Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر قدیانی بیان کرد: آرزو دارم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به لحاظ فروش کتاب برای ناشران و خرید کتاب برای مردم به حدی موفق عمل کند که نمایشگاه فیزیکی تهران از حالت فروشگاهی خارج شود و صرفا نمایشگاه باشد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نادر قدیانی (مدیر انتشارت قدیانی) درباره تجربه این انتشارات از برگزاری «اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» اظهار کرد: در این شیوه از برگزاری نمایشگاه در وقت خریداران کتاب و هزینه‌های ناشران و متولیان برگزاری صرفه‌جویی شد؛ مردم از دورترین تا نزدیک‌ترین نقطه کشور بدون پرداخت هزینه‌ای برای پست، کتاب‌ها را به صورت رایگان دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در تمام طول سال بخش زیادی از وقت ناشران صرف ثبت‌نام، غرفه‌بندی، چاپ کتاب‌های جدید، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تهیه کاتالوگ و بروشور و... برای حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب می‌شود.

او با بیان این‌که به اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمره بیست می‌دهم، عنوان کرد: نخستین تجربه ما در برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی بود و قبل از آن در این زمینه تجربه و اندوخته‌ای نداشته و شناختی نسبت به چالش‌ها و فراز و فرود‌های آن نداشتیم. اما با اطلاعات و دانشی که از این نمایشگاه کسب کردیم در دومین دوره آن می‌توانیم به نحو بهتر و شایسته‌تری عمل کنیم تا نمایشگاهی در خور و شایسته ویژه خریداران کتاب در کشور برپا کنیم. در این صورت ارتباط بین ناشر و خریدار هموار و زمینه‌ای برای تعاملات بعدی بین آن‌ها فراهم می‌شود.

مدیر انتشارت قدیانی ادامه داد: باید در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران زیرساخت‌های نرم‌افزاری خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی استقبال مردم باشد و آن‌ها را از خرید مجازی کتاب دلسرد نکند. تحقق این امر مستلزم هماهنگی و همکاری بین نهاد‌های متولی برگزاری نمایشگاه است.

او همچنین بیان کرد: آرزو دارم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به لحاظ فروش کتاب برای ناشران و خرید کتاب برای مردم به حدی موفق عمل کند که نمایشگاه فیزیکی تهران از حالت فروشگاهی خارج شود و صرفا نمایشگاه باشد. همچنین هزینه‌ها و بودجه‌های نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب باید صرف تقویت زیرساخت‌ها و امور زیربنایی برای خرید کتاب در کشور شود.

نادر قدیانی در پایان سخنان خود گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب همه چیز ثبت شده است و هر خریدار می‌تواند با کد ملی کتاب یا کتاب‌های دلخواه خود را خریداری کند؛ در نتیجه به طور شفاف اطلاعاتی از موضوع و عناوین خریداری شده، خریداران، گروه‌های سنی، محل سکونت، جنس و... مشخص است و ناشران در درجه اول با استناد به این آمار می‌توانند مخاطب‌سنجی کنند و متولیان نیز می‌توانند با تکیه به این اطلاعات سیاست‌گذاری‌های مناسب فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معرفی کتاب انتشار کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه فیزیکی خرید کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب