Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@21:23:07 GMT

آغاز مذاکرات امنیتی آمریکا- روسیه در ژنو

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۲۲۳۰

 مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا با محوریت مسئله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که هدایت هیات روسیه را برعهده دارد و همچنین الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه دقایقی پیش وارد محل نمایندگی آمریکا در ژنو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات محدودیت زمانی ندارد و ریابکوف قرار است اواخر روز دوشنبه در مورد نتایج این مذاکرات گزارش دهد.

سرگئی ریابکوف پیش از این مذاکرات اعلام کرد که موضع مسکو در مذاکرات تضمین های امنیتی با واشنگتن پایدار و تزلزل ناپذیر است و آمریکا باید برای مصالحه آماده شود.

وی گفت: ایالات متحده باید آماده سازش باشد. روسیه با موضع روشنی به اینجا آمده است که شامل شماری جوانب است که از دیدگاه من، درک آن آسان است و آنقدر مشخص به ویژه در سطحی بالا تدوین و تنظیم شده است که انحراف از رویکردهای ما غیرممکن است.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار خواهد شد و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی را در گفت و گوهای دو جانبه راهبردی با روسیه برعهده خواهد داشت.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه ‌کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند.

مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نکرده است. با این وجود، مقامات آمریکایی می گویند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند.



منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: انهدام تانک‌های آبرامز (Abrams) در اوکراین توسط ارتش روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) را آسیب پذیر کرده است.

این تانک‌ها که نماد قدرت نظامی آمریکا و ناتو بودند اکنون به سادگی هدف پهپاد‌های شناسایی روسیه قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند. این امر نگرانی ناتو را از ادامه جنگ در اوکراین و احتمال شکست کی یف را به دنبال دارد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کشور‌ها از ورود تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی به اوکراین خوشحال شدند و نقطه عطفی در درگیری‌ها و پیشروی اوکراین در جنگ را پیش‌بینی کردند. این سنگر‌های متحرک ناتو، با هزینه تقریباً ده میلیون دلاری، قرار بود در یک مشت زرهی ادغام شوند و به مواضع روسیه حمله کنند و آنها را از بین ببرند. اما تاکتیک‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپاد‌های شناسایی و جست‌وجوی روسیه خسارات سنگینی به تانک‌های آبرامز اوکراین وارد کرده‌اند. 

اوکراین ضمن عقب نشینی از میدان کارزار سعی دارد با تغییر تاکتیک‌های خود به نحوی از این تانک‌ها در برابر پهپاد‌های روسی محافظت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پنتاگون، پیشتر گزارش داده بود که اوکراین تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی را از منطقه جنگ خارج کرده است، زیرا با وجود پهپاد‌های روسی، آنها برای استفاده بیش از حد آسیب پذیر هستند. 

پیش از این، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند. نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. "

 به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان