Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از بیکاری به عنوان مهم ترین معضل استان یاد کرد و افزود: آمارها می گوید 150 هزار بیکار در استان داریم که باید برای آنها هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

علی رضایی امروز (20 دی) در آیین تکریم و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی مساوی با خدمت است، گفت: یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نظام های حکومتی این است که مسئولین، مسئولیت را فرصتی برای خدمت می دانند و اقتدار و پیشرفت امروز نظام هم مرهون چنین تفکری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در ادامه به معارفه استاندار جدید کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امروز فرصتی دست داده تا ضمن بدرقه استاندار سابق، فرصت خدمتگزاری را به مسئول جدید دیگری واگذار کنیم.

رضایی با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب کشور گفت: امروز اولویت اول دولت مباحث اقتصادث است و در استان هم باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

رضایی با اشاره به نقش مهم استان در اقتصاد کشور، گفت: کرمانشاه استان مرزی است که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اما در کنار این نقش مهم با مشکلات متعددی مواجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به سکونت بیش از یک میلیون نفر در مرکز استان، گفت: این آمار نشان می دهد که 60 درصد جمعیت استان در مرکز استان مستقر هستند و این توزیع نامناسب جمعیتی زنگ خطری برای استان است که باید در رابطه با آن چاره اندیشی شود.

150 هزار بیکار داریم/ درآمد سرانه مردم استان 15 میلیون تومان از میانگین کشوری کمتر است

رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه از بیکاری به عنوان معضل مهم استان یاد کرد و افزود: آمارهای رسمی می گوید نرخ بیکاری استان ۱۵ درصد است، اما معتقدم نرخ بیکاری استان بیش از ۲۰ درصد است و باید در رابطه با رفع آن چاره اندیشی شود.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین با بیان اینکه براساس آمارها حدود ۱۵۰ هزار بیکار در استان داریم، گفت: باید برای اشتغال این افراد هرچه سریعتر فکری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری مشاغل در استان هم در معرض خطر هستند، گفت: ۶۰۰ هزار نفر در استان شاغل هستند که بسیاری از آنها در معرض خطرند.

رضایی شاخص فلاکت استان را هم ۶۴ اعلام کرد و افزود: این شاخص حدود ۹ واحد از میانگین کشوری با عدد ۵۵.۴ بیشتر است.

رئیس مجمع نمایندگان درآمد سرانه استان را هم ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: این درآمد هم ۱۵ میلیون تومان از میانگین درآمد سرانه کشوری پایین تر است.

رضایی در ادامه به استهلاک بسیار زیرساخت های استان اشاره کرد و افزود: در زمینه زیرساخت های آب، راه و برق مشکلات بسیاری داریم، اما به دلیل کمبود بودجه قادر به بهسازی آنها نیستیم که در آینده استان را قطعا گرفتار می کند.

رضایی خروج سرمایه را چالش دیگر استان یاد کرد و افزود: متاسفانه در کنار این چالش ها با بی مهری اعتباری نسبت به مگاپروژه های استان نیز مواجه هستیم.

کرمانشاه این اقدامات فوری را نیاز دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه به تشریح اقدامات فوری و ضروری مورد نیاز استان پرداخت و افزود: از جمله این اقدامات آغاز هرچه سریعتر عملیات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین است.

رضایی پرداخت تسهیلات ویژه جهت انجام کارهای تولیدی، رفع موانع تولید، اختصاص بودجه برای تکمیل مگاپروژه های استان و تامین بودجه برای راه آهن کرمانشاه-خسروی را از جمله اقدامات فوری مورد نیاز استان عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر توسعه صنعت گردشگری در استان هم تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

رضایی برلزوم ساخت یک بیمارستان بین المللی در استان هم تاکید کرد و افزود: این زیرساخت جهت رونق توریسم درمانی یک نیاز ضروری است.

این نماینده مجلس بر ساماندهی وضعیت بازارچه های مرزی استان هم تاکید کرد و افزود: سهمیه ارزی مرزداران باید افزایش یافته و آزادی عمل آنها در صادرات و واردات بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماينده مجلس كرمانشاه منطقه کرمانشاه استاندار كرمانشاه وزير کشور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه استان هم هزار بیکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در ظرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد