Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایى معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به دعوت رسمى کشور نیکاراگوئه و به نمایندگى از رئیس‌جمهور کشورمان، به منظور شرکت در مراسم تحلیف آقاى دانیل اورتگا با استقبال رسمى وارد این کشور شد.

رضایی در دیدار مسئولان و مدیران فرهنگی و رسانه‌ای نیکاراگوئه با اشاره به نقش فرهنگ و تعاملات فرهنگی در نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر بر تلاش مضاعف مسئولان ایران و نیکاراگوئه در راستای افزایش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان این سفر عصر یکشنبه به وقت محلی با رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه، رئیس رسانه‌های دولتی، رئیس سازمان سینمایی و مدیر خبرگزاری دولتی نیکاراگوئه و رئیس موزه روبنداریو نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ، رسانه و آموزش در تعمیق روابط ملت‌ها حائز اهمیت است، اظهار داشت: فرهنگ دل‌ها و روح ملت‌ها را به هم نزدیک‌ کرده و آنها را با هم منسجم می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر ملت‌ها با هم منسجم نباشند مقاومت در برابر زورگویی دشمنان سخت و دشوار می‌شود.

وی با اشاره به سوابق تاریخی هنر و ادبیات و فرهنگ دیرینه ایرانی و قرابت مردم دو کشور در مبارزه علیه مستکبران، تصریح کرد: باید توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و رسانه‌ای میان دو ملت و دو کشور را جدی بگیریم و از آن حمایت کنیم.

مسئولان و مدیران فرهنگی و رسانه ای نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور کشورمان به نیکاراگوئه و با اشاره به پیشرفت‌ها و توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای خواستار توسعه همکاری‌ها و تبادلات فرهنگی میان دو کشور شدند.

دوران تحقیر ملت‌ها، محاصره اقتصادی و جنگ و تجاوز به پایان رسیدهاست

محسن رضایی عصر روز گذشته به وقت محلی در دیدار با «دنیس مونکادا»وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، با اشاره به اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین دوستی و همکاری‌های خوبی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط راهبردی با نیکاراگوئه است.

وی خاطرنشان کرد: باید در دوره جدید تلاش کنیم در سطوح مختلف بین المللی، اقتصادی و تجاری، علمی و فرهنگی،  صنعت و انرژی همکاری‌های فی مابین را توسعه بیشتری دهیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با انتقاد از قلدرمآبی و زورگویی آمریکایی‌ها و دخالت آنان در امور داخلی کشورها، اظهار داشت: زورگویی و محاصره اقتصادی آمریکا قطعا تاثیری در مقاومت و ایستادگی ملت‌های مقاوم و آزاده جهان بویژه ایران و نیکاراگوئه نداشته و‌ نخواهد داشت.

رضایی ادامه داد: امروز دوران تحقیر ملت‌ها، محاصره اقتصادی و جنگ و تجاوز به پایان رسیده و پیروزی قطعا متعلق به دولت‌ها و ملت‌های مبارز است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده اما دولت و ملت ایران با مقاومت خود علیه این توطئه‌ها توانسته پیروزی‌های فراوانی بدست آورد، تصریح کرد: این افتخاری برای ایران و نیکاراگوئه است که پرچمدار مقاومت در برابر اعمال فشار قدرت‌های زورگو هستند.

«دنیس مونکادا»وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه،گفت: حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مراسم برای دولت و ملت نیکاراگوئه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ایستادگی ایران و نیکاراگوئه در برابر امپریالیسم و اعمال فشار قدرت‌های زورگو، اظهار داشت: مقاومت ملت ایران و پیشرفت‌های این کشور علی‌رغم دشمنی و کارشکنی‌ها الگویی برای همه انقلابیون جهان است.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اهتمام روسای جمهور دو‌کشور بر گسترش روابط و همکاری‌های فی مابین افزود: دولت نیکاراگوئه آماده توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران است./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: رضایی محاصره اقتصادی دانیل اورتگا معاون اقتصادی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران ایران و نیکاراگوئه فرهنگی و رسانه ای محاصره اقتصادی همکاری ها دو کشور ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد».

به نقل از تارنمای اسپوتنیک، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در جریان یک رویداد سیاسی در ماناگوآ گفت: "سازمان ملل برای چه؟ هیچ فایده‌ای ندارد. از صحبت کردن تا عمل کردن، چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌های زمین نیست. "

وی خاطرنشان کرد: در سازمان ملل هر سال به رفع محاصره علیه کوبا رای می‌دهند و تنها دو رای مخالف وجود دارد: ایالات متحده و اسرائیل؛ بنابراین سازمان ملل به چه کار می‌آید؟

اورتگا همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به ویژه موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین اشاره کرد و گفت: درست مانند آنچه که اکنون در مورد فلسطین اتفاق افتاده است، رای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، دادن کرسی به آن در سازمان ملل، همه به جز دولت ایالات متحده رای مثبت می‌دهند، سپس زور بر منطق غلبه می‌کند، زور بر قانون غلبه می‌کند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه گفت: محاصره آمریکا علیه کوبا و همچنین اقدامات نیرو‌های نظامی اسرائیل علیه مردم فلسطین به یک میزان، نسل‌کشی هستند.

وی افزود: شکل‌های مختلفی از نسل‌کشی وجود دارد، نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین انجام می‌شود و نسل‌کشی که علیه مردم کوبا انجام شده است؛ این نقض حقوق بشر نیست، این یک نسل‌کشی است، زیرا این نسل‌کشی، مردم را به رنج می‌کشاند، آنها را به فقر می‌کشاند، مردم را به دلیل کمبود دارو از بین می‌برد و کارزار‌هایی برای برانگیختن مردم و قیام راه می‌اندازد.

اورتگا معتقد است آمریکا با هدف سرنگونی دولت‌ها، شورش‌ها و قیام‌های (اجتماعی) همچون کودتای سال ۲۰۱۸ علیه نیکاراگوئه ایجاد می‌کند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین واشنگتن و متحدان اروپایی آن که میلیارد‌ها دلار برای تامین مالی دولت اوکراین و رژیم اسرائیل اختصاص داده‌اند را مورد انتقاد قرار داد؛ اختصاص میلیارد‌ها دلار برای «تقویت و غنی‌سازی» نخبگان صنعت نظامی که جهان و بشریت را در معرض خطر جنگ هسته‌ای قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه نیکاراگوئه نیز به تازگی در واکنش به تحولات خاورمیانه، همزمان با یادآوری «حمله‌های وحشیانه» رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، «انفعال و بی‌کفایتی» سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور