Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@22:51:54 GMT

جمع آوری کارتخوان‌های بی هویت سرعت گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۲۴۱۴

جمع آوری کارتخوان‌های بی هویت سرعت گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان - جعفریان گفت: کسانی باید کارتخوان بگیرند که علاوه بر پرونده مالیاتی حتما باید مجوز قانونی فعالیت و پروانه کسب داشته باشند.

به گفته مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه در کشور داریم که آماده اند در راستای قانون به فعالان اقتصادی پروانه دهند. اعلام شد حدود ۳ میلیون کارتخوان به علت اینکه فعال اقتصادی آن‌ها مشخص نبود از رده خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش علیزاده معاون سابق فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی خبر از  اینکه حدود ۵۰ درصد از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه ابزارپرداخت، پرونده مالیاتی دارند،   خبر داد که از این تعداد حدود ۳ میلیون دارنده یا پذیرنده ابزار پرداخت‌ها یعنی حدود ۶ میلیون ابزار پرداخت، پرونده مالیاتی ندارند.

رصد‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد دستگاه‌های ابزارپرداخت، پرونده مالیاتی ندارند. شناسایی صاحبان ابزارهای پرداخت به منظور شفافیت معاملات و سازوکارهای مالیاتی از جمله اهدافی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته_19 دی 1400_ آن را از مهم ترین اهداف وزارت اقتصاد بیان کرده و در توییتی نیز از افزایش 4 برابری شناسایی فرارهای مالیاتی خبر داد بود.

بانک مرکزی نیز از ابتدای دی ماه سال گذشته، بدون داشتن پرونده و کد مالیاتی به هیچ کسب و کار و فعال اقتصادی، درگاه و ابزار پرداخت ارائه نمی کند و به همین منظور نیز چندین میلیون دستگاه کارتخوان را غیرفعال و یا هشدار قطع داده است.

انتهای پیام/

منبع: الف

کلیدواژه: پرونده مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.   وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند از همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.   نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.   بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.   وی مطرح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی  دشمن، رسانه‌ها با سلاح خود که قلم و تحلیل آنهاست روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی کردند.

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد