Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند روز دوشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح پایش سلامت جسم کارکنان این دانشگاه گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان اولین دانشگاه در سطح دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این طرح را اجرا کرد.

دکتر رویا عقیلی افزود: دانشگاه بیرجند این طرح را از سال ۱۳۹۲ هر سال به استثنای زمان شیوع کرونا اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با حمایت‌های همه جانبه هیات رییسه دانشگاه پس از پیگیری و انجام ۲ نوبت واکسیناسیون کارکنان به میزان ۱۰۰ درصد، مجوز انجام طرح سلامت جسمی کارکنان از ۲۰ دی امسال برای اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند صادر شد.

رییس اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند گفت: پس از صدور مجوز برای اجرای طرح، دانشگاه بیرجند با عقد قرارداد با آزمایشگاه، هزینه انجام آزمایشات و معاینات همکاران را که از بدنه پرتلاش دانشگاه هستند، متقبل شده است و تمامی همکاران اعم از شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی در ۲ گروه کارمندان و اعضای هیات علمی هر سال در این پایش سلامت شرکت می‌کنند.

وی افزود: در سال جاری برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ و حذف تجمع‌های غیرضروری، اولین‌بار نمونه‌گیری آزمایشات توسط تیم نمونه‌گیر آزمایشگاه طرف قرارداد، طبق برنامه زمان‌بندی و در گروه‌های ۴۰ نفره در محل اداره بهداشت و درمان دانشگاه انجام می‌شود:و لیست آزمایشات شامل بررسی قند خون ناشتا، چربی‌ها، CBC، بررسی کار کلیه‌ها و تیروئید و کامل ادرار است.

عقیلی گفت: به‌دلیل تاثیر مستقیم کمبود ویتامین D بر ابتلا و شدت ابتلا به بیماری کووید۱۹‌، امسال برای اولین ‌بار انجام تست VitD۳ نیز در لیست آزمایشات روتین قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: پس از نمونه‌گیری و انجام آزمایشات، جواب برای ثبت در پرونده الکترونیک کارکنان (سامانه کلینیک اداره بهداشت و درمان) تحویل اداره بهداشت و درمان دانشگاه می‌شود.

رییس اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند افزود: مرحله بعدی این طرح، مراجعه به درمانگاه برای انجام معاینات (کنترل قد و وزن، محاسبه توده بدنی، بررسی میزان تحرک، کنترل فشارخون، معاینه دهان و دندان) و ویزیت پزشک است که پس از ویزیت توسط پزشک (تفسیر جواب آزمایش و ارائه توصیه‌های پزشکی لازم) پرینت جواب آزمایش به همراه قرص ویتامین VITD۳ به میزان مصرف یک‌ سال به همکاران تقدیم خواهد شد.

وی گفت: تحلیل آماری داده‌های طرح پایش سلامت پس از اتمام طرح انجام می‌شود و براساس مشکلات جسمی همکاران کارگاه‌های آموزشی مربوطه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها بیرجند کووید-19 بیماری دانشگاه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند کووید 19 بیماری بیرجند کووید 19 بیماری دانشگاه بهداشت و سلامت پایش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن