Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان اسکندری‌نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این ۳۱۷.۵ هکتار از اراضی برای احداث پنج مجتمع گلخانه‌ای و ۱۵۰.۳ هکتار نیز برای احداث سه مجتمع‌ دامداری تخصیص و اعلام وضعیت شده است.

وی گفت: مجتمع‌های کشاورزی یک راهکار برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش عملکرد در سطح و بهره‌برداری با صرفه اقتصادی بالاست و همچنین جلوگیری از تفکیک اراضی و هدر رفت منابع و هزینه‌ها، کمک به تولید، ایجاد اشتغال و جهش تولید و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان، کاهش میزان مصرف آب و مدیریت بهره‌وری آب است و مراحل تخصیص زمین برای ۲ پرونده دیگر در قالب مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۳۱۳هکتار و مجتمع اسب ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هکتار در دست بررسی است.

اسکندری‌نژاد افزود: طرح‌های دامداری پراکنده و انفرادی برای منابع طبیعی، اراضی ملی و مرتعی دارای خسارت‌های زیادی بود که با اجرای طرح‌های مجتمع‌های کشاورزی این ضررها و تخریب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، در مجتمع‌های انفرادی تامین زیرساخت‌های خدماتی مورد نیاز از جمله جاده، خطوط انتقال برق و گاز، سبب گسستگی و بر هم خوردن یکپارچگی اراضی مرتعی استان و تخریب و از دست رفتن اراضی در مراتع می‌شد و نظارت بر جلوگیری از ورود دام‌های این دامداری‌ها به مراتع به عنوان یکی از دغدغه‌های این اداره بود.

اسکندری‌نژاد افزود: به منظور حفظ و حراست بهتر از اراضی ملی و مدیریت بهتر این اراضی و جلوگیری از پراکندگی کار، با رعایت دستورالعمل‌های صادره و ابلاغی اراضی مورد نیاز برای احداث مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی تخصیص داده شد.

وی به شرایط نامطلوب مراتع استان اشاره کرد و گفت: توسعه دامداری صنعتی به جای سنتی و ایجاد اشتغال در مجتمع‌های دامداری و کشاورزی یک ظرفیت برای کاهش وابستگی به مراتع است.

وی اظهار داشت:  اجرای طرح تخصیص زمین برای احداث مجتمع دامداری و گلخانه‌ای در سالیان گذشته و سال‌جاری مورد تاکید سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان جهادکشاورزی استان است که با تغییر نگاه مدیریت کشاورزی سنتی به صنعتی در دست اجراست و درخواست‌های واصله به اداره کل منابع طبیعی در اسرع وقت پس از سیر مراحل قانونی با اولویت  احداث مجتمع‌های کشاورزی به مدیریت امور اراضی استان و شرکت شهرک های کشاورزی تخصیص داده شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری کشاورزی چهارمحال وبختیاری مجتمع های کشاورزی برای احداث مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی در بخش ناغان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد، گفت: طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.

وی افزود: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.

بیشتر بخوانید

اجرای ۱۵ طرح کلان سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

برزگر اضافه کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.

تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.

همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس