Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان روسی اعلام کردند که پاندمی فعلی کووید-۱۹ از سال ۲۰۲۲ میلادی به اپیدمی‌های فصلی تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی با وجود اینکه سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است و میزان انتقال‌پذیری آن از گونه دلتا بیشتر است، این بیماری همه گیر در سال جاری به اپیدمی فصلی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رعایت همه قوانین پیشگیرانه و اقدامات واکسیناسیون ممکن است پاندمی ویروس کرونا تا ماه آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی پایان یابد.

انتظار می‌رود که پاندمی کووید -۱۹ به اپیدمی‌های فصلی مانند آنفلوآنزا تبدیل شود، به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۱۹۶۰ است، زمانی که اپیدمی آنفلوآنزا هنگ کنگ اثرات بسیار جدی داشت و بسیاری از مردم به شدت درگیر آن بودند. اما واکسن‌ها و داروها به موقع تولید شدند و هم اکنون ۶۰ سال است که با بیماری آنفلوآنزا زندگی می‌کنیم.

آنچه امروزه برای بیماری کووید -۱۹ در حال رخ دادن است از برخی جهات مشابه بیماری آنفلوآنزا به نظر می‌رسد. در صورتی که تأثیر داروها و واکسن‌های کرونا قابل توجه باشد، به زودی شاهد یک بیماری شبیه به آنفلوآنزای معمولی خواهیم بود. گروهی از محققان معتقدند که سویه اومیکرون پایان پاندمی کووید -۱۹ را به همراه دارد و انتظار می‌رود که تا دو ماه دیگر به زندگی عادی خود بازخواهیم گشت. بر خلاف نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه اومیکرون ممکن است به دلیل افزایش میزان انتقال‌پذیری دوره پاندمی را طولانی کند، محققان اعلام کردند که این گونه در واقع می‌تواند به پایان همه گیری کمک کند.

کد خبر 547773

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون پاندمی کووید 19 پاندمی کرونا اپیدمی کرونا اپیدمی پاندمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم

مدتی است باران بهاری در مناطق مختلف کشورمان شروع به باریدن کرده است بطوریکه مناطق گرمسیر و خشک نیز میزبان بارش رحمت الهی شدند. این بارش ها موجب گشت تا رودخانه ها و آبشارهای فصلی جان دوباره بگیرند.

 خروش دوباره آبشار فصلی در روستای علی آباد جنگل از توابع شهرستان بهاباد استان یزد سوژه شهروند خبرنگار ما شد و فیلمی به اشتراک گذاشت که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - یزد

بیشتر بخوانید:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان