Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر دوشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار داشت: استان تهران ظرفیت‌های بی نظیری دارد، در این زمینه ۱۷ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند و از طرفی حدود ۷۰ درصد گردش مالی کشور در این استان صورت می‌گیرد و این دو مؤلفه در کنار استقرار صنایع در این استان ظرفیت‌های بی بدیلی را برای توسعه صادرات استان تهران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرایط خاص کشور را همه می‌دانیم و همه می‌دانند که دولت سیزدهم در چه شرایطی کار را تحویل گرفت و گلایه‌ای هم نداریم با باور به اینکه می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم وارد کارزار شدیم.

استاندار تهران عنوان کرد: امروز این امر ثابت شده که هرچه در فرآیندهای اقتصادی، دولت کمتر دخالت کند، به همان نسبت نتایج بهتری در توسعه و رشد اقتصادی کشور حاصل می‌شود و این تجربه جهانی است.

منصوری سپس گفت: باید در حلقه‌های تولید، تجارت و صادرات به نگاه و سیاستگذاری واحد برسیم، در مقاطعی دولت‌ها سیاست کنترل تورم و در برخی مقاطع دیگر توسعه صادرات و گاهی نیز ایجاد اشتغال را در صادرات مدنظر داشتند، اما اطلاعات دقیق حاکی از این است که در عرصه صادرات باید روی تولید متمرکز باشیم و اگر هزینه تولید را کاهش دهیم موفق عمل کرده ایم.

وی افزود: کشور و استان تهران در منطقه موقعیت کم نظیری از حیث صادرات دارد و اساساً برخی کشورهای همسایه عمدتاً مصرف کننده صرف هستند، اما نتوانستیم از این موقعیت برای افزایش صادرات به این کشورها بهره بگیریم.

استاندار تهران بیان کرد: در برخی مواقع قوانین و بروکراسی زائد اداری دست و پای تولید را بسته است، مثل قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر استان تهران که اساساً این قانون ضد تولید است.

منصوری خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تحریم‌های خارجی تحریم‌های داخلی است و با جدیت دنبال اصلاح قوانین هستیم و معتقدم که تدوین برخی آئین نامه‌ها خیلی از اوقات غیرکارشناسی است.

وی گفت: موضوع دیگر حذف ارز ترجیحی است که طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها تنها ۱۰ درصد این ارز به مصرف کننده نهایی می‌رسد و در واقع یارانه اصلی نصیب تولیدکننده خارجی می‌شود، نه تولید کننده داخلی؛ البته دولت قبل طبق قانون باید این روند را اصلاح می‌کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: از موارد دیگر که دستگاه‌های اجرایی باید رعایت کنند اتخاذ وحدت رویه در امر صادرات است و نباید با اتخاذ تصمیمات دفعی و آنی که آفت تصمیم گیری مدیریتی است، صادرات را دچار تزلزل کنیم.

منصوری در ادامه اظهار داشت: گاهی اوقات صادر کننده یا تولیدکننده برای گرفتن یک مجوز باید ۱۵ استعلام از دستگاه‌های اجرایی اخذ کند و اساساً بروکراسی خود را در قالب عقلانیت نشان می‌دهد و انعطاف مدیران در تسریع سهولت کار صادر کنندگان گره گشا است.

وی سپس تاکید کرد: معتقد هستم که گاهی اوقات باید مجوزها بی ارزش شود و مجوز نباید هزینه‌ای برای صادر کننده داشته باشد و اساساً هزینه‌های مربوط به تولید و صادرات را باید کم کنیم و به عنوان استاندار تهران اعلام می‌کنم که به اندازه توان و ظرفیت در استانداری آماده ایم تا موانع پیش روی صادرکنندگان استان را برطرف کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: استان تهران ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصادی دارد و باید برای تردد هیأت‌های مؤثر بین المللی به استان تهران برنامه ریزی کنیم و کاملاً این آمادگی را داریم.

منصوری افزود: در زمانی که دولت با محدودیت‌های زیادی مواجه است کار صادرکنندگان استان تهران به مثابه جهاد در عرصه اقتصادی است و اطمینان می‌دهم که بدنه اجرایی دولت در استان تهران با تمام توان در کنار صادر کنندگان است.

کد خبر 5396624

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران محسن منصوری صادرات و واردات ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها شهید گمنام تشییع و خاک سپاری شهید گمنام خسارات سیلاب آمار کرونا تشییع شهدا دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ایام فاطمیه گرگان استاندار تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.   به گزارش فارس، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.   اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.   پیگری‌های خبرنگار فارس از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.   وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.   لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.   بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳   اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.   گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟   وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟   ۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.   در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»