه عربستان سعودی سازمان پیمان امنیت جمعی ترکیه قاسم سلیمانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • وقوع انفجار در کابل
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان