Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:36:21 GMT

۱۲ هزار واحد صنفی ساوه مجوز فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۲۳۶۴

۱۲ هزار واحد صنفی ساوه مجوز فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ابوالفضل سقایی در جلسه هم‌اندیشی مشکلات و معضلات اتحادیه‌های صنفی با بیان اینکه هرکسی در جایگاه خود باید نسبت به وظایف تعریف شده اشرافیت داشته و در آن چهارچوب عمل کند اظهار کرد: افرادی که برای فعالیت صنفی خود مجوز کسب و کار دریافت می‌کنند قطعا در فرایند اخذ مجوز مفاد قانونی را قبول کرده اند لذا اطلاع داشتن از برخی قوانین اصلی در حوزه کسب و کار مهمترین نیاز کسبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخورد ارشادی با موضوعات به‌مراتب کارسازتر است افزود: اتاق اصناف شرایط اقتصادی حاکم را دغدغه خود می‌داند و تلاش می‌کند در کنار اتحادیه‌ها و کمیسیون مسائل و مشکلات واحد‌های صنفی را حل کند اما تخلفات اخلاقی و بهداشتی و یا دخالت در حوزه درمان و امور خارج از شئونات با برخورد پلیس اماکن و بهداشت مواجه خواهد شد.

رییس اتاق اصناف اضافه کرد: در شهر ساوه خوشبختانه کسبه همکاری لازم را با اتحادیه‌ها و اتاق اصناف دارند ضمن اینکه با موارد تخلف طبق قانون عمل خواهد شد.

به گفته وی در شهر ساوه بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۸۰ واحد صنفی وجود دارد که بیش از ۱۲ هزار واحد مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند.

رییس بازرسی اتاق اصناف نیز تشکیل جلسات دوره‌ای با روسای اتحادیه‌های صنفی را در راستای تعامل بیشتر برای حل مشکلات دانست و گفت: روسای اتحادیه‌ها می‌بایست در کنار اطلاع‌رسانی برخی قوانین یا دستورالعمل‌ها به اعضای خود، از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای آگاه‌سازی عموم مردم استفاده کنند.

مرتضی سعیدی افزود: برخی افراد علیرغم راه‌اندازی کسب و کار اما اطلاع چندانی از قوانین ندارند به همین دلیل بعضاً شاهد تخلفات ناخواسته از سوی برخی متصدیان واحدهای صنفی هستیم که باید با اطلاع‌رسانی درست از توقف چسب و کار آنها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر واحد‌های صنفی گشت‌های مشترک دوره‌ای با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود گفت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی می‌توانند با شماره ۱۲۴ اداره صمت یا ۴۲۲۱۹۶۱۲ بازرسی اصناف تماس حاصل نمایند.

به گزارش فارس در این جلسه که با محوریت رسیدگی به مشکلات آرایشگاه‌ها و صنف چلوکبابی برگزار شد، عدم همجواری آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، عدم دخالت آرایشگران در امور درمانی، غیر مجاز بودن هرگونه سطح برداری از پوست و همچنین اطلاع‌رسانی جهت رعایت ضوابط و شرایط کسب و کار به اعضا مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اتاق اصناف اتحادیه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان، به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه در راستای نظارت و کنترل بر عملکرد اصناف ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در مدت ۲ روز از ۱۱۵ واحد صنفی در سطح شهرستان رودسر بازدید کردند، گفت: در این بازرسی‌ها از ۳۱ واحد صنفی تعهد گرفته وبه ۵۲ واحد صنفی هم تذکر داده شد.
وی همچنین افزود: برای ۱۱ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ۶ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و نقض ضوابط انتظامی در اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی بسته و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

 

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود