Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت آمریکا در بغداد ضمن تبریک به محمد الحلبوسی برای انتصابش در سمت ریاست پارلمان عراق، تسریع در تشکیل کابینه‌ای جدید را خواستار شد. همچنین رهبران اقلیم کردستان، رئیس پارلمان عربی و رئیس پارلمان کویت به الحلبوسی تبریک گفته و آرزوی موفقیت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، سفارت آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به محمد الحلبوسی برای انتصاب مجددش در سمت ریاست پارلمان عراق و همچنین انتصای حاکم الزاملی و شاخوان عبدالله، به عنوان معاونان اول و دوم او، اعلام کرد: آمریکا از آغاز جلسات پنجمین پارلمان عراق که بخشی جدایی‌ناپذیر از روند دموکراتیک در عراق و حاکمیت ملی است، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت آمریکا در بغداد در ادامه بیانیه خود با اشاره به نقش مهمی که عراق در برقراری ثبات و امنیت منطقه‌ای ایفا می‌کند، ابراز امیدواری کرد، رهبران عراق و پارلمان جدید هر چه سریعتر روند تشکیل کابینه‌ای جدید را که بتواند به مسؤولیت مهم حمایت از دموکراسی و حاکمیت ملی و مقابله با چالش‌های فعلی عراق و منطقه ادامه دهد، آغاز کنند.  

همچنین این سفارتخانه ابراز امیدواری کرد که کابینه جدید به محض تشکیل خواست مردم عراق را منعکس کرده و در راستای مقابله با چالش‌های حاکمیتی، حقوق بشری، امنیتی و اقتصادی عراق تلاش کند.

عادل بن عبدالرحمان العسومی، رئیس پارلمان عربی نیز ضمن تبریک به الحلبوسی و آرزوی موفقیت او در این سمت ابراز امیدواری کرد که پارلمان منتخب بتواند به مسؤولیت‌های ملی و قانونی خود عمل کرده و خواسته‌های مردم را محقق سازد.

همچنین مرزوق علی الغانم، رئیس پارلمان کویت با ارسال پیامی به «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق، انتخاب مجدد وی به سمت ریاست پارلمان عراق و آغاز به کار پنجمین دوره از پارلمان عراق را صمیمانه تبریک گفت.

الغانم در این پیام ضمن تحسین عملکرد متعادل و برجسته الحلبوسی در دوره پیشین پارلمان عراق، برای او موفقیت و تحقق دستاوردهای بیشتری در دوره جدید را آرزو کرد.

رئیس پارلمان کویت در ادامه نسبت به تداوم همکاری با پارلمان عراق در محافل پارلمانی قاره‌ای و بین‌المللی در راستای منافع مسائل عربی و اسلامی ابراز امیدواری کرد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز امروز ضمن تبریک به الحلبوسی و دو معاونش و آرزوی موفقیت برای آنها ابراز امیدواری کرد که انتخاب هیات رئیسه پارلمان عراق مقدمه‌ای برای یک روند سیاسی درست و شامل همه گروه‌ها باشد و این پارلمان عراق را به مرحله جدیدی از امنیت و ثبات سیاسی و اقدام جمعی برای خدمات‌دهی بیشتر و حال و آینده‌ای بهتر برای مردم عراق هدایت کند.

مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکراتیک اقلیم کردستان عراق نیز روز یکشنبه عملیات انتخاب هیات رئیسه پارلمان عراق را آغاز مهمی برای اصلاح روند سیاسی و اساس ایجاد آینده‌ای روشن و باثبات و تقویت دموکراسی و مشارکت در این کشور دانست.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در تماس تلفنی با الحلبوسی به او بابت انتخاب مجددش به عنوان رئیس پارلمان این کشور تبریک گفت.

او با معاونان الحلبوسی نیز تماس‌های جداگانه‌ای داشته و ضمن تبریک، برای آنها آروزی موفقیت کرد.

یکشنبه شب نیز مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیام‌های تبریک جداگانه‌ای به حلبوسی دادند.

روز گذشته و در نخستین جلسه پنجمین دوره از پارلمان عراق، محمد الحلبوسی و محمود المشهدانی برای ریاست پارلمان عراق نامزد شدند که پس از رای گیری و در شمارش آرا، محمد الحلبوسی ۲۰۰ رأی و محمود المشهدانی ۱۴ رأی آوردند و ۱۴ رأی نیز باطله اعلام شد.

بنابراین محمد الحلبوسی، رئیس دوره پیشین پارلمان عراق و رئیس ائتلاف تقدم، مجددا به عنوان رئیس پارلمان عراق انتخاب شد.

حاکم الزاملی از سران جریان صدر به عنوان معاون اول او و «شاخوان عبدالله»، نامزد حزب دموکرات کردستان، به عنوان معاون دوم الحلبوسی انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق سمت ریاست پارلمان عراق ابراز امیدواری محمد الحلبوسی اقلیم کردستان رئیس پارلمان ضمن تبریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو کونسیسائو در روزهای اخیر قرارداد خود را با پورتو تا سال 2028 تمدید کرد. قرارداد او هنگام ریاست پینتو دا کاستا به‌عنوان رئیس سابق باشگاه امضا شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی، با توجه به انتخاب ویلاش بواش، این قرارداد ممکن است با توافق دوطرفه لغو شود.

کونسیسائو پس از بازی شب گذشته به اسپورت‌تی‌وی در مورد این احتمال گفت: "من با افتخار آماده‌ام تا با او گفت‌وگو کنم. این یک موضوع لذت‌بخش است و من هیچ مشکلی ندارم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و پیروزی او در انتخابات ریاست باشگاه را تبریک بگویم.

اعضا مستقل هستند، آن‌ها این انتقال را در این زمان برای باشگاه انتخاب کردند. من در دسترس هستم تا با هر کسی که نماینده و مسئولیت باشگاه پورتو را بر عهده دارد، بدون هیچ مشکلی و با کمال میل صحبت کنم. ما به بازی‌های قهرمانی و فینال جام حذفی پرتغال فکر می‌کنیم که می‌خواهیم در آن برنده شویم."

تمدید قرارداد کونسیسائو در 25 آوریل نهایی شد و چند روز بعد تغییرات در راس باشگاه انجام شد. داکاستا قبل از این برای 15 سال ریاست باشگاه را برعهده داشت.

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • انتصاب رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد