Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین که روزانه سه هزار و 500 تن سیمان خاکستری تولید و حدود ۵۰درصد از این تولیدات را به کشورهای مختلف دنیا صادر می کرد تقریبا ۴۰روز است که چرخ های آن از حرکت بازایستاده و مشعل های فروزان آن روبه خاموشی رفته اند و با بروز این مشکل کارخانه علاوه بر توقف تولید در تعهدات صادراتی هم با مشکل روبه رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه ها در فصل سرما باید به جای گاز از سوخت جایگزین استفاده کنند اما کارخانه سیمان قیر کارزین در حالی که فرصت ۸ماهه از کار گروه رفع موانع تولید استان برای ایجاد زیرساخت های جایگزین داشته است با قطعی گاز و درنهایت تعطیلی روبه رو شده است.

اعتراض کارگران به وضع موجود کارخانه

یکی از کارگران به نمایندگی از جامعه کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از تعطیلی کارخانه ما هر روز به کارخانه می آییم و هیچ یک از مسوولان هم جواب مشخصی به ما نمی دهند تا تکلیف ما مشخص شود؛ با وجود وضعیت سختی که از لحاظ اقتصادی بر جامعه ما حاکم است و هر کدام از ما مسئولیت زیادی بر گردن داریم و یک روز بیکار ماندن هم برای ما سخت است چه برسد به یک یا دو ماه بیکاری.

 

این کارگر زحمت کش عنوان کرد: همه این نیروها خانواده دارند و ما بعضی از نیروها را داریم که سرپرستی ۲یا۳ خانواده را بر عهده دارند که خرجی آن ها را می دهند و نان آور این خانواده ها هستند و تنها درآمد آن ها از این کارخانه است و ما راهی جز بازگشت به این کارخانه نداریم.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکل حقوق که اصلی ترین و مهم ترین نتیجه تعطیلی این کارخانه بوده است ما مشکل بیمه داریم که در این مدت بیکاری بیمه ای به ما تعلق می گیرد یا خیر.

قطعی گاز علت اصلی تعطیلی کارخانه

مدیر عامل کارخانه سیمان قیر و کارزین گفت: با فرارسیدن فصل سرما کارخانه ها ملزم به کاهش گاز مصرفی و یا استفاده از سوخت جایگزین هستند و از آن جایی که مشعل ما گازسوز است و فضایی برای سوخت جایگزین و یا همان مازاد نداریم.

خان سالار اظهار کرد: در کار گروه رفع موانع تولید استان از ابتدای دی ماه یک مهلت ۸ماهه ای برای راه اندازی سوخت دوم به کارخانه داده شده است اما شرکت گاز استان بدون در نظر گرفتن این مصوبه گاز کارخانه را قطع کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی کارخانه با ایستگاه های تقویت فشار گاز آمادگی لوله گذاری از ایستگاه های تولید گاز به کارخانه را داریم که در این زمینه مکاتباتی با اداره گاز انجام داده ایم و در صورت تایید ما خودمان کار لوله گذاری را انجام می دهیم و از گازبها کم کنند تا ما در زمستان گاز داشته باشیم.

حل شدن مشکل گاز کارخانه در آینده ای نزدیک

به گفته استاندار فارس چون کارخانه سیمان قیروکارزین از همان ابتدا از سازمان حفاظت زیست تعهد گرفته است که فقط از گاز باید استفاده کند و به همین دلیل نتوانسته است سوخت دوگانه را تامین کند و در این زمینه من مشغول پیگیری هستم و امیدوارم که هر چه زودتر  این پیگیری به نتیجه برسد.

 

معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس نیز گفته با ارسال اطلاعات به تهران و اخذ مجوز سعی می کنیم که این مشکل گاز تا به زودی حل شود و کارگران هر چه زودتر به سرکار خود در کارخانه برگردند.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز گفت: به طور کلی قرارداد اشتراک پذیری صنایع به صورت ۸ماهه است به این صورت که شرکت گاز ۸ماه تعهد تامین گاز واحدهای تولیدی را بر عهده دارد و چهار ماهه پایانی سال را کارخانه باید از سوخت جایگزین استفاده نماید.

قهرمانی افزود: هر ساله در سطح کشور به دلیل سردی هوا در فصل سرما مشکل تامین گاز وجود دارد و در این بحث اولویت با گاز خانگی است و به همین دلیل شهریور ماه طی نامه ای ضرورت تجهیز و نصب ملزومات برای استفاده از سوخت مازاد به این کارخانه و هم چنین کارخانه های دیگر ابلاغ شده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به بحث محدودیت مصرف گاز، مکاتبه با کارخانه ها مبنی بر پیش بینی هواشناسی به دلیل سردی هوا و افزایش مصارف خانگی، این دستور در سطح بالایی کشور اتخاذ شده و ما مجبور به رعایت آن هستیم و اگر خللی در کارخانه وارد شده است کم کاری از ما نبوده است بلکه خود مسوولان کارخانه باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کارخانه سیمان قیر سیمان قیر کارخانه سیمان سوخت جایگزین کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود