Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اظهار داشت: در مسیر انجام این قانون برخی مسئولان بالادستی اراده‌ای برای انجام آن در مدت 10 تا 14 سال گذشته نداشتند.
وی ادامه داد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پرپشتیبان‌ترین قانون بوده و زیرساخت قوی دارد، اما اراده‌ای در اجرای آن وجود نداشت تا اینکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته در  روز پرستار به آن ورود پیدا کردند، اما امسال از مسئولان خواستند تا این قانون را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزابیگی افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون فراهم شده و به زودی پرستاران شاهد تغییرات عمده‌ای خواهند بود؛ به طوری که برای تمام سطوح پرستاری و سیستم پرستاری که شامل پرستاران از مقاطع کارشناسی تا دکترا، اتاق عمل از دوره کاردانی تا دکترا، هوش‌بری از دوره کاربری تا دکترا و فوریت‌های اورژانسی نیز در این مقاطع و همچنین همه سیستم‌های پرستاری به اضافه پرستاران ماده 16 را شامل می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این تعرفه‌ها بیمارستانی است که به صورت خدمات موردی در درمانگاه‌ها و بخش سرپایی و در بخش مراقبت در منزل نیز 28 مورد خدمات است که شامل می‌شود. 

وی متذکر شد:در حوزه درمان خانگی،بسته‌های خدمتی داریم که تاکنون هیچ‌گاه تعرفه‌گذاری نداشته و اکنون برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از یک دهه است که خواسته جامعه پرستاری کشور از متولیان و مسؤولان  نظام بهداشت و درمان بوده و همواره نسبت به عدم اجرای آن انتقادات  بسیاری مطرح شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125203 برچسب‌ها پرستار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرستار قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره