Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی با بیان این که هواپیماهای کشور از استانداردهای لازم برخوردارند گفت این در حالی است که به طور میانگین هواپیماهای ۷۳۷ سالی دو بار دچار سانحه می شوند.

به گزارش مشرق، آرش خدایی در برنامه فرامتن شبکه افق درباره سانحه هواپیمایی پرواز مشهد و فرسودگی هواپیماهای کشور، اظهار کرد: در اصطلاح ما فرسودگی به معنای از رده خارج شدن هواپیما است که در کل دنیا یک استانداری برای عمر هواپیماها وجود دارد؛ اما ما نمی توانیم عمر مفید و استاندارد هواپیماها در کشور را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین عمر هواپیماهای ایران از 30 سال کمتر است، افزود: تا زمانی که هواپیمایی از نظر سلامت پرواز بتواند کار خود را به سرانجام برساند، می تواند به پرواز در آسمان‌ها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: کشور ایران در منطقه ای قرار دارد که کشورهای همسایه ما از یک بازار ترانزیتی خوبی برخوردار هستند و یک هدف‌گذاری اقتصادی جهت جابجایی مسافران دارند که به همین دلیل میانگین عمر ناوگان هوایی کشور در منطقه ما خیلی کمتر است.

معاون استاندارد هواپیمایی کشور در پاسخ به فرسوده بودن هواپیمای پرواز مشهد تصریح کرد: این‌که عمر هواپیماهای مورد استفاده در کشور بیش از حد استاندارد است را قبول ندارم و صداوسیما یک رسانه‌ای محسوب می‌شود که مخاطبان آن عموم مردم است و عموم هم یک درک درستی از موضوعات شما دارند.

خدایی درباره استاندارد سازی هواپیماها گفت: در سازمان هواپیمایی کشور با یک‌ فاصله‌ای نظارت بر این امر اتفاق می‌افتد و فرایندهای استاندارد سازی در سازمان ها بررسی می شود و کاملا مراقب هستیم که استانداردها رعایت شده باشد.

خدایی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت های هواپیمایی، شرکت تأمین و نگهداری و گروه پروازی نیز یک سری مسئولیت هایی دارند که به صورت لحظه ای آن را بررسی و رصد می کنند تا این استانداردها اجابت شود.

معاون استاندارد هواپیمایی کشور درباره بروز حادثه برای هواپیمای پرواز مشهد، هیچ گونه غیراستانداردی هواپیما را نپذیرفت و توضیح داد: در این پرواز تنها چرخ هواپیما در اصفهان دچار لرزش می شود و قسمتی از آن می شکند و هواپیما روی باند فرودگاه متوقف می شود.

خدایی افزود: اتفاقی که برای مسافران پرواز مشهد در فرودگاه اصفهان رخ داده است، به طور میانگین و بر روی این کلاس هواپیما، سالی دو بار اتفاق می افتد که تمام سعی ما این است، کمتر شده یا اینکه دیگر شاهد این گونه اتفاقات در کشور نباشیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سازمان هواپیمایی مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پرواز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌ها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پرواز‌ها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پرواز‌ها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد