Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:02:18 GMT

صدور ۲۰۰ پروانه استاندارد طی ۱۰ ماه در فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۱۷۲۷

صدور ۲۰۰ پروانه استاندارد طی ۱۰ ماه در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد که طی ۱۰ ماه گذشته امسال ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

مرتضی رهنما دوشنبه ۲۰ دی در جمع خبرنگاران بیان کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد علاوه بر مجوزهای قانونی و خط تولید مناسب باید حداقل یک کارشناس منخصص و آموزش دیده در زمینه کنترل کیفی محصولات به اداره کل استاندارد معرفی کنند تا در صورت تایید صلاحیت آن توسط اداره کل استاندارد به عنوان مسئول کنترل کیفیت وسرباز خط مقدم استانداردسازی در واحد تولیدی مشغول به کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وظیفه مسئول کنترل کیفیت نظارت بر کیفیت مواد اولیه و نحوه اجرای استاندارددرخط تولید و بسته بندی محصولات بوده و مکلف است مطابق استاندارد مربوطه به صورت مداوم در محل کارخانه محصولات تولیدی را در آزمایشگاه مورد آزمون قرار داده و گزارش عملکرد خود را ماهیانه به اداره کل استاندارد اعلام کند و در صورت انجام ندادن وظیفه، متخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس یکی از وظایف اداره کل استاندارد را نظارت بر کار مسئولین کنترل کیفیت دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۶۷۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و ضمن خدمت به حدود ۲ هزار مسئول کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی استان داده شد.

رهنما عنوان کرد: در این مدت ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان فارس صادر شده که ۴۵ مورد آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در این مدت ۲۸۵ مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان صادر که این آمار برابر تمام سالهای گذشته بوده واین آمار نشان دهنده جهش تولید در واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در فارس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اداره کل استاندارد مرتضی رهنما فارس صدور پروانه استاندارد پروانه كاربرد علامت استاندارد کاربرد علامت استاندارد اداره کل استاندارد کنترل کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند