Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه آن که طرح جامع شبکه فاضلاب زمانبر و هزینه‌بر است, یک طرح فوری برای جمع آوری آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار از سوی برنامه و بودجه تا پایان ۱۴۰۱ بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسواحل مکراناظهار داشت: شهر کنارک به دلیل سطح بالای آب زیرزمینی که ناشی از جزر ومد دریا ، عدم نفوذپذیری آب و همچنین شکل کاسه‌ای آن مامن جمع آوری آب‌های سطحی است، به همین دلیل با توجه به نیاز مبرم این شهر از چند  سال پیش ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب کنارک آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند به دلیل مشکلات اعتباری هنوز شبکه فاضلاب تکمیل نشده اما هم اکنون به طور میانگین  65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از سه ایستگاه پمپاژ یکی از ایستگاه‌های آن ساخته شده و درحال حاضر 30 درصد شبکه زیر بار است. در سیلاب اخیر شبکه فاضلاب اصلی‌ترین نجات دهنده شهر بود و بیش‌از 250 هزارمتر مکعب آب تخلیه کرد که هرچند تخلیه آب توسط شبکه فاضلاب به سیستم ضرر می‌زند اما این کار را کردیم و درحال حاضر تیم‌های فنی درحال شسشوی این شبکه هستند تا سرویس دهی آن به مشترکین به نحوه مطلوب صورت گیرد.

گزارش ‌تسنیم از مناطق سیل‌زده| حضور تمام قد نیروهای امدادی و جهادی در کنارک/ آب منازل و خانه‌ها تا پایان امروز تخلیه می‌شود+ فیلمگزارش میدانی تسنیم از کنارک| سیلاب معابر و خانه‌ها را احاطه کرد/ 70 درصد منازل غیرقابل سکونت شد/ زندگی 10 هزار نفر ‌مختل شد + فیلمنماینده چابهار در مجلس: نیازهای سیل‌زدگان کنارک و چابهار باید با سرعت بیشتری تامین شود

قاسمی تصریح کرد: با دستور وزیر نیرو به منظور تکمیل شبکه فاضلاب و اجرای طرح جامع آن مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار مصوب گردید، که مقرر شد طی دوسال به شرکت آب وفاضلاب ابلاغ ومتعاقب آن طی این بازه زمانی اجرا گردد. اما باتوجه به زمانبر بودن این طرح با دستور و تاکید استاندار به سازمان مدیریت استان مقرر گردید مبلغ 12میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‎های سطحی کنارک اختصاص یابد که با همکاری شهرداری اجرا گردد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این طرح براساس پیش بینی اولیه  شامل لوله گذاری و نصب سیستم پمپاژ ساده  در 5 نقطه بحرانی شهر و همچنین اتصال این 5 نقطه به نقطه نهایی و سپس پمپاژآب به دریا می‌شود بدین صورت ما پمپ‌ها و لوله‌ها را در 5 نقطه بحرانی که به صورت طبیعی و شکل کاسه‌ای شهر آب جمع می‌شود مستقر می‌کنیم سپس این آب‎ها به یک پمپاژ و یک جا جمع می‌شود و از انجا به داخل دریا انتقال داده خواهد شد، در این صورت شهر دیگر مانند دریا نخواهد شد.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان مناطق دریایی منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان جمع آوری آب های سطحی شبکه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد