Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روایتگری دفاع مقدس باید علاوه بر لبریز کردن حافظه تاریخی ملت ایران از افتخار آفرینی‌ها و حماسه‌ها، تضمین کننده مسیر آینده ملت ایران باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا،سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب دفاع مقدس و مقاومت گفت: پس از دو سال که ملت بزرگ درگیر ویروس منحوس کرونا بودند، این روز‌ها شاهد شرایط مطلوبی هستیم، انشاالله که شاهد پیک‌های بعدی نباشیم تا در مورد جهاد تبیین دفاع مقدس و مکتب مقاومت برنامه‌ها را پیوسته و منظم اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان کرد:روایت دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت از جهات مختلف برای ملت عزیزمان و کشور ایران اسلامی حایز اهمیت است، زیرا در گذشته به دلایل متعددی که نباید به راحتی از آن‌ها عبور کرد، خسارت‌های بزرگ و جبران ناپذیری را بیگانگان به ملت ایران تحمیل کردند.
سردار سلیمانی در ادامه افزود:39سال قبل از دفاع مقدس در شهریور 1320 کشور از شمال و جنوب اشغال شد، روس‌ها از شمال وارد کشور شدند وانگلیس‌ها از جنوب و شهر‌های ایران را اشغال کردند، ملت ایران هیچ‌گاه آن روز‌های تلخ را فراموش نمی‌کند، اما سوال این است که چرا ایران در آن سال مورد هجوم قرار گرفت؟ مگر ایران وارد جنگ شده بود؟
سردار سلیمانی با بیان این جمله که در پایان دوره قاجار دو نیروی نظامی در کشور در حال شکل گیری بود ادامه داد: با توطئه انگلیس ها، رضا خان کودتا کرد تا به پادشاهی برسد. عده‌ای در درون کشور هستند و بسیاری هم در فضای مجازی که تلاش دارند تا بنیان گذاری ارتش نوین را از برجسته‌ترین اقدامات رضا خان بر شمارند، آن‌ها معتقدند که رضا خان مدرنیسم را در ایران آغاز کرده است و برجسته‌ترین کار رضا خان تشکیل و ساماندهی یک ارتش یک صد هزار نفری میدانند، درست است رضا خان یک ارتش صد هزار نفر را در قالب ارتش شاهنشاهی تجهیز نمود، اما این رضا خان در درون کشور با این ارتش برای ملت ایران قلدری هایی را به بار می‌آورد، به‌گونه‌ای که در دوره خود، به رضا خان قلدر معروف شد، او در زمانی که سردار سپه بود قیام میرزا کوچک خان جنگلی و سایر قیام‌های آزادی خواهانه را سرکوب کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: در دوره سلطه رضا خان بود که انگلیسی‌ها برای کشور ما شاه تعیین کردند، در دوره‌های گذشته شاه‌ها با تکیه بر قدرت طوایف خود و افرادی که ائتلاف داشتند یک سلسله را شکل میدادند و بیگانگان نقشی نداشتند، اما در دوره رضا خان اینگونه نبود، رضاخان بار‌ها در دوره پادشاهی خود به شمال و جنوب ایران لشکر کشید و عشایر و سران را به قتل رساند.
سردار سلیمانی تصریح کرد: در شهریور 1320که ملت ایران مورد تجاوز قرار گرفت، دریغ از شلیک یک تیر در مقابل اشغالگران، یک صد هزار نفر ارتش بود، اما دریغ از شلیک یک تیر، نهایتا کشور اشغال شد، و فقط سه سرباز در شمال غرب کشور به دستور علما مقاومت کردند و بیش از 24ساعت توانستند ارتش روس را متوقف کنند، اگر آن ارتش 100هزار نفری برای ملت ایران سازماندهی شده بود آیا نمی‌توانستند مقاومت کند؟ متاسفانه آن ارتش برای سرکوب ملت ایران مجهز شده بود.
وی اضافه کرد: ظلم است که دوران دفاع مقدس را با شهریور 1320مقایسه کنیم، اما ناچاریم. در دوران رضا خان ملت تحقیر شد، به پادشاه یک‌کشور گفتند سرزمین خود را ترک‌کن، آن پادشاه حتی آنقدر مقاومت نکرد که او را دستگیر کنند با پای خود سوار بر ماشین شد و به تبعید گاه رفت. جوان‌ها باید بدانند چه بر این سرزمین گذشته است. کجای دنیا سراغ دایم کسی ادعا کند پادشاه یک کشور است، اما با خاری و ذلت خاک‌خود را ترک کند.
سردار سلیمانی تاکید کرد: جهاد تبیین و روایت دفاع مقدس ملت ایران اهمیت زیادی دارد، دفاع مقدسی که امام با هنر امامت و ولایت، عاشورا را در آن دوره بازسازی کرد و عاشورا را در مقابل چشمان ما متجلی ساخت و هر کدام از آن دوره‌ها و صحنه‌های دفاع مقدس حدیث مفصلی برای روایت دارند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:باید دفاع مقدس به گونه‌ای روایت شود که نه تنها حافظه تاریخی ملت ایران لبریز از این افتخار آفرینی‌ها، حماسه ها، مردانگی‌ها و وفا داری‌ها شود بلکه تضمین کننده مسیر آینده ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسیر آینده ملت ایران رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار سلیمانی دفاع مقدس ملت ایران رضا خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد