Web Analytics Made Easy - Statcounter

معنای هر انگشت برای انگشتر انگشت حلقه انگشت وسط انگشت اشاره انگشت کوچک انگشت شست معنای انگشتر برای هر انگشت انگشت کوچک دست چپ: وضعیت تاهل انگشت حلقه دست چپ: ازدواج یا نامزدی انگشت وسط دست چپ: بدون نشانه انگشت اشاره دست چپ: سلطنتی یا زیبایی انگشت شست دست چپ: نشانه ای از ثروت انگشت شست دست راست: نشانه ای از ثروت انگشت اشاره دست راست: ازدواج در برخی از فرهنگ ها انگشت وسط دست راست: برداشت آزاد انگشت حلقه دست راست: ازدواج یا نامزدی در برخی فرهنگ ها انگشت کوچک دست راست: موقعیت حرفه ای معنای انگشتر در هر انگشت برای مردان انگشت راست: وضعیت تاهل انگشت وسط: تعادل انگشت اشاره: موقعیت اجتماعی انگشت شست: قدرت و تاثیر گذاری جمع بندی

به گزارش اقتصادآنلاین، انگشتر نامزدی، انگشتر ازدواج، انگشتر های جاودانگی عشق، هر یک نماد یک مرحله ­ی مهم و متفاوت و آغاز فصلی نو در زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموما این انگشترها در انگشت حلقه قرار داده می شوند، اما آیا معنای انداختن انشگتر در هر انگشت دست را می دانید؟ در این راهنمای کامل، ما در خصوص اینکه انگشتر در هر انگشت چه مفهومی دارد صحبت می کنیم.

معنای هر انگشت برای انگشتر

در طول تاریخ، همیشه اینطور تصور می شد که انتخاب انگشت برای انگشتر دارای معنایی معنوی یا مفهومی عرفانی است. در کف بینی، دست ها و انگشتان به هر یک از خدایان یونانی نسبت داده می شوند، و این عقیده وجود دارد که انداختن سنگ های جواهر در یک انگشت خاص می تواند خوش شانسی بیاورد.

 اینکه انگشتر در هر انگشت نماد چیست ممکن است بر روی انتخاب شما برای انداختن انگشتر تاثیر داشته باشد.

انگشت حلقه

انگشتر در انگشت حلقه نماد عشق جاودان، خلاقیت و زیبایی است. تصور می شود که با خدای یونانی آپولو در ارتباط باشد، و سنگ های جواهر مکمل این انگشت سنگ یشم، سنگ آمیتیست، سنگ ماه ­یا حجرالقمر، سنگ یاقوت و سنگ فیروزه باشد.

انگشت وسط

مسئولیت، تعادل و جست و جوی معنوی به انگشتر در انگشت وسط ربط دارد.

سنگ های جواهر مرتبط با آن مرجان، زمرد کبود، و کوارتز سرخ می باشند که همگی ویژگی های آرامش بخش دارند.

انگشت اشاره

سیاره مشتری حاکم بر انگشت اشاره است و معنی انگشتر در انگشت اشاره جاه طلبی، رهبری و اعتماد به نفس می باشد. تصور می شود انداختن انگشتری با سنگ های توپاز آبی، سنگ آمتیست، یا سنگ لاجورد در این انگشت ویژگی های مشتری حاکم آن را ارتقا دهد.

انگشت کوچک

حاکم انگشت کوچک سیاره عطارد است و بنابراین انگشتر در انگشت کوچک نماد شهود، هوش و ذکاوت و متقاعد کردن دیگران می باشد. گفته می شود انتخاب بین سنگ هایی مانند کهربا، کوارتز لیمویی یا ­سنگ ماه برای انگشت اشاره به حاکم آن عطارد قدرت می بخشد.

انگشت شست

تنها موردی است که به هیچ خدایی یونانی ارتباط داده نشده است انگشتر در انگشت شست است، تصور می شود نماد قدرت اراده و قدرت ابراز وجود باشد.

انگشتر در انگشت اشاره زنان نشانه چیست؟

معنای انگشتر برای هر انگشت

دلایل بسیاری وجود دارد تا حلقه ها را در انگشتان متفاوتی قرار دهید. در اینجا راجع به اینکه انگشتر در هر انگشت نشانه چیست صحبت می کنیم.

انگشت کوچک دست چپ: وضعیت تاهل

در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای مردان مد شده بود تا دو انگشتر در هر انگشت کوچک خود داشته باشند تا نشان دهند که ازدواج کرده اند. یکی حلقه ی ازدواج و دیگری یک انگشتر خاتم دار بود. انداختن هر انگشتر در انگشت کوچک دست چپ یا راست همچنین می تواند با مافیا مرتبط باشد.

انگشت حلقه دست چپ: ازدواج یا نامزدی

انگشتر در انگشت حلقه دست چپ در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان انگشتر نامزدی شناخته می شود. همچنین می تواند به عنوان انگشت عهد نیز استفاده شود، اما این موضوع بستگی به ترجیح شخصی افراد دارد.

انگشت وسط دست چپ: بدون نشانه

انداختن انگشتر در هر انگشت وسط هیچ معنای مشخصی ندارد. اگر معنای خاصی برای آن پیدا کردید، ممکن است تمایل داشته باشید که این گزینه را هم امتحان کنید.

انگشت اشاره دست چپ: سلطنتی یا زیبایی

یک انگشتر در انگشت اشاره برای موارد سلطنتی استفاده می شد. مراجعینی که جلوی پادشاه یا ملکه زانو می زدند و بر انگشتر در انگشت اشاره آن ها  به عنوان نشانه ای از احترام بوسه می دادند. این روزها اما این انگشت بهترین انتخاب برای زیبایی و شیک بودن است.

انگشت شست دست چپ: نشانه ای از ثروت

یک انگشتر در انگشت شست دست چپ سابقا تنها برای طبقات بالای جامعه استفاده می شد و به عنوان نمادی از جایگاه و ثروت آن ها تلقی می شد به این دلیل که ساخت انگشتر برای انگشت شست به خاطر مقدار موادی که در آن استفاده می شود پر هزینه بود.

انگشت شست دست راست: نشانه ای از ثروت

مشابه مورد قبلی انگشتر در انگشت شست دست راست نمادی از ثروت شخص محسوب می شد. این روزها استفاده از این انگشت برای انگشتر بیشتر جنبه زیبایی دارد.

انگشت اشاره دست راست: ازدواج در برخی از فرهنگ ها

در برخی فرهنگ های جهان انگشتر در انگشت حلقه دست راست نشانه ی وضعیت تاهل است، برای مثال در آیین­ های سنتی یهودیان این موضوع پذیرفته شده بود. پس از مراسم عروس و داماد این انتخاب را داشتند که انگشتر را در انگشت حلقه ی دست چپ خود بگذارند.

انگشت وسط دست راست: برداشت آزاد

انداختن انگشتر در انگشت وسط هر یک از دست ها معنی خاصی ندارد. بنابراین، مکان مناسبی برای شیک بودن و زیبایی یا انگشترهای الماس دلخواهتان خواهد بود.

انگشتر را در کدام انگشت کنیم؟

انگشت حلقه دست راست: ازدواج یا نامزدی در برخی فرهنگ ها

همانطور که انگشتر در انگشت حلقه دست چپ در بسیاری از فرهنگ ها نماد ازدواج یا نامزدی است، چند فرهنگ دنیا نیز وجود دارند که انگشت راست را برای این موضوع پذیرفته اند. برای مثال کشورهایی مثل هند، آلمان و روسیه چنین رسمی دارند.

انگشت کوچک دست راست: موقعیت حرفه ای

انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست راست همان معنایی را دارد که برای دست چپ داشت. با این وجود گاهی یک حلقه در انگشت کوچک دست راست نماد موقعیت حرفه ای افراد است. حلقه در انگشت کوچک می تواند نمدی از ارتقای درجه در زمینه­ ای خاص باشد، معمولا در مهندسی یا زیست بوم شناسی.

نماد انگشتر در هر انگشت چیست؟

معنای انگشتر در هر انگشت برای مردان

چند معنی مشخص برای انگشتر در انگشتان مردان جدای از معنای کلی انگشتر در هر انگشت وجود دارد. در این بخش در خصوص انگشت حلقه در مردان و اینکه معنای انگشتر در هر انگشت مردان چیست صحبت می کنیم.

انگشت راست: وضعیت تاهل

انداختن انگشتر در انگشت حلقه برای مردان می تواند بسته به فرهنگ و دین متفاوت باشد. برای مثال، در فرهنگ های غربی، انگشت حلقه برای مردان در دست چپ است. حلقه های ازدواج مردان اغلب در بریتانیا بر انگشت حلقه دست چپ قرار داده می شود. با این وجود، در کشورهایی مثل روسیه، آلمان و هند انگشتر ازدواج در دست راست قرار داده می شود.

انگشت وسط: تعادل

استفاده از انگشتر در انگشت وسط برای مردان رایج نیست. با این وجود، در غرب، تبدیل به یک جور مد شده است. انداختن انگشتر بر روی بلند ترین انگشت دست می تواند نمادی از تعادل باشد.

انگشت اشاره: موقعیت اجتماعی

یک انگشتر در انگشت اشاره مردان سابقا به عنوان روشی از ابراز موقعیت اجتماعی مطرح می شد. برای طبقه اشرافی و مردان اغلب نشان های خانوادگی یا انگشتر خاتم در این انگشت گذاشته می شد.

انگشت شست: قدرت و تاثیر گذاری

مردانی که حلقه در شستشان می گذارند تا مدت ها به عنوان نمادی از قدرت یا تاثیرگذاری تلقی می شدند. همچنین به طبقات بالا و سلطنتی جامعه نیز ارتباط داده می شود. با این وجود امروزه انگشتر در انگشت شست تبدیل به مد و زیبایی شده است.

جمع بندی

انگشتی که انتخاب می کنید علاوه بر اینکه انگشتر در هر انگشت نشانه چیست بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. برخی افراد حتی ترجیح می دهند انگشتر نامزدی و ازدواج خود را در دستی متفاوت از آنچه سنت و فرهنگشان دیکته کرده بگذارند.

منبع:

diamondsfactory.co.u

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگشتر انگشتر در هر انگشت انگشتر در انگشت حلقه انگشت برای انگشتر انداختن انگشتر ازدواج یا نامزدی انگشت اشاره دست انگشت کوچک انگشت شست دست برای مردان وضعیت تاهل یک انگشتر یک انگشت فرهنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است

همشهری آنلاین - مریم سرخوش: بروز بیماری‌ها در هر یک از اعضای خانواده می‌تواند چرخه زندگی طبیعی کل خانواده را مختل کند و این وضعیت به ویژه درباره سرطان‌ها حادتر است چون به عنوان یک سندرم خانوادگی هم شناخته می‌شوند.

این در حالی است که روند ابتلا به سرطان‌ها در دنیا صعودی است، و دیگر نه تنها جهش‌های ژنتیکی و عوامل وراثتی بلکه تغییر سبک زندگی، عوامل محیطی، رژیم غذایی ناسالم و مغفول ماندن اقدامات ساده و پیشگیرانه‌ای هم از عوامل تشدید آن به شمار می‌رود. آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که سالانه ۱۵۵ هزار نفر بیماران مبتلا به سرطان در کشور اضافه می‌شود و ۵۵ هزار مرگ ناشی از سرطان‌ها نخستین عامل مرگ زودرس سالانه در کشور است.

رایج ترین سرطان‌های ارثی در کشور هم شامل سرطان پستان (ابتلای سالانه ۱۹ تا ۲۰ هزار زن)، ‌روده (ابتلای سالانه ۴هزار نفر)، پروستات (شایع‌ترین سرطان در مردان)، رحم (سالانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ مورد جدید)، ملانوما (شایع‌ترین سرطان‌ در میان جوانان)، پانکراس و سرطان خون هستند.

همچنین سرطان‌های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده، ریه، مثانه، تیروئید، رحم، مغز و سیستم عصبی ۱۰ سرطان نخست شایع در کشور هستند که شایعترین آنها در زنان ایرانی شامل سینه، روده بزرگ، تیروئید، معده، رحم، لوکمی، تخمدان، مغز و سیستم عصبی، ریه و مری است. تا سال ۹۵ هم سرطان معده در رده اول سرطان‌های شایع مردان بود، اما اکنون سرطان پروستات به رده اول آمده است.

همین حالا هم نزدیک به ۲۵۰ هزار ایرانی با سرطان زندگی می‌کنند و این در حالی است که نزدیک به نیمی از سرطان‌ها قابل معالجه و نیمی دیگر قابل پیشگیری هستند. دکتر آسیه الفت‌بخش، جراح و عضو هیئت علمی پژوهکشده معتمد جهاد دانشگاهی در پاسخ به همشهری آنلاین به نکات مهمی در این باره اشاره کرده است.

دکتر آسیه الفت‌بخش، عضو هیئت علمی پژوهکشده معتمد جهاد دانشگاهی

* چرا متخصصان می‌گویند که سرطان یک بیماری شخص محور نیست؟

یکی از مهم‌ترین مثال‌هایی که برای روشن شدن این وضعیت می‌توان زد، شیوع بالای ابتلا به سرطان پستان در زنان است که شایع‌ترین سرطان زنان در کل دنیا و همچنین ایران به شمار می‌رود. سن شایع ابتلا به این سرطان در ایران ۴۵ تا ۵۵سال و میانگین سنی هم ۴۵ تا ۴۶سال است. یعنی زنان را در مقعطی از زمان که محوریت خانواده را برعهده دارند، مبتلا می‌کند. این محوریت از این نظر اهمیت دارد که با ابتلای مادر خانواده، عملا دیگر اعضا هم درگیر بیماری خواهند شد چون قسمت اعظم مسئولیت و مدیریت خانواده بر عهده زنان است. مطالعات هم نشان داده خانواده در بازگشت این افراد به زندگی طبیعی نقش مهمی دارند، زنانی که در طول بیماری و درمان خود تحت حمایت خانواده قرار دارند، زودتر به زندگی عادی برمی‌گردند.

امروز فعالیت‌های فیزیکی کاهش پیدا کرده و افراد ساعت‌های متمادی به صورت نشسته کار می‌کنند. فعالیت‌های یدی جای خود را به کارهای فکری داده‌اند، تردد هم بیشتر با وسائل نقلیه انجام می‌شود. پیاده‌روی‌ها در زندگی روزمره حذف شده و این مساله منجر به افزایش وزن و تشدید بروز بیماری‌هاست

* میزان شیوع سرطان‌ها در کشور چگونه است؟

سرطان در کشور ما سونامی نیست و این شیب تند در همه کشورهای دنیا وجود دارد، اما در کشورهای آسیایی از جمله ایران و همسایه‌هایش این شیب تندتر است. از جمله دلایل این روند افزایشی، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش سن اولین بارداری، نوع تغذیه و سبک زندگی از نظر میزان فعالیت فیزیکی است.

* این آمار درباره سرطان شایع زنان چگونه است؟

براساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سالانه حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار مورد ابتلا به سرطان پستان در کشور گزارش می‌شود، به این معنا که از هر ۱۰۰ هزار زن سالانه ۳۰ تا ۳۳ نفر مبتلا می‌شود. این عدد می‌تواند اکنون افزایش هم پیدا کرده باشد چون شیب صعودی در کل جهان وجود دارد. نکته مهم این که علاوه به درمان سرطان، رسالتی که برعهده متخصصان درمانی کشور به ویژه پژوهشکده معتمد در درمان سرطان پستان قرار دارد، کیفیت زندگی این افراد است. این که آنها بعد از پایان مراحل درمانی قادر به بازگشت به جمع خانواده باشند و به همان شرایط عادی برگردند.

* آیا عوامل مشخصی در بروز سرطان‌ها دخیل است؟

سرطان در حال حاضر بیماری قرن است و دومین علت مرگ و میرناشی از بیماری‌ها. اما اگر به ریشه این بیماری بپردازیم، مهم‌ترین دلیل آن عواملی است که در نهایت روی ژنتیک یک فرد تاثیر می‌گذارد و باعث تغییراتی در آن می‌شود. یعنی سلولی که به صورت عادی رشد می‌کند، شروع به تکثیر غیرطبیعی می‌کند و در این میان عواملی هم که باید از این تکثیر غیرطبیعی این سلول‌ها جلوگیری کند توسط برخی ترشحات همین سلول‌ها مختل می‌شوند. این شرایط باعث بروز سرطان است و با توجه به این کدام ارگان از بدن را درگیر کرده است، علائم مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید

علائم صبحگاهی ابتـلا به سرطان که از آن بی‌خـبریم

2 سرطان در ایران رو به کاهش است، اما 3 سرطان افزایشی شده ایجاد بانک امید برای زنان مبتلا به سرطان

* مهم‌ترین سرطان‌های شایع در کشور کدام‌ها هستند؟

سرطان‌ها از نظر میزان بروز و با توجه به جنسیت افراد در کشور متفاوت هستند، در زنان شایع‌ترین سرطان‌ها در درجه اول پستان و در آقایان روده، معده و پروستات. مهم این است که میزان بروز این بیماری‌ها به قدری افزایش پیدا کرده که تقریبا در اکثر خانواده‌ها یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود.

* جایگاه کشور ما در حوزه درمانی کجاست؟

ایران از نظر درمان سرطان به ویژه سرطان‌های زنانه در جایگاه خوبی قرار دارد و تا حدود زیادی در مرزهای دانش پیش می‌رویم. بر اساس بهترین پروتکل‌ها بیماران درمان می‌شوند. این ادعای ما را براساس سفر درمانی بسیاری از بیماران از کشورهای دیگر به ایران تایید می‌شود. البته در حوزه سرطان جراحی‌ها حرف اول را می‌زنند و در برخی موارد که به دلایلی بیمار قابل جراحی نباشد، از درمان‌های تکمیلی مثل شیمی درمانی، پرتودرمانی و هورمون درمانی استفاده می‌شود. این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور در بیمارانی که سرطان علاوه بر ارگان اصلی به سایر ارگان‌های بدن فرد هم گسترش پیدا کرده بود، درمان‌های نوین مثل سلول‌درمانی، ویروس درمانی، ژن درمانی و ایمنی درمانی شروع شد و موفقیت‌آمیز هم بود. اما امروز این درمان‌های نوین جایگاه خودشان را در مراحل اولیه درمان هم باز کرده‌اند. پژوهشکده معتمد هم جزو اولین مراکزی است که در این حوزه ورود کرده و با در اختیار داشتن متخصصانی که در این زمینه بسیار تبحر دارند و بسیار آموزش دیده هستند، همچنین امکاناتی که فراهم کرده، مراحل کارآزمایی بالینی به ویژه در زمینه ویروس درمانی و سلول‌درمانی سرطان در حال انجام است.

براساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سالانه حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار مورد ابتلا به سرطان پستان در کشور گزارش می‌شود، به این معنا که از هر ۱۰۰ هزار زن سالانه ۳۰ تا ۳۳ نفر مبتلا می‌شود

* راهکاری هم برای خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنید که منجر به کاهش بروز چنین بیماری‌هایی شود؟

در حال حاضر درمان‌های پیشگیرانه، واکسن برای برخی سرطان‌ها و روش‌های تشخیص زودرس و درمان موفق در حوزه پزشکی وجود دارد اما مهم‌ترین اقداماتی که خانواده‌ها می‌توانند در این باره داشته باشند، سبک زندگی و تغذیه سالم است. یکی از مهم‌ترین مشکلات جوامع در عصر حاضر، چاقی است که می‌تواند عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان شود. نوع تغذیه شامل مصرف مواد غذایی که خیلی فرآوری و مدت طولانی نگهداری شده باشد، غذاهای بسیار چرب و روغن‌های حاوی پالم و... در رژیم غذایی افراد وجود دارد و جزو فاکتورهای افزایش دهنده بروز سرطان هستند. البته چاقی به جز تغذیه، با فعالیت فیزیکی هم ارتباط دارد. در حال حاضر فعالیت‌های فیزیکی به طور کلی کاهش پیدا کرده و افراد ساعت‌های متمادی به صورت نشسته کار می‌کنند. فعالیت‌های یدی جای خود را به کارهای فکری داده‌اند، تردد هم بیشتر با وسائل نقلیه انجام می‌شود و عملا پیاده‌روی‌ها در زندگی روزمره حذف شده، این مساله خود منجر به افزایش وزن و تشدید بروز بیماری‌هاست.

* آیا غربالگری‌ها هم می‌توانند در بحث پیشگیری مؤثر باشند؟

اهمیت دادن به بحث غربالگری و تشخیص زودرس یکی از رسالت‌های ما در پژوهشکده است، اما با توجه به برخی محدودیت امکان انجام آن در کل کشور میسر نیست. هر چند تلاش می‌کنیم که در حد توان بحث سرطان‌های زنان را در کشور انجام دهیم. تاکنون در ۱۰ منطقه محروم کشور از جمله استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور برای عده زیادی از افراد خدمات در زمینه تشخیص زودرس داشتیم و در مواردی هم که افراد با سرطان شناسایی شدند، به نحو مناسب درمان دریافت کردند. این برنامه‌ها ادامه دارد و در حد امکان، زنان در نقاط محروم تحت پوشش خواهند بود.

کد خبر 846696 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها چاقی سرطان خبر مهم شیمی درمانی

دیگر خبرها

  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند