Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان، با جود اینکه اخبار مثبتی از مذاکرات به گوش می‌رسد و قیمت‌ها در سطح ارزنده‌ای قرار دارند، بازار توان رشد ندارد. به نظر می‌رسد تا زمانی که نتیجه مذاکرات برجام مشخص نشده و کف قیمتی دلار ثابت نشود، نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه نخواهد شد. به دنبال آن رشدی هم صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا کدیور، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، با تاکید بر کم‌ بودن ارزش معاملات خرد سهام بیان کرد: در این روزها ارزش معاملات بورس در مقایسه با مجموع ارزش بازاری بورس و فرابورس در سطح بسیار پایینی قرار دارد. همچنین روند خروج پول از بازار با قدرت ادامه دارد و در معاملات امروز نیز حدود ۲۷۵میلیارد تومان خروج پول از بازار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد در سطوح فعلی شاخص، امکان ورود پول به بازار سرمایه وجود ندارد و سهامداران با وجود ارزنده بودن قیمت‌ها و اخبار مثبت پیرامون نتایج برجام، انگیزه‌ای برای نتیجه مذاکرات برجام مشخص نشده و کف قیمتی دلار ثابت نشود، نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه نخواهد شد. به دنبال آن رشدی هم صورت نخواهد گرفت.ورود به بورس ندارند.

این کارشناس افزود: به نظر می‌رسد تا زمانی که ارزش معاملات رونق نیافته و روند خروج پول متوقف شود، بازار با وجود ارزنده بودن، توان رشد نخواهد داشت. بنابراین، می‌توان گفت تا زمانی که

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نتیجه مطلوبی در مذاکرات برجام حاصل شود، شرکت‌های ریالی در سودسازی پیش‌رو خواهند بود.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت بورس اوضاع بورس امروز بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۹۱۰ واحدی به ۲,۲۳۰,۵۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ با افت ۹۱۰ واحدی به ۲,۲۳۰,۵۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۱.۳۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۷۴۶.۶۹۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۹,۹۱۶ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۸۵.۴۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۳۵,۴۸۲.۴۳۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750631

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هفت پله قرمز بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود