Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه کمیته راهبردی قضایی و انتظامی، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار گفت: این کمیته ظرفیت خوبی برای هماهنگی، همکاری و هم افزایی مجموعه‌های قضایی و انتظامی برای بر طرف کردن مشکلات مرتبط و برقراری امنیت استاندارد و پایدار در استان است. خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی بیان کرد: از ظرفیت کمیته راهبردی قضایی و انتظامی باید استفاده مطلوب تری برای بالابردن وضعیت امنیتی و اجتماعی استان کرد، چرا که شالوده تمامی موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و بسیاری از امور امنیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عتباتی ادامه داد: تامین امنیت مردم یک تکلیف اساسی و جدی است و امنیت حاصل تلاش جمعی نهاد‌ها و ارگان‌ها است، وظیفه دستگاه قضایی یا انتظامی تولید شغل نیست.   وی گفت: بسیاری از جرایم و سرقت‌هایی که اتفاق می‌افتد ریشه در معیشت و اشتغال دارد، بنابراین برای تامین امنیت نباید نگاه‌ها فقط به سمت و سوی دستگاه قضایی و انتظامی باشد بلکه باید همه دستگاه‌ها خود را مکلف به انجام وظیفه در قبال مردم و جامعه بدانند و این امر جز با نگاه دلسوزانه و مسئولانه میسر نیست.
رییس شورای قضایی استان آذربایجان غربی افزود: مظاهر نا امنی‌هایی که خود را در سطح جامعه نشان می‌دهد باید مورد رصد و توجه جدی قرار گیرد و در زمان مناسب برخورد قاطع با آن صورت گیرد.
وی تاکید کرد: امنیت روانی شهروندان خط قرمز ماست و باید همه در خصوص مولفه‌های ناامن کننده با قاطعیت حضور داشته باشند و هزینه‌های بزهکاری را برای مجرمین بالا ببریم تا آن‌ها حتی فکر ارتکاب جرم هم به سرشان نزند.
وی با اشاره به اهمیت حضور به موقع در صحنه جرم گفت: باید در شناسایی و حضور به موقع در صحنه جرم و تحقیقات مقدماتی، صدور قرار‌های تامین و احکام و در نهایت تعیین مجازات‌ها و اجرای حکم تلاش جدی و قاطع داشته باشیم.   رییس دادگستری استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بروز و ظهور اجرای عدالت و احقاق حق، اجرای حکم است، گفت: باید در برخورد و در انعکاس اقدامات درست عمل کنیم و برای مجرمین شرور و بزهکاران حرفه‌ای و کسانی که جرایم خشن انجام می‌دهند هیچ گونه امتیاز قانونی و قضایی قائل نیستیم، برخورد‌ها در مورد این افراد قاطعانه و جدی است.
عتباتی با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم، افزود: پلیس پیشگیری باید با هماهنگی و ارتباط موثر و دائم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان باشد و از ظرفیت رسانه در پیشگیری از وقوع جرم نهایت بهره را برد، نباید از کار‌های فرهنگی که بسیار مهم است غافل شد.
وی در ادامه به بحث جرایم فضای سایبری و مجازی پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون جرایم به سمت و سوی فضای مجازی سوق پیدا کرده باید در فضای مجازی هم حضور دستگاه قضایی و انتظامی پر رنگ و موثر باشد و بزهکاران سایبری احساس راحتی و امنیت نکنند در این راستا اجازه سوء استفاده از مردم را به بزهکاران ندهیم.
عتباتی در پایان با بیان اینکه اقدامات و اقتدار پلیس باید برای مردم امید آفرین و برای بزهکاران رعب آفرین باشد ابراز امیدواری کرد با همدلی خوبی که بین دستگاه قضایی و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ایجاد شده است ضریب امنیت استان به نحو چشم گیری افزایش یافته است.
مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص مجرمین حرفه‌ای از دادستان‌های استان که به صورت ویدیو کنفرانس در جلسه حضور داشتند خواست تا با هماهنگی و همکاری با مجموعه انتظامی اقدامات موثری انجام دهند و اجازه فعالیت مجرمانه را از آن‌ها سلب کنند.
مجیدی ادامه داد: در برخی جرایم پر تکرار هم باید علل و عوامل شناسایی و با عزم جدی اقدامات لازم معمول شود و مجرمین به عادت را باید از چرخه ارتکاب جرم خارج کنیم تا مجدداً مرتکب جرم نشوند.
سردار خرم نیا فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در ابتدای جلسه به بیان مطالبی در خصوص موضوع جلسه پرداخته و سپس هر یک از مجموعه‌های انتظامی و امنیتی گزارشی از عملکرد خود در حوزه فعالیت مربوطه ارائه و پس از ذکر مطالبی از سوی حاضرین، جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.   بیشتر بخوانید: لزوم ارتقاء معیشت و فرهنگ جامعه برای کاهش میزان سرقت   انتهای پیام/ برچسب ها: امنیت مجرمین سابقه دار دستگاه قضایی آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امنیت مجرمین سابقه دار دستگاه قضایی آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی قضایی و انتظامی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و فعالیت اشخاصی که با سوء استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد، اقدام به توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار کردند، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه آن‌ها دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده و با مواجه شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان