Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:53:46 GMT

کاهش یارانه برق مشترکان پرمصرف از ابندای بهمن

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۳۴۰۱

کاهش یارانه برق مشترکان پرمصرف از ابندای بهمن

یکشنبه پنجم دی‌ماه در جلسه هیئت دولت، اعضای دولت به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و در اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (8) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، مصوبه جدید نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین کردند.

بر اساس این مصوبه، از ابتدای بهمن ماه سال جاری، 25 درصد از مشترکان برق کشور که بیش از الگوی مصرف به مصرف برق می پردازند مشمول افزایش تعرفه خواهند شد و برای دو درصد از مشترکان که بسیار پرمصرف هستند، یارانه پنهان برق به‌شدت کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته وزیر نیرو، در زمستان الگوی مصرف 200 کیلووات‌ساعت است، اگر مشترکی 100 کیلووات‌ساعت بیشتر استفاده کند تا 1.5 برابر یعنی 600 تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی 1000 تومان و سه‌برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات‌ساعت 1400 تومان محاسبه خواهد شد.

در واقع تعرفه برق مشترکین خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب برای مصارف کمتر از الگو، به این ترتیب محاسبه می‌شود که مازاد بر الگو مصرف تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصارف بیش از دو برابر به ترتیب با ضریب 1.5، 2.5 و 3.5 برابر هزینه تأمین برق را بپردازند.

به عبارت ساده‌تر، اگر الگوی مصرف 300 کیلووات ساعتی فصل گرم را در نظر بگیریم، تا این میزان مصرف، مشترک تعرفه قدیم را می‌پردازد. مصارف بالای 300 کیلووات ساعت تا 450 کیلووات ساعت 1.5 برابر هزینه‌های تأمین برق، از 450 تا 600 کیلووات ساعت 2.5 برابر هزینه‌های تأمین برق و از مصرف 600 کیلووات ساعت به بالاتر 3.5 برابر هزینه تأمین انرژی را باید بپردازند./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مشترکان پ رمصرف یارانه برق تعرفه های جدید برق کیلووات ساعت 5 برابر هزینه الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد