Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرم رضا پیردایه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر این افراد بر اثر حوادثی همانند پرتاب از بلندی و یا تصادف دچار ضایعه نخاعی شده اند که علاوه بر مستمری، مبلغی نیز به عنوان حق پرستاری و خدمات مورد نیاز توانبخشی دریافت می کنند.

وی در خصوص افراد مبتلا به مشکلات و بیماری های اعصاب و روان نیز گفت: مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران اعصاب و روان "ابن سینا" در بروجرد وجود دارد که هم اکنون  حدود ۱۳۰ نفر از سراسر استان در آن پذیرش و نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون بیماران مرد با میانگین سنی ۱۶ سال به بالا در مرکز ابن سینا  پذیرش می شوند و بیماران ۶۰ سال به بالا هم در این مرکز نگهداری و تا زمان بهبودی، با تشخیص پزشک و رضایت خانواده  ترخیص می شوند.

پیردایه یادآور شد: مرکز توانبخشی و نگهداری از بیماران ذهنی " مطیعی" نیز یکی دیگر از مراکز  اعصاب و روان بروجرد است که یکی از نهادهای مطرح و تخصصی در خصوص بیماری های ذهنی غرب کشور مختص مردان بشمار می رود.

رییس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۰ بیمار با سن بالای ۱۴ سال در این مرکز پذیرش شده اند.

پیردایه یادآور شد: تشخیص به موقع بیماری های مرتبط با اعصاب و روان توسط خانواده و حمایت آنها، نقش موثری در بهبودی حال بیماران  دارد تا در امنیت روحی، بیماری خود را بپذیرند و بدون نگرانی با حمایت خانواده نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بیماران اعصاب و روان مزمن، علاوه بر نگهداری در مرکز شبانه روزی از خدمات پزشکی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری، کاردرمانی و حرفه آموزی بهره مند می شوند.

برچسب‌ها بروجرد بیماری روان‌پزشکی لرستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد بیماری روان پزشکی لرستان بروجرد بیماری روان پزشکی لرستان سازمان بهزیستی کشور اعصاب و روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند